W ostatnich miesiącach został przeprowadzony konkurs na stanowisko dyrektora placówki zdrowia w Serocku. W lipcu ogłoszono jego wyniki. Dyrektor SPZOZ dotychczas pełniąca kierowniczą rolę, pozostała na swoim stanowisku.
Serocka przychodnia zdrowia to placówka z długą historią. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej powstał w wyniku przekształceń w kwietniu w 2000 roku. Jednostkami organizacyjnymi zakładu jest przychodnia w Serocku na ulicy Kędzierskich oraz Ośrodek Zdrowia w Dębe. Organem założycielskim jest Urząd Miasta i Gminy Serock, zaś do Rady Społecznej SPZOZ należy burmistrz Sokolnicki, Janina Osińska, Jolanta Kaczmarska, Agnieszka Oktaba i Justyna Matuszewska. Podczas posiedzeń Komisji Spraw Obywatelskich jednym z tematów poruszanych przez radnych była przychodnia oraz przebieg konkursu na stanowisko dyrektora.
Zmiana statutu
W kwietniu 2012 roku omawiano zmiany dotyczące statutu placówki. Musiały one być naniesione w wyniku rozporządzenia ministra zdrowia z lutego br. Rozporządzenie to narzuca m.in. kadencyjność dyrektora do 8 lat i sposób powołania dyrektora. Podstawą do zmian statutu była ustawa o działalności leczniczej. Według przedstawiciela Urzędu Miasta Serock Rafała Karpińskiego, najważniejszą zmianą było wprowadzenie zapisu dotyczącego czasu sprawowania kadencji przez Radę Społeczną i okoliczności związane z odwoływaniem członków rady przed upływem ich kadencji. Ważne było również określenie zakresu działalności, jaką może prowadzić ośrodek zdrowia. Zakład może prowadzić np. handel artykułami zielarskimi i higieniczno-kosmetycznymi oraz usługi w dziedzinie odnowy biologicznej. Poprzednia ustawa mówiła o opracowywaniu statutu przez Radę Społeczną. Obecnie takiej potrzeby nie ma, bowiem jej rola została ograniczona. Nadanie statutu pozostaje w gestii Rady Miejskiej przez podjęcie odpowiedniej uchwały.
Trzech kandydatów
Urząd Miasta Serock zorganizował konkurs na stanowisko Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Na podstawie zarządzenia burmistrza Sylwestra Sokolnickiego, powołana została komisja konkursowa, której zadaniem miało być opracowanie, przyjęcie regulaminu i przeprowadzenie konkursu na to stanowisko. Termin nadsyłania ofert upłynął 28 czerwca 2012 roku. Do konkursu zgłosiło się trzech kandydatów: Ewa Gawryś, Swietłana Jagodzińska i Piotr Łebkowski. Kandydaci musieli spełniać szereg wymogów, takich jak wykształcenie wyższe medyczne, specjalizacja w zakresie medycyny rodzinnej, odpowiedni staż pracy, doświadczenie w zawieraniu umów z Narodowym Funduszem Zdrowia i znajomości bieżących ustaw dotyczących działalności leczniczej. Oprócz wymaganych dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, aplikujący na to stanowisko mieli za zadanie przedstawić koncepcję funkcjonowania i rozwoju SPZOZ w Serocku.
Nowy konkurs stary dyrektor
5 lipca 2012 roku na posiedzeniu komisja konkursowa zweryfikowała informacje podane w dokumentach, przeprowadziła rozmowy kwalifikacyjne i dokonała analiz złożonych aplikacji. – Po przeprowadzeniu indywidualnych rozmów z kandydatami komisja przystąpiła do głosowania. W tajnym głosowaniu na Kierownika Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku została wybrana pani Jagodzińska Swietłana, która otrzymała bezwzględną większość głosów członków komisji konkursowej – mówi Kierownik Referatu Obsługi Rady Miejskiej i Spraw Prawnych Rafał Karpiński.
25 lipca br. Burmistrz Miasta Serock Sylwester Sokolnicki w imieniu gminy zawarł ze Swietłaną Jagodzińską kontrakt menedżerski i powierzył jej obowiązki Kierownika Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Serocku z siedzibą przy ulicy Kędzierskich 2.
iw
fot. serock.pl