W najbliższych dniach korespondencję urzędową zacznie dostarczać do mieszkańców gminy Serock goniec. Osoba ta jest pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy Serock. Głównym założeniem tego rozwiązania ma być zwiększenie efektywności dostarczanych przesyłek urzędowych i zmniejszenie kosztów, które były dotychczas ponoszone przy wykorzystaniu Poczty Polskiej.
Urząd Miasta i Gminy w Serocku poinformował, że z końcem września korespondencja urzędowa, która będzie adresowana do mieszkańców gminy Serock będzie dostarczana przez specjalnie wyznaczonego do tego zadania gońca. Jak zapewnia Ratusz w Serocku goniec jest pracownikiem Urzędu Miasta i Gminy Serock i będzie posiadał przy sobie specjalny identyfikator umieszczony w widocznym miejscu. Korespondencja dostarczana przez gońca będzie roznoszona w dni powszednie w godzinach pracy ratusza. Jeżeli goniec nie zastanie nikogo komu będzie mógł przekazać korespondencję pozostawi awizo z informacją o możliwości odbioru przesyłki w ciągu 7 dni kalendarzowych w Kancelarii Urzędu Miasta i Gminy Serock lub w godzinach 16:00 – 20:00 u dyżurnego Straży Miejskiej.
Efektywniej i taniej
Jak udało się dowiedzieć redakcji Gazety Powiatowej w Urzędzie Miasta i Gminy Serock ratusz planował wprowadzić stanowisko gońca już rok temu, ale plany te pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Urzędnicy postanowili jednak wystartować z tym pomysłem z końcem września br. Głównym założeniem tego pomysłu jest zwiększenie efektywności dostarczania urzędowej korespondencji mieszkańcom gminy Serock jak również zmniejszenie kosztów, które były dotychczas generowane przy korzystaniu z usług Poczty Polskiej.
Poniżej wzór awizo, które będzie pozostawiał goniec w razie niemożności dostarczenia przesyłki pod wskazany adres (fot. Urząd Miasta i Gminy Serock).
źródło: Urząd Miasta i Gminy Serock