Prawdopodobnie jeszcze w tym roku powstanie trasa tramwajowa z Młocin na Tarchomin. Nowe połączenie chce zbudować polska Grupa Kapitałowa ZUE za 64,19 mln zł.
14 lutego Tramwaje Warszawskie (TW) wraz z Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM) ogłosiły wyniki wspólnego przetargu. O oficjalnym rozstrzygnięciu konkursu zdecydowała jedna złotówka w aukcji elektronicznej. O tyle niższa była oferta ZUE S. A. od wspólnej oferty polskiej spółki „Balzola Polska” i hiszpańskiej Grupy Kapitałowej „Balzola”. Ceny, zaproponowane w przetargu przez inne firmy, kształtowały się na nieco wyższym poziomie, od blisko 71,2 do nieco ponad 85 mln zł.
Zdążą w tym roku?
Nowa trasa tramwajowa ma powstać w 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. ZUE chce zbudować 4,5 km odcinek pojedynczych torów tramwajowych wzdłuż Światowida i Projektowej na Tarchominie, na trasie od Mostu Północnego do dawnej pętli autobusowej przy Mehoffera. Torowisko wzdłuż Światowida powstanie po wschodniej stronie istniejącej już jezdni. Dzięki temu, po stworzeniu drugiej nitki tej ulicy, tory będą biegły pomiędzy jezdniami. Wraz z trasą tramwajową zbudowana zostanie również podstacja trakcyjna z wszelką niezbędną infrastrukturą drogową.
Protesty mieszkańców os. Winnica
Pierwszy, ponad 3 km, odcinek trasy tramwajowej od Marymonckiej do Myśliborskiej oddano do użytku w styczniu br. Realizację 2 kolejnych odcinków, wzdłuż Światowida do Mehoffera oraz do Winnicy, oprotestowali mieszkańcy os. Winnica. W związku z czym realizacja inwestycji znacznie się opóźniła.
Bez korków do metra
Nowa trasa tramwajowa ma ułatwić mieszkańcom Tarchomina i Nowodworów codzienną komunikację z resztą stolicy. Tramwajem, omijając korki, szybko dojadą oni bowiem do metra na Młocinach, skąd wyruszą w dalszą podróż do pracy.