PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty na rewitalizację trasy kolejowej na trasie Wieliszew – Zegrze. Firma, która wygrała przetarg, dokona tego za kwotę blisko 42 mln zł brutto.
14 lutego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybrały najkorzystniejszą ofertę na przebudowę i modernizację linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza. Swoje oferty złożyło 9 podmiotów zainteresowanych realizacją tego zadania. Dwie najtańsze oferty opiewały na kwotę ok 55 mln zł, a najdroższa na ponad 76 mln zł. Wszystkie oferty przekraczały jednak kwotę, jaką zamierzały przeznaczyć na to zadanie PKP Polskie Linie Kolejowe – 53 mln zł. Dlatego została przeprowadzona w tej sprawie aukcja elektroniczna, w czasie której został wyłoniony podmiot, którego oferta zadowalała zleceniodawcę. Oferta konsorcjum dwóch firm – Gór-Tor Maciej Górniak ze Stupska i Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej KOPACKI z Rakoniewic – na blisko 42 mln zł brutto okazała się najniższa. W ciągu najbliższych kilku dni okaże się, czy z konsorcjum zostanie podpisana umowa na wykonanie tego zadania. Jeżeli tak się stanie, PKP PLK zapłaci ok. 11 mln zł mniej, niż zakładał początkowy budżet przeznaczony na tę inwestycję.
Zaprojektuj i wybuduj
Przetarg ten ogłoszony był w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że jeżeli umowa zostanie podpisana z konsorcjum firm, których oferta została wybrana najpierw, będą miały za zadanie zaprojektować dokumentację niezbędną do wykonania prac budowlanych. PKP PLK szacuje, że czas trwania przebudowy wyniesie ok 29 miesięcy, i jej całkowite zakończenie powinno nastąpić w drugim półroczu 2022 roku. PKP PLK pozyskały na realizację tego projektu przeszło 22 mln zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Jakie prace zostaną przeprowadzone?
Dzięki przeprowadzeniu tej modernizacji i przebudowy linii kolejowej PKP PLK planuje uruchomić połączenie Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) z Warszawy do Zegrza Południowego, która mogłaby jeździć na tej trasie z szybkością do 80 km/h. Stary i nieużywany peron zostanie przesunięty w kierunku Wieliszewa. Dodatkowo w ramach tej inwestycji w okolicach ronda, gdzie krzyżują się ze sobą Droga Krajowa nr 61 i Droga Wojewódzka 631, powstanie nowy przystanek kolejowy. Będzie się to wiązało z przebudową skrzyżowania DW 631 i torów kolejowych oraz zapewnieniem nowych miejsc parkingowych.