Czy Nowodworska w Skrzeszewie zostanie poszerzona? Ruszają prace nad nowym planem dla części wsi nad Kanałem Bródnowskim Dolnym

nowodworska skrzeszew1

Ulica Nowodworska w Skrzeszewie, fot. www.google.com/maps

Wieliszewscy radni właśnie przystąpili do uchwalania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (mpzp) dla okolic ulicy Nowodworskiej i Kanału Bródnowskiego Dolnego w Skrzeszewie. Oznacza to tyle, że póki co zapalono zielone światło do powstania nowych opracowań planistycznych dla tych części gminy Wieliszew. Procedura związana z wejściem w życie tych zmian potrwać nawet kilka lat.

Uchwała

10 października 2024 r. Rada Gminy Wieliszew podjęła uchwałę upoważniającą miejscowy samorząd do rozpoczęcia prac nad opracowaniem mpzp dla okolic ulicy Nowodworskiej i Kanału Bródnowskiego Dolnego w Skrzeszewie. Jest to procedura bardzo skomplikowana i czasochłonna. Wejście w życie zaplanowanych w tych przestrzeniach zmian może bowiem zająć nawet i kilka lat.

Obszar objęty uchwałą z 10 października 2024r. o przystąpieniu do sporządzenia mpzp dla części wsi Skrzeszew w rejonie ulicy Nowodworskiej i Kanału Bródnowskiego, fot. UG Wieliszew

Albo poszerzenie Nowodworskiej albo budowa nowych dróg stanowiących alternatywę dla tzw. Trasy Olszynki Grochowskiej

Przystąpienie do prac zmierzających do uchwalenia mpzp dla okolic ulicy Nowodworskiej i Kanału Bródnowskiego Dolnego w Skrzeszewie w gminie Wieliszew ma na celu przeznaczenie położonych na tym obszarze nieruchomości pod nowe drogi i budownictwo jednorodzinne. Pod uwagę brane jest poszerzenie drogi wojewódzkiej nr 632 (DW nr 632), czyli ulicy Nowodworskiej oraz budowa nowych dróg stanowiących alternatywę dla tzw. Trasy Olszynki Grochowskiej.

 

Zakazać intensywnej jednorodzinnej zabudowy mieszkaniowej.
Tereny mają być przeznaczone pod budowę domów jednorodzinnych z ogrodami

Sporządzenie planu ma na celu przeznaczenie przedmiotowych nieruchomości pod układy komunikacyjne – ewentualne poszerzenie drogi wojewódzkiej, ulicy Nowodworskiej, wyznaczenie układu komunikacyjnego stanowiącego alternatywę dla Trasy Olszynki Grochowskiej oraz ich przeznaczenie pod ekstensywną zabudowę mieszkaniową jednorodzinną. Planuje się dostosowanie zasad kształtowania zabudowy oraz wskaźników zagospodarowania terenu do potrzeb lokalnych zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w oparciu o ustalenia studium. Sporządzenie mpzp ma na celu uporządkowanie przestrzeni, ograniczenie realizacji w oparciu o wydawane decyzje o warunkach zabudowy intensywnej zabudowy mieszkaniowej. Jednocześnie projekt mpzp określi zasady zagospodarowania terenów położonych wzdłuż Kanału Bródnowskiego, wprowadzając strefy przejściowe, wzmacniając tym samym rolę kanału oraz terenów leśnych jako korytarza ekologicznego. Niezbędne jest również jednoznaczne określenie ewentualnego poszerzenia drogi wojewódzkiej, ulicy Nowodworskiej oraz przeznaczenia przyległych terenów wraz ze wskazaniem linii zabudowy od powyższej drogi. Przez obszar planu przebiega napowietrzna linia elektroenergetyczna wysokiego napięcia, dla której zostanie określona szerokość stref ochronnych wraz z obowiązującymi w nich zasadami zagospodarowania – dowiadujemy się z uzasadnienia ostatnio podjętej uchwały.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 16

  1. No no, czyżby do Radnych w końcu zaczęło docierać, że robienie dobrze deweloperuchom nie kalkuluje się w długim okresie? Że te tysiące aut muszą którędyś jeździć? Jeszcze pozostałe gminy niech pójdą po rozum do głowy i uwolnić powiat od tego developerskiego ścierwa.

    • W uchwale to wszystko można wpisać. Życie pokaże, czy ktokolwiek w tej gminie (i powiecie) zacznie w końcu myśleć o mieszkańcach, a nie tylko o ścierwach deweloperskich.

  2. Kolejna wewnętrzna obwodnica?

    • Wyobraźmy sobie taką dwujezdniową Kościelną, po trzy pasy w każdą stronę. Pod kościołem wielkie rondo im. Jana Papaja 2. Codziennie rano proboszcz święci przejeżdżające samochody. Ale cóż to się dzieje? Do ronda zbliża się kawalkada limuzyn pod eskortą policji. Ruch zamiera, któż to jedzie? A to nadjeżdża do urzędu nowo powstałego miasta Wieliszew świeżo awansowany Burmistrz Kownacki. Kierowcy wysiadają i biją brawo, kobiety płaczą, dzieci rzucają kwiaty… Ech, rozmarzyłem się.

  3. Kownacki spierd… komunikacyjnie to miejsce i tyle w temacie. Jak się siedzi za długo na urzędzie to się traci pogląd. Sam zresztą pisał że nic nie może. Na UJ taki włodarz?

    • Wielce szanowny Anonimie – w tym kraju wielu sukcesów droga krajowa DK61 jest za setki milionów budowana od prawie 25 lat. Więc proszę rozwinąć swoją „błyskotliwą” myśl jak powinno wyglądać komunikacyjny rozwój tego miejsca? Proszę składać reklamację do Samorządu Województwa Mazowieckiego w sprawie likwidacji trasy Mostowej i Olszynki Grochowskiej, zapewniam Pana, że większość mieszkańców przyklasnęło tym zmianom.
      Ponadto to tutaj czytałem komentarze krytykujący projektowania WOdociągówki, krytykujące plany tunelu, układu drogowego między Skrzeszewem i Olszewnicą Starą. Pomimo wszystko te tematy są kontynuowane, ale przypominam gmina ma ograniczony budżet i pomimo wszystko to my realizujemy ścieżki rowerowe wzdłuż dróg wojewódzkich, doprowadziliśmy do realizacji ścieżki w tzw. Poniatowie (w co nikt nie wierzył), to my doprowadziliśmy do zaprojektowania rond na drogach wojewódzkich (z pomocą Pani Anny Brzezińskiej) to gmina zaprojektowała ścieżkę od Krubina do Olszewnicy Nowej…
      Więc gadanie, że gmina nic nie może uznam za Pana Anonima konfabulację.

      • Po pierwsze to dlaczego my mieszkańcy mamy coś składać? A wy urzędnicy to od czego jesteście? Po drugie nie kłam panie wójt – mostową to Grabiec zaorał przy czynnej współpracy lokalnych włodarzy. I po trzecie, skoro zdajecie sobie sprawę jak kiepski jest układ drogowy, to czemu ciągle forsujecie chaotyczną deweloperkę i ciągłe dogęszczanie zabudowy? Jak to wójt wytłumaczy?

        • Szanowna Pani, co znaczy nie kłam? Trasę Olszynki Grochowskiej usunięto uchwałą Sejmiku Mazowsza więc akurat tam bezpośrednio Pana Grabca nie widać.
          Dlaczego wrzuca nas Pani wszystkich do jednego kotła? Ile mam udowadniać, że udało się przed zabudową uchronić kilometry kwadratowe łąk, lasów i co spotkało się z atakiem deweloperów?
          Proszę zauważyć, że jeśli u nas deweloperzy składają wnioski o warunki zabudowy to otrzymują zgody na jednolokalowe, a nie otrzymują zgód na szeregowce, dwulokalowe? A ile mnie grillowano za osiedle bloków na tzw. asfalciarni, a jak odmówiłem bloków to nawet nie napisano o tym w gazecie, a wcześniej pisano o tych blokach chyba z 5 razy. Może po prostu łatwiej jest krytykować, a trudniej uznać, że coś się udało i nieprawdą jest, że deweloperzy mają u nas „high life”. Proszę mi powiedzieć, czyje bannery wyborcze wisiały na reklamach deweloperów?

      • Panie Wójcie a jakie są koszty odbudowy i napraw gminnych dróg rozjeżdzanych kilkunastotonowymi szambiarkami? Jakie koszty społeczne dramatycznie zwiększonego hałasu od sznurów aut oraz zwiększonej emisji zanieczyszczeń?

  4. Ps. Polecam rowerkiem w zimie do Warszawy. Choć pewnie się nie da, bo ścieżki do Warszawy nie ma żadnej. Żałosne te „sukcesy”.

  5. Wójt jak zwykle polał wodę o sukcesach i tyle go widziano. Ps. A jak tam ostatni bal na Świętojańskiej? Było zaproszenie?

    • Mam ciekawsze rzeczy do robienia niż bale i jak to napisano pod innym nickiem „imprezy”. Ale trzeba mieć odrobinę dobrej woli, żeby chcieć to zauważyć.
      Ale jak widzę oczekuję zbyt wiele.
      Mają racje mówiący, że nie należy dyskutować z „życzliwymi” anonimami.

  6. Z calym szacunkiem Panie Wojcie ale to Pan jest naszym reprezntantem i to Pan wraz z P. Borkowskim i P. Kielbasinskim(wczesniej Smogorzewskim)powinni skladac takie reklamacje.Tymczasem skupia sie Pan na budowaniu ścieżek rowerowych w wkieszosci niepotrzebnych i budowie osiedla z mieszkaniami na wynajem co uwazam za kompletny absurd.Pan Brokowski natomiast nic nie robi juz druga kadencje(spiacy krolewicz)Pana Kielbasinski jest za krotko zeby go oceniaca a dla Smogorzewskiego liczyly sie tylko imprezy z deweloperami.Nic wiec dziwnego ze Urzad Wojewodztwa Mazowieckiego olal sprawe widziac jakich mamy wlodarzy w samorzadzie.

    • Składamy reklamacje, wnioski do planów i stąd projekty nowych skrzyżowań, przygotowania do budowy tunelu przez województwo (Samorząd Województwa Mazowieckiego, Urząd Województwa – to organ administracji rządowej). Ale nic nie powstaje od tak… to mieszkańcy odwołują się od ścieżki między Krubinem a Olszewnicą, podobnie jak oprotestowali rondo przy szkole w Skrzeszewie.
      Nikt nie rozbuduje Panu dróg wojewódzkich do dwóch pasów, skoro krajówki dopiero są w trakcie i to po tylu latach czekania, ważne jest udrożnienie miejsc newralgicznych i to robimy.

      • Świetnie, doceniamy. Tylko tak na logikę i zdrowy rozsądek. Udrożnimy tu i… wszystko stanie w Legionowie i na Modlińskiej. Albo przyjedzie pół Serocka i Nasielska (jak to obecnie na DW632 się dzieje) i też zakorkuje. Nie ma żadnych działań na poziomie powiatu oraz między gminami. Jeden udrażnia, drugi nie udrażnia, a trzeci w ogóle ma wywalone na wszystko. I o to tu chodzi. Wiadomo że gmina nowej dwujezdniowej drogi nie zbuduje, ale powiat już mógłby, może nawet z partycypacją zainteresowanych. Są też dotacje, fundusze. Tymczasem tu się nic nie planuje „ponad podziałami” i to jest tragedia. Powiat przepala kasę na remonty i modernizacje, które tylko tworzą lokalne autostrady dla zapier.dalaczy albo świetne objazdówki dla wracającej z urlopu warszawki. Tymczasem żeby zrobić coś, coby udrożniło dojazd do Warszawy, to już nie.

  7. Rozsadnie w takim razie byloby doprowadzic do udroznienia takich miejsc a nastepnie skupic sie na budowie tanich mieszkan na wynajem.Pan robi odwrotnie co doprowadzi do wiekszej blokady komunikacyjnej i wiekszego naplywu ukraincow.
    Nie uwierze w to ze mieszkancy gminy potrzebuja takich mieszkan.Nie wierze tez w to ze nowe ronda doprowadza do udroznienia komunikacyjnego na terenie gminy.To co Pan pisze to kompletne bzdury najpierw trzeba wplynac na projekt i budowe trasy Olszynki Grochowskiej i tu sa potrzebne wspolne dzialania Wieliszewa,Serocka, Nieporetu i Legionoaa a nastepnie udrazniac drogi lokalne.Bez tego te ronda nie maja sensu i szkoda na to kasy.

Dodaj komentarz