Urząd Miasta i Gminy Serock zakupi nowy średni samochód ratowniczo – gaśniczego za ponad milion zł dla druhów z OSP Serock. W prowadzonym przetargu udało się wyłonić dostawcę nowego pojazdu. Strażacy ochotnicy otrzymają auto w ciągu dwóch miesięcy. Zadanie jest realizowane ze wsparciem finansowym Funduszy Europejskich.
Na zakup nowego wozu ratowniczo-gaśniczego dla OSP Serock Urząd Miasta i Gminy Serock planował przeznaczyć maksymalnie 1 453 250,00 zł brutto. W wyznaczonym terminie swoją ofertę złożyła jedna firma:
- MOTO-TRUCK Sp. z o.o. ul. Ks. P. Ściegiennego 270, 25-116 Kielce – 1 444 020,00 zł brutto
Ostatecznie seroccy urzędnicy uznali, że powyższa oferta spełnia wszystkie wymogi i została zaakceptowana. Zadanie jest realizowane z udziałem środków z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 w kwocie 653 250 zł.
Zakres inwestycji
Jak dowiadujemy się z udostępnionej dokumentacji przetargowej celem zadania jest dostawa średniego samochodu ratowniczo – gaśniczego na podwoziu z napędem 4×4 dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Serocku z siedzibą przy ul. Pułtuskiej 35.
Pojazd, który zostanie dostarczony druhom z Serocka będzie spełniać m.in. poniższe parametry:
- Samochód fabrycznie nowy (rok produkcji 2024)
- Silnik o zapłonie samoczynnym o mocy minimum 320 KM
- Maksymalna masa rzeczywista samochodu gotowego do akcji ratowniczo – gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie będzie przekraczać 16000 kg
- Z przodu pojazdu taran z reflektorami dalekosiężnymi
- Pojazd wyposażony w kamerę cofania z monitorem umieszczonym w kabinie kierowcy
- Silnik spełniający wymogi odnośnie czystości spalin zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami min. EURO 6
- Napęd 4×4
- Kabina czterodrzwiowa, jednomodułowa, zawieszona na poduszkach pneumatycznych samopoziomujących zapewniająca dostęp do silnika, w układzie miejsc 1+1+4
- Zbiornik wody o pojemności min. 4,50m3 (4500 litrów)
- Zbiornik środka pianotwórczego o pojemności min. 10% pojemności zbiornika wody
- Autopompa dwuzakresowa
Po podpisaniu stosownej umowy przez serocki ratusz z wybraną firmą strażacy ochotnicy powinni otrzymać nowy wóz w ciągu dwóch miesięcy.