Serocki ratusz przejdzie gruntowną modernizację administracyjnej części budynku

ratusz-serock1

Ratusz w Serocku (fot. arch. GP)

Część serockiego ratusza, w której przyjmowani są interesanci, zostanie poddana modernizacji. Planowane jest przeprowadzenie gruntownej przebudowy i zmiany układu pomieszczeń na parterze. Dzięki temu obsługa interesantów ma przebiegać sprawniej. Dodatkowo parter budynku zostanie w pełni dostosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami.

 

 

W czerwcu 2022 roku minie 25 lat od wybudowania serockiego ratusza. Urzędnicy uznali, że potrzebna jest modernizacja części administracyjnej budynku. Przeprowadzenie prac budowlanych ma poprawić obsługę interesantów. Dodatkowo zostanie zamontowana winda a sam parter zostanie przystosowany do obsługi osób z różnymi niepełnosprawnościami. Obecnie seroccy urzędnicy poszukują firmy, która zrealizuje modernizację budynku ratusza. Wszystkie zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 11 marca br. do godz. 11:30.

 

 

Prace, które zostaną wykonane w ramach modernizacji budynku ratusza w Serocku:

  • przeprowadzenie robót budowlanych i wykończeniowych polegających na zmianie układu i przeznaczenia pomieszczeń na parterze budynku, częściowo na I piętrze (pomieszczenia 0.07-0.12) i w części holu na II piętrze budynku;
  • remont łazienek na parterze budynku;
  • wykonanie nowych instalacji elektrycznych i teleinformatycznych w przestrzeni parteru objętej pracami budowlanymi i nowego oświetlenia pomieszczeń piętra I objętych projektem;
  • przebudowę instalacji wod-kan, c.o. i c.w.u. w zakresie niezbędnym dla realizacji nowego układu pomieszczeń na parterze i I piętrze budynku;
  • rozbudowę instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach objętych robotami;
  • montaż windy osobowej/platformy (samonośnej) obsługującej wszystkie kondygnacje (za wyjątkiem piwnicznej);
  • remont instalacji hydrantowej w całym obiekcie;
  • dostawę i montaż wyposażenia dla pomieszczeń objętych dokumentacją;
  • zmianę lokalizacji serwera i odbiorników monitoringu miejskiego;
  • wymianę stolarki drzwiowej wszystkich pomieszczeń parteru.

Dodatkowo zostaną przeprowadzone prace polegające na wymianie wykładzin dywanowych oraz malowanie ścian części pomieszczeń na drugim piętrze.

Obecny układ pomieszczeń w serockim ratuszu na parterze

Budynek ratusza w Serocku powstał w 1997 i pozostaje w stanie niezmienionym od tamtego czasu. Obecnie na parterze, w jego południowej części zlokalizowany jest Urząd Stanu Cywilnego wraz z „salą ślubów” i „salą toastów”. Północna część parteru to sanitariaty oraz pomieszczenia biurowe. Tuż przy głównym wejściu po jego prawej stronie zlokalizowane są pomieszczenia Straży Miejskiej wraz z centrum monitoringu. Po lewej stronie zlokalizowane jest pomieszczenie kancelarii pełniącego funkcję biura podawczego.

Planowany układ pomieszczeń po przeprowadzonej modernizacji

W wyniku przeprowadzenia prac budowlanych na parterze budynku powstanie przestrzeń stanowiąca biuro obsługi interesanta z otwartymi stanowiskami obsługi, a także z gabinetami do obsługi indywidualnej i obsługi osób niepełnosprawnych. Dodatkowo zostanie zmieniona lokalizacja pomieszczeń straży miejskiej wraz z pomieszczeniem monitoringu miejskiego. Przeprowadzony będzie remont łazienek wraz z rozbudową instalacji wod-kan. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie również zaplecze socjalne dla pracowników. Parter budynku zostanie w pełni dostosowany do obsługi osób z różnymi niepełnosprawnościami.

Wizualizacja części administracyjnej serockiego ratusza po modernizacji fot. Urząd MIasta i Gminy Serock

Na pierwszym piętrze zaplanowano prace budowlane w obrębie gabinetów burmistrza i zastępcy burmistrza, a także sekretariatu i małej sali konferencyjnej. W wyniku przeprowadzonych robót z gabinetu burmistrza wydzielony zostanie dodatkowy pokój biurowy z wejściem z holu głównego. W pozostałych pomieszczeniach I piętra objętych projektem przewiduje się przeprowadzenie drobnych prac budowlanych mających na celu rozbiórki istniejących ścianek i zabudów. W pomieszczeniach nieobjętych projektem planowana jest zmiana układu ścian działowych wraz z montażem stolarki drzwiowej (pomieszczenia 0.12 i 0.13 I piętro), wymiana wykładzin, malowanie. Na drugim piętrze w wyniku przeprowadzonych prac z części holu wydzielony zostanie pokój biurowy.

Urzędnicy zakładają, że roboty budowlane będą prowadzone bez wyłączania obiektu z użytkowania. Serocki ratusz przewiduje, że jeżeli uda się wyłonić w przetargu firmę, która podejmie się tego zadania i podpisać z nią umowę to modernizacja budynku potrwa niecałe trzy miesiące (84 dni).

źródło: Urząd Miasta i Gminy Serock.