PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A) właśnie otworzyły przetarg na rewitalizację kolei do Zegrza Południowego. Aż 9 firm jest zainteresowanych realizacją tej inwestycji. Zaproponowane przez nie ceny są nieco wyższe niż kwota zabezpieczona na ten cel przez kolejarzy.
9 chętnych
Odpowiedzialna za krajową infrastrukturę kolejową spółka kolejowa ogłosiła przetarg na budowę linii kolejowej do Zegrza Południowego. Jego zeszłotygodniowe (20 listopada) otwarcie ujawniło, że chętnych do realizacji tej inwestycji jest wielu, problemem są za to zaproponowane przez nich ceny. PKP PLK S.A. poinformowało, że za realizację tego przedsięwzięcia w formule projektuj i buduj jest w stanie zapłacić blisko 53,4 mln zł brutto. Wszystkie ceny, które padły w tym konkursie, są jednak od tej kwoty wyższe. Najtańszą ofertę w kwocie nieco ponad 55,5 mln zł brutto złożyła kielecka spółka Transkol, zaś najdroższą w kwocie blisko 76,5 mln zł brutto firma Tor z Mysłowic. Kryterium przetargowym decydującym o wyborze danej oferty jest wyłącznie cena. Jeśli zatem kolejarze dołożą nieco ponad 2 mln zł brutto do tego przedsięwzięcia, to pojawi się szansa na pomyślne rozstrzygnięcie tego konkursu, zgodnie z opracowanym wcześniej harmonogramem. Warto w tym miejscu przypomnieć, że PKP PLK S.A. na potrzeby realizacji tej inwestycji pozyskały przeszło 22 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Idą zgodnie z harmonogramem inwestycji
Harmonogram powyższej inwestycji przewiduje, że przetarg na jej realizację w formule projektuj i buduj powinien zostać rozstrzygnięty do końca tego roku. Jeśli kolejarze w tym terminie wybiorą firmę, która zajmie się rewitalizacją kolei do Zegrza, to finalizacji całej inwestycji powinniśmy się spodziewać w drugim półroczu 2022r. Oprócz tego, firma która wygra ten konkurs w pierwszej kolejności będzie musiała opracować projekt tej inwestycji oraz uzyskać wszystkie niezbędne opinie i pozwolenia. Kolejnym jej obowiązkiem będzie wykonanie wszystkich zaprojektowanych rozwiązań budowlanych.