Na forach poświęconych gminie Serock w mediach społecznościowych już od kilku miesięcy mieszkańcy zgłaszają wiele uwag co do pracy wykonywanej przez pracowników placówki Poczty Polskiej. Najczęściej zgłaszanym problemem jest nieterminowe dostarczanie korespondencji, jak również poważne braki kadrowe w personelu placówki przy ulicy Rynek 12 w Serocku. Co na to centrala Poczty Polskiej i czy jest szansa na poprawę jakości usług?
W ciągu kilku ostatnich tygodni do redakcji Gazety Powiatowej zgłaszali się mieszkańcy gminy Serock, którzy bardzo narzekają na działalność placówki Poczty Polskiej i jej pracowników. Dokładnie rzecz ujmując chodzi m.in. o bardzo duże opóźnienia w dostarczaniu korespondencji sądowej czy opłat. Klienci placówki Poczty Polskiej w Serocku narzekają również na niedobory kadrowe i częste zmiany godzin pracy serockiej placówki Poczty Polskiej.
Poniżej problemy zgłaszane na serockich forach społecznościowych przez niezadowolonych klientów korzystających z usług placówki Poczty Polskiej w Serocku:
– Czekałem na pocztę miesiąc, wystawiłem reklamację na ich stronie, wysłałem mail – zero reakcji. Pojechałem na pocztę i pani odnalazła 10 przesyłek (w tym poleconą i faktury). – informuje Krzysiek.
– Brak mi słow. Po sądach włóczyć mi się nie chce, choć wykazałabym moje realne stary materialne. Jak można być tak nieudolnym w zarządzaniu. – informuje Magda.
– Czy ktoś ma taki problem, że poczta dostarcza listy po terminie. Długo trzeba czekać i potem rachunki płacę po terminie. – informuje Monika.
– No to u mnie listonosz wrzucał moje listy do dalekiej sąsiadki (numer i nazwa ulicy taka sama, ale inna wieś) i minął mi termin na odwołanie, bo list był priorytetowy i nie mam pojęcia czemu znalazł się bez mojego podpisu i na dodatek w innej wsi. Nawet mi się nie chciało składać skargi, za często je składam. – informuje Wiktoria.
– Taka sytuacja jest od lat, teraz jeszcze się pogłębiła (już poniżej mułu). Kiedyś nawet wysłałem sam do siebie list z innego miasta, który nie dotarł. Złożyłem reklamacje do centrali i bez skutku. Reklamacje nie przynoszą żadnego efektu. – informuje Eugeniusz.
– Ja parę dni temu dostałam fakturę z czerwca – pisała pod koniec sierpnia Maria.
– My dostaliśmy właśnie wezwanie do zapłaty ze starostwa w Legionowie z odsetkami za 3 mce ale pismo pierwotne do nas nie dotarło… Panie ze starostwa mają informację, że dwa razy było awizowane ale oczywiście ani listonosza ani awizo nie było. Można składać reklamację u naczelnika poczty, ale odsetki musieliśmy już zapłacić. 400 zł nie do odzyskania. – informuje Emilia.
Stanowisko Poczty Polskiej S.A. w sprawie pracy placówki w Serocku
Po sygnałach kolejnych mieszkańców zgłaszających problemy w funkcjonowaniu placówki przy ulicy Rynek 12 w Serocku kilka dni temu skontaktowaliśmy się z centralą Poczty Polskiej. Pytaliśmy m.in. o dostarczanie korespondencji z kilkutygodniowym opóźnieniem jak również o niewystarczającą liczbę pracowników i listonoszy w placówce mieszczącej się przy Serockim rynku. Dopytywaliśmy się również o to, gdzie mogą zgłaszać swoje reklamacje klienci, którzy przez dostarczoną z dużym opóźnieniem korespondencję ponieśli straty finansowe. Po udzielonych nam odpowiedziach widać, że problemy z serockim oddziałem są w centrali dobrze znane.
– W UP Serock n. Narwią zaległości niwelujemy poprzez angażowanie pracowników z innych placówek, w tym także organizowanie doręczania w soboty. Zaległości mogą dotyczyć jedynie przesyłek listowych, nie dotyczą paczek i przekazów pocztowych, w tym emerytalnych i rentowych. Te usługi realizowane są terminowo, mimo trudności kadrowych. – poinformowali Gazetę Powiatową przedstawiciele Biura Prasowego Poczty Polskiej.
– Skargi Klientów są szczegółowo analizowane i udzielane są im odpowiedzi. Klienci mogą składać skargi bezpośrednio w Urzędzie Pocztowym Serock, ale także w każdej placówce pocztowej oraz przez Internet na adres: kontakt@poczta-polska.pl. – dodają pracownicy Biura Prasowego Poczty Polskiej.
Pytaliśmy również, czy centrala Poczty Polskiej wdrożyła lub planuje wdrożyć jakieś rozwiązania mające na celu zminimalizować problemy występujące w działalności placówki Poczty Polskiej w Serocku.
– Zatrudnienie w UP Serock jest sukcesywnie uzupełniane, ale nowe osoby potrzebują też czasu na adaptację. Niezależnie od tego cały czas wspieramy placówkę poprzez oddelegowywanie pracowników z innych urzędów pocztowych (Legionowo, Wyszków, Nasielsk). Przepraszamy za niedogodności. Mamy nadzieję, że wkrótce sytuacja się unormuje. – poinformowała naszą redakcję centrala Poczty Polskiej.
Jeżeli miałeś problemy z Pocztą Polską w Serocku lub w innym oddziale na terenie powiatu legionowskiego i chcesz się podzielić swoją historią zapraszamy do kontaktu pod redakcyjnym adresem mailowym.