ZTM do Serocka – jutro będą zbierać podpisy

Komunikacja_Serock

Proponowana trasa autobusu

Aby poprawić obecnie funkcjonującą komunikację gminy Serock z Warszawą, mieszkańcy z nieformalnej grupy „ZTM do Serocka” jutro na serockim rynku będą zbierać podpisy pod listą poparcia tego pomysłu.

W najbliższą sobotę od 9:00 do 11:00 podpisy będą zbierane przy wejściu na serocki rynek od strony ulicy Kościuszki. Tuż przy wejściu na serocki rynek od strony ulicy Kościuszki każdy zainteresowany będzie mógł złożyć swój podpis i zapoznać się z propozycjami. Organizatorzy planują kontynuować akcję w kolejne dni w godzinach wieczornych w innych punktach miasta.

Treść wniosku:

My mieszkańcy gminy i miasta Serock popieramy przygotowany przez grupę ZTM do Serocka oraz stowarzyszenie Gmina Serock Łączy wniosek i zwracamy się do Burmistrza, oraz Rady Miejskiej o podjęcie działań mających na celu uruchomienie funkcjonującej na zasadach komunikacji lokalnej linii dowozowej na trasie Serock – Metro Młociny, z przystankami pośrednimi i częstotliwością kursów jak poniżej.

Komunikacja_Serock

Dni powszednie

Dni powszednie

Soboty i święta

Soboty i święta

 

Młociny

Serock

Młociny

Serock

1

5:30

6:30

6:00

7:00

2

6:00

7:00

7:00

8:00

3

6:30

7:30

8:00

9:00

4

7:00

8:00

9:00

10:00

5

7:30

9:00

10:00

11:00

6

8:00

10:00

11:00

12:00

7

8:30

11:00

12:00

13:00

8

9:00

12:00

13:00

14:00

9

9:30

13:00

14:00

15:00

10

10:00

14:00

15:00

16:00

11

11:00

15:00

16:00

17:00

12

12:00

15:30

17:00

18:00

13

13:00

16:00

18:00

19:00

14

14:00

16:30

19:00

20:00

15

15:00

17:00

20:00

21:00

16

16:00

17:30

21:00

22:00

17

17:00

18:00

22:00

23:00

18

18:00

19:00

23:00

00:00

19

19:00

20:00

20

20:00

21:00

21

21:00

22:00

22

22:00

23:00

 

Jednocześnie wnioskujemy, o oparte na dzisiejszej Lokalnej Komunikacji Autobusowej, linie dowozowe do wyżej opisanej linii głównej. Zapewnią one mieszkańcom miejscowości oddalonych od drogi 61 bezpośrednie połączenie z tą linią. Na opisane powyżej linie powinien obowiązywać jeden bilet miesięczny, którego koszt to 100 złotych w przypadku biletu normalnego oraz 50 złotych dla biletu ulgowego. Dzięki temu rozwiązaniu my, mieszkańcy dojeżdżający codziennie do szkół oraz pracy w Warszawie, na dojazdy nie wydamy więcej niż 210 złotych miesięcznie (koszt biletu komunikacji lokalnej oraz biletu ZTM na pierwszą strefę). Stanowi to kwotę, którą płacilibyśmy gdyby Serock był w systemie „Wspólnego biletu”.

Organizatorzy będą pytać o liczbę osób dojeżdżających do miejsc poza Serockiem, o wydatki miesięczne związane z dojazdami oraz o sugestie dotyczące komunikacji.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 14

  1. No nareszcie akcja która MOŻE obudzi Burmistrza! Super!

  2. a dlaczego nie z Wierzbicy?

    • Do ronda w Wierzbicy byłoby super

  3. Super pomysł, popieram.

  4. Chyba kolumny ‚Dni powszednie’ oraz ‚Soboty i święta’ są w nieodpowiednich miejscach 😉

  5. Akcja bardzo spoko, ale widać że projekt jest bardzo nieprzemyślany, zarówno trasa jak i godziny kursowania. Wiadomo że to dopiero początek ale pierwsze co się rzuca w oczy to małe wymagania wnioskujących, wystarczy spojrzeć na okoliczne gminy np. Nieporęt albo Izabelin, średnio 3 kursy na godzinę (w szczycie więcej), a liczba mieszkańców bardzo podoba a nawet mniejsza. I nie liczyłbym na to że Warszawa pójdzie na to żeby pomijać przystanki na trasie autobusu w pierwszej strefie, bo to „dyskryminacja” mieszkańców stolicy, Marki chyba już kiedys próbowały zrobić cos takiego i nie wyszło.

    • Z przystanku „Ratusz Białołęka” do metra Młociny nie ma po drodze przystanków na których mogli by wsiadać pasażerowie. A jeśli chodzi o przystanki na odcinku z Jabłonny do Ratusza to kursują tam inne autobusy ZTM które się tam zatrzymują. Więc raczej Warszawa nie będzie miała nic przeciwko kursowaniu tych autobusów.

  6. Jedno tylko pytanie czy stać Serock na taki luksus dojazdu aż do Młocin? 32 km w jedną stronę czyli przy założonej częstotliwości to 1400 km dziennie (dni powszednie) i 1100 (święta). Jeśli kursy miała realizować ZTM to kurs to ponad 7 zł za kilometr, zaś linia L to około 4 złotych. A więc, wydatki w skali rocznej to od 2 mln do 3,5 mln. A co z Wierzbicą, Wolą Kiełpińską, Jachranką?
    Czy nie lepiej jednak myśleć o Legionowie i SKM?

  7. Inaczej trzeba zadać to pytanie Mikulaszu, czy stać Serock na puste busiki kluczące po gminie?
    Stać, bo Burmistrz ma na to pieniądze.
    Nie stać, bo każda złotówka wyrzucona w błoto jest stracona.
    Jeśli chodzi o dojazd do dworca w Legionowie, przecież te pociągi nie są z gumy a pasażerowie od dawna narzekają na tłok.
    To czy taka przesiadka z obowiązkową walką o miejsce ma sens? Moim zdaniem nie, lepsze jest połączenie bezpośrednie z W-wą choć jest to droższe rozwiązanie.

    Jednak w dalszym ciągu uważam że najlepszym rozwiązaniem dla gminy Serock i ościennych jest powrót kursowania pociągów do Zegrza.
    Plac przed stacją mógłby być parkingiem oraz pętlą autobusową dla komunikacji lokalnej z 3 gmin…

  8. Wydaje mi się, że lepiej jest powalczyć o linie dowozowe do SKM i dopłacić do dodatkowych kursów SKM (jeśli PLK na to pozwoli), ale pociągi to nie tylko SKM ale i KM. Więc wydaje mi się, że pociąg co 15 minut w Legionowie jest lepszym rozwiązaniem niż 45-60 minut w korkach do Młocin. Wyjdzie na pewno drożej niż dowóz do Legionowa.

  9. Nie wiem jak inni ale ja nie cierpię przesiadek, w przypadku dowozu komunikacją serocka do legionowskiego dworca czas przejazdu będzie taki sam jak bezpośredni kurs autobusu.
    Trzeba też pomyśleć o osobach starszych, mających problem z poruszaniem się czy małymi dziećmi – ich też chciałbyś np. zimą gonić po schodach i upychać do pociągu w imię źle pojętej oszczędności?

    O jakich korkach piszesz bo akurat jeżdżę tą trasą? Modlińska z bus-pasem, most Skłodowskiej jedzie płynnie, trochę korkuje się przy pętli ale bez przesady…
    Korek popołudniem na wiadukcie wyjeżdżając z Legionowa? Przecież te busiki też tam stoją a kierowcy w korku chętniej wpuszczają autobus ZTM niż coś co od tyłu wygląda jak bagażówka.

    Następna sprawa, piszesz o dodatkowych kursach pociągów. Gdzie on mają kończyć bieg? No chyba nie na Piaskach czy Wieliszewie.

    Na tą chwilę najlepszą opcją jest bezpośrednie połączenie ZTM z Warszawą, jest to rozwiązanie droższe ale będzie lepiej służyło mieszkańcom niż przeładunek do pociągów.
    Docelowo, powrót pociągu do Zegrza i lokalne centrum przesiadkowe z parkingiem P&R.

  10. Panowie niestety gazeta nie doprecyzowała informacji…
    bo chociaż grupa z facebook nazywa się „ZTM do Serocka” to już dawno stwierdziliśmy że nie stać nas na ZTM … projekt i ankieta dotyczy stworzenia własnej linii gminnej – koszt o połowę mniejszy jak ZTM…

  11. Po sobotniej akcji doszło 220 nowych podpisów. Wielkie dzięki i prosimy mieszkańców Gminy Serock o więcej:) W środę od 19:00 do 20:30 na serockim runku będziemy zbierać podpisy od tych z Państwa, którzy w weekendy nie mogąi złożyć. Proponowana przez nas linia nie jest linią realizowaną przez ZTM, tylko przez komunikację lokalną Miasta i Gminy Serock, realizowaną przez przewoźnika, który powinien być wybierany w drodze przetargu na okres 3 lat.

  12. Szanowni Państwo! W związku z pojawiającymi się błędnymi interpretacjami naszego projektu, raz jeszcze przypominamy, że nasza propozycja dotycząca komunikacyjnego połączenia Gminy Serock z węzłem przesiadkowym Metro Młociny ma być oparta na przewoźniku wyłonionym w przetargu przez Urząd MiG w Serocku. Nie przewidujemy, aby linię obsługiwał ZTM. Nazwa grupy „ZTM do Serocka’ wzięła się stąd, iż zakładając ją w styczniu br., mieliśmy nadzieję na linię ZTM do Serocka. Niestety w trakcie prac nad projektem okazało się, że wariant linii ZTM jest nierealny i zbyt kosztowny dla budżetu gminy.

Dodaj komentarz