Formalności zmierzające do rozpoczęcia budowy linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego przeciągają się. Kolejarze wciąż jeszcze nie mają pozwolenia na budowę i nie mogą rozpocząć zasadniczych prac przy realizacji tej inwestycji. Mimo to twierdzą, że termin finalizacji tego przedsięwzięcia określony na drugą połowę 2022r. jest aktualnie niezagrożony.
Wciąż trwa procedura administracyjna związana z uzyskaniem pozwolenia na budowę dla inwestycji polegającej na budowie linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego. Wniosek o wydanie tej decyzji wpłynął do wojewody mazowieckiego 10 czerwca 2021r. Obecnie, tj. po przeszło 5 miesiącach od wszczęcia tej procedury wciąż jest on rozpatrywany. Bez wydania tej decyzji, kolejarze nie mogą rozpocząć zasadniczych robót budowlanych. – Jeśli pozwolenie na budowę otrzymamy w nieodległej przyszłości, to termin finalizacji tej inwestycji określony na drugą połowę 2022r. jest niezagrożony – zapewniała radnych powiatowych podczas dzisiejszej sesji tj. 29 listopada 2021r. Sławomira Wierzchowska, kierowniczka tego projektu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.) Dotąd, inwestor, czyli PKP PLK S.A. pozyskał niezbędne pozwolenia na wycinkę drzew i prace rozbiórkowe. Te roboty już zostały przeprowadzone na trasie linii.
Nową trasą pojedziemy pod koniec 2022r.?
Inwestycję polegającą na m. in. naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S.A. realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł. Kolejarze szacują, że rewitalizacja linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego powinna zakończyć się w drugim półroczu 2022r. Z ich zapewnień wynika, że trasą tą będą jeździć pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów i z prędkością nie większą, jak 80 kilometrów na godzinę. Zakładają również, że w ciągu doby do Zegrza i z powrotem pojedzie 30 pociągów – mają one kursować, co pół godziny w szczytach komunikacyjnych i co godzinę poza nimi. Co ważne, w ramach tej inwestycji stacja końcowa położona w Zegrzu zostanie przebudowana – powstaną tam nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na wskazanej trasie, a dokładnie w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ulicą Modlińską tj. drogą wojewódzką nr 631 zlokalizowany też zostanie dodatkowy przystanek o uzgodnionej z gminą Wieliszew nazwie pt. Wieliszew Centrum.