Od wielu miesięcy mieszkańcy gminy Serock narzekają na funkcjonowanie placówki Poczty Polskiej przy ulicy Rynek 12 w Serocku. Listy, także te z rachunkami, czy sądowe dostarczane są z dużym opóźnieniem. Centrala Poczty Polskiej przyznaje, że problem jest poważny, a od 1 lipca doręczanie korespondencji będzie realizowane bezpośrednio z poziomu Urzędu Pocztowego Legionowo 1 przy ul. Jagiellońskiej w Legionowie.
Przypomnijmy, że już w październiku 2023 roku redakcja Gazety Powiatowej pochyliła się nad problemem funkcjonowania placówki Poczty Polskiej przy ulicy Rynek 12 w Serocku. Dokładnie chodziło m.in. o bardzo duże opóźnienia w dostarczaniu korespondencji sądowej czy rachunków. Klienci placówki Poczty Polskiej w Serocku narzekali również na niedobory kadrowe i częste zmiany godzin pracy serockiej placówki Poczty Polskiej.
W październiku 2023 roku centrala Poczty Polskiej zapewniała naszą redakcję, że prowadzone były działania mające na celu poprawę funkcjonowania placówki w Serocku.
– W UP Serock n. Narwią zaległości niwelujemy poprzez angażowanie pracowników z innych placówek, w tym także organizowanie doręczania w soboty. Zaległości mogą dotyczyć jedynie przesyłek listowych, nie dotyczą paczek i przekazów pocztowych, w tym emerytalnych i rentowych. Te usługi realizowane są terminowo, mimo trudności kadrowych. – informowali Gazetę Powiatową pod koniec 2023 roku przedstawiciele Biura Prasowego Poczty Polskiej.
Pytaliśmy również, czy centrala Poczty Polskiej planuje wdrożyć kolejne rozwiązania mające na celu zminimalizować problemy występujące w działalności placówki Poczty Polskiej w Serocku.
– Zatrudnienie w UP Serock jest sukcesywnie uzupełniane, ale nowe osoby potrzebują też czasu na adaptację. Niezależnie od tego cały czas wspieramy placówkę poprzez oddelegowywanie pracowników z innych urzędów pocztowych (Legionowo, Wyszków, Nasielsk). Przepraszamy za niedogodności. Mamy nadzieję, że wkrótce sytuacja się unormuje. – przekazali w październiku 2023 roku naszej redakcji przedstawiciele Poczty Polskiej.
Czy po ponad pół roku sytuacja w funkcjonowaniu placówki Poczty Polskiej w Serocku poprawiła się?
Po ośmiu miesiącach od poprzedniego artykułu odnoszącego się do sytuacji placówki Poczty Polskiej w Serocku z naszą redakcją nadal kontaktują się mieszkańcy, którzy zgłaszają problemy w funkcjonowaniu powyższej placówki pomimo zapewnień centrali, że wdrożone miały zostać działania poprawiające sytuację. – Prosimy o interwencję w sprawie funkcjonowania urzędu pocztowego w Serocku. Od około 2 lat listy przychodzą z ponad miesięcznym opóźnieniem. Awiza nie są zostawiane, pisma z urzędów i sądów nie docierają wcale lub gdy już miną terminy. Przez spóźnione faktury mieszkańcy są obciążani odsetkami. Temat był wielokrotnie poruszany na lokalnych grupach FB (m.in. grupa mieszkańców gminy Serock), w lokalnych mediach, pisaliśmy skargi i petycje – bez rezultatu. – przekazał kilka dni temu naszej redakcji jeden z mieszkańców.
Poczta Polska przyznaje, że nadal występują problemy w funkcjonowaniu placówki w Serocku
Ponownie skontaktowaliśmy się z centralą Poczty Polskiej w sprawie placówki w Serocku. Pytaliśmy czy Poczta Polska otrzymuje nadal sygnały od mieszkańców odnośnie problemów w funkcjonowaniu powyższej placówki oraz o to jakie działania zostały wdrożone od października 2023 roku, które miały na celu poprawę sytuacji.
– Mimo naszych starań nie wszyscy nowo zatrudniani pracownicy decydują się na długoterminową współpracę z Pocztą Polską. Rzeczywiście, otrzymaliśmy od naszych Klientów sygnały o opóźnieniach listów, jednak nie odnotowujemy długich opóźnień w zakresie doręczania paczek i realizacji wypłat przekazów pocztowych czy emerytalnych. Aktualnie wspieramy wspomnianą placówkę pracownikami z innych urzędów pocztowych. W czerwcu, organizowaliśmy też dodatkowe doręczanie korespondencji w każdą sobotę. – poinformowało redakcję Gazety Powiatowej w poniedziałek (24 czerwca) Biuro Prasowe Poczty Polskiej S.A.
Centrala Poczty Polskiej planuje wprowadzić od 1 lipca rozwiązanie z wykorzystaniem placówki w Legionowie
– Z dniem 1 lipca doręczanie korespondencji będzie realizowane bezpośrednio z poziomu Urzędu Pocztowego Legionowo 1. Placówka dysponuje większą liczbą listonoszy oraz posiada większe możliwości do terminowego realizowania doręczania przesyłek. Jednocześnie Urząd Pocztowy Serock nad Narwią nadal będzie obsługiwał Klientów w zakresie nadawania przesyłek, realizacji wpłat na rachunki bankowe, wypłat kwot przekazów oraz wydawania przesyłek awizowanych (w sytuacji braku adresata listonosze będą pozostawiali przesyłki do odbioru w placówce w Serocku). Mamy nadzieję, że przeprowadzana zmiana pozwoli na stałe poprawić jakość obsługi naszych Klientów w pełnym zakresie. – poinformowało Biuro Prasowe Poczty Polskiej.
Gdzie klienci mogą dochodzić roszczeń za straty finansowe spowodowane nieterminowym dostarczeniem np. rachunków lub korespondencji sądowej przez placówkę Poczty Polskiej w Serocku?
– Każdy przypadek roszczenia zgłoszonego przez Klienta jest indywidualnie rozpatrywany. W przypadku przesyłek rejestrowanych istnieje możliwość składania reklamacji, a w pozostałych przypadkach Klienci mają prawo do składania skarg i wniosków. Wszystkie zgłoszenia Poczta Polska rozpatruje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Informacje w tym zakresie dostępne są w każdej placówce pocztowej, na stronie internetowej www.poczta-polska.pl oraz pod numerem infolinii: 438 420 600. – poinformowali naszą redakcję przedstawiciele Poczty Polskiej.
Miejmy nadzieję, że rozwiązanie, które planuje wdrożyć od 1 lipca centrala Poczty Polskiej pozwoli poprawić działanie placówki w Serocku. Nadal prosimy mieszkańców gminy Serock o informowanie naszej redakcji o przypadkach problemów w działalności placówki Poczty Polskiej w Serocku pod redakcyjnym adresem mailowym. Za jakiś czas sprawdzimy również, czy rozwiązanie, które zamierza od 1 lipca wprowadzić centrala Poczty Polskiej przyniesie pozytywny efekt.