Pół miliona dla szkoły specjalnej w Legionowie. Będzie dodatkowy nabór i więcej zajęć

pzsips-szkola-specjalna

Powiatowy Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie (fot. GP/kg)

Powiatowy Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie otrzyma 408 tys. zł z funduszy europejskich. Wsparcie przeznaczone zostanie na dodatkowy nabór oraz na poszerzenie oferty zajęć.

Na 80 złożonych wniosków o dofinansowanie zwyciężyło 17 projektów. Wśród nich znalazła się koncepcja legionowskiego starostwa i pracowników PZSiPS. Projekt ma na celu wyrównanie szans edukacyjnych dzieci z autyzmem, dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi (w wieku 3-8 lat). Ma to być zrealizowane poprzez zwiększenie dostępności do edukacji przedszkolnej i organizację dodatkowych zajęć redukujących zdiagnozowane u dzieci deficyty rozwojowe.

Projekt realizowany będzie od kwietnia 2016 r. do czerwca 2017 r. Jego całkowity budżet opiewa na kwotę 510 tys. zł, z czego 408 tys. zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego. Pozostała kwota w wysokości 102 tys. zł to wkład własny Powiatu Legionowskiego.

 

Na co przeznaczone zostaną pieniądze

Pieniądze przeznaczone zostaną na zorganizowanie zajęć muzykoterapii, dogoterapii, gimnastyki korekcyjnej, logopedii, integracji sensorycznej, hipoterapii, alternatywnych metod komunikacji, terapii behawioralnej, a także sesje z pedagogiem i psychologiem. Ponadto podopieczni placówki uczestniczyć będą w wyjazdach na basen i do centrum kreatywnej zabawy, a także w zaplanowanym wyjeździe edukacyjno–terapeutycznym „Zielone Przedszkole”.

Dodatkowo, dzięki pozyskanym środkom, przeprowadzony zostanie w tym roku dodatkowy nabór dla czworga dzieci z autyzmem oraz zorganizowane zostaną dla nich specjalistyczne zajęcia. Ponadto rozszerzeniu ulegnie oferta zajęć specjalistycznych dla 12 dzieci z dwóch grup już istniejących. Zaplanowano także sfinansowanie działań mających na celu terapie stymulujące rozwój w sferze ruchowej, intelektualnej, komunikacyjnej, emocjonalnej oraz w zakresie usamodzielniania i integracji społecznej dla 16 dzieci niepełnosprawnych.