GDDKiA przedstawiła 4 warianty przebiegu drogi S50. „Najkorzystniejszy” wariant przecina Miasto i Gminę Serock na pół

Proponowany przebieg drogi ekspresowej s10 i Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej fot. GDDKiA

Proponowane warianty przebiegu drogi ekspresowej s10 i Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej fot. GDDKiA

We wtorek (26 stycznia) odbyło się spotkanie informacyjne Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z przedstawicielami samorządów, przez których tereny wytyczono północną części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Wszystkie 4 zaprezentowane propozycje zakładają przebieg drogi ekspresowej S50 przez gminę Serock.

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) od poniedziałku (25 stycznia) wystartowała ze spotkaniami informacyjnymi, które odbywają się on-line z udziałem samorządowców, przez których tereny planowane jest poprowadzenie północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku od autostrady A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Wyszogród – Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki). W czasie spotkania zaprezentowane zostały 4 warianty poprowadzenia nowej drogi ekspresowej. Każdy z nich przebiega przez tereny gminy Serock.

 

 

Na wtorkowym (26 stycznia) spotkaniu wszystkie 4 propozycje wariantów budowy drogi ekspresowej S50 zaprezentował p.o. dyrektora GDDKiA Tomasz Żuchowski. Dyrektor zaznaczył, że wybór najkorzystniejszego wariantu pozwoli funkcjonalnie połączyć drogę ekspresową S50 z autostradą A50 oraz drogą ekspresową S10. Poniżej prezentujemy wszystkie 4 warianty poprowadzenia nowej drogi ekspresowej między innymi przez gminę Serock.

Wariant 1 fot. GDDKiA

Wariant 2 fot. GDDKiA

Wariant 3 fot. GDDKiA

Wariant 4 fot. GDDKiA

Konsultacje społeczne przez 2 lata

Grube linie zaznaczone na każdym z wariantów są to pasy szerokie obecnie na ok. 5 km, które z czasem zostaną doprecyzowane i zwężone po wyborze najkorzystniejszego wariantu. Dyrektor Żuchowski w odpowiedzi na jedno z pytań dotyczących konsultacji społecznych poinformował, że mogłyby one potrwać najbliższe dwa lata, co pozwoliłoby wybrać najlepszy wariant.

Najkorzystniejszy wariant przez środek Serocka?

Podczas spotkania GDDKiA zaprezentowała również porównawczą analizę wielokryterialną i najkorzystniejszy korytarz względem czterech grup kryteriów: środowiskowym, społecznym, technicznym oraz ekonomiczno-sieciowych. GDDKiA zbierała również opinie, uwagi i sugestie, które mogą zostać wykorzystane w dalszych pracach koncepcyjno-projektowych.

Fot. GDDKiA