Z powodu wprowadzenia w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego koronawirusem wiele instytucji zawiesza swoją działalność. Środki bezpieczeństwa wprowadza również Poczta Polska, jednak listy polecone, emerytury i renty nadal będą dostarczane. Listonosze zostali jednak odpowiednio wyposażeni i poinstruowani. Zmieniają się również zasady dostarczania i odbioru przesyłek.
Od 16 marca placówki Poczty Polskiej w całym kraju wdrożyły specjalne procedury mające zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa pracowników jak i klientów. Ograniczone zostały godziny pracy placówek Poczty Polskiej (więcej pisaliśmy TUTAJ), a pracownicy zostali wyposażeni w środki ochrony osobistej – Płyny dezynfekujące i rękawiczki, oraz dodatkowe środki dla pracowników zostały już zakupione i trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. 18 marca br. rozpoczęła się dystrybucja kolejnej partii środków ochrony indywidualnej dla pracowników w tym maseczek, rękawic jednorazowych oraz płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni. Dbamy, by w pierwszej kolejności byli zaopatrywani w nie listonosze – poinformowała Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A.
W placówkach wprowadzono limit liczby klientów, która może przebywać w budynkach Poczty Polskiej, oraz wydzielono 1,5 metrowe strefy odległości od okienek pracowników.
Co z dostarczaniem przez listonoszy emerytur i rent?
Jak poinformowała Justyna Siwek, dostarczanie emerytur i rent będzie nadal realizowane – Poczta Polska realizuje przekazy emerytalno-rentowe. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia zostały wdrożone szczególne procedury, pozostajemy w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie. Wdrożyliśmy procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek wprost pod drzwi – zakomunikowała rzecznik prasowa Poczty Polskiej.
Procedury bezdotykowego dostarczania przesyłek
Dodatkowo Poczta Polska wprowadziła nowe procedury, które pozwolą bezdotykowo odebrać od kuriera lub listonosza przesyłkę – Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazać pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu i pozostawi przesyłkę. W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, gdy ich nadawca podał numer telefonu adresata przed doręczeniem przesyłki, adresat otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informację o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki. W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendujemy płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą – poinformowała Justyna Siwek.