Nowy chodnik i ścieżka rowerowa przy Modlińskiej. Szlaki pieszo-rowerowe od Baczyńskiego do stacji kolejowej Wieliszew Centrum

screenshot-www.google.pl-2024.07.20-09_28_20

fot. google maps

Wieliszewski magistrat ma wydać decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego pod postacią budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Modlińskiej na odcinku od ulicy Kamila Krzysztofa Baczyńskiego do stacji kolejowej Wieliszew Centrum w Wieliszewie. Zainteresowani mieszkańcy i przedsiębiorcy, którzy posiadają nieruchomości w sąsiedztwie tego planowanego przedsięwzięcia mogą zapoznać się z jego dokumentacją w referacie gospodarki przestrzennej, geodezji i nieruchomości Urzędu Gminy (UG) w Wieliszewie.

Inwestycja celu publicznego. Wszczęto formalności

11 lipca 2024 r. w UG w Wieliszewie wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego polegającej na budowie ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 631 (DW nr 631) tj. ulicy Modlińskiej w Wieliszewie. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w pasie drogowym wskazanej drogi wojewódzkiej, na odcinku od ulicy Krzysztofa Kamila Baczyńskiego do stacji kolejowej Wieliszew Centrum.

 

 

Zainteresowani mieszkańcy i przedsiębiorcy, którzy posiadają nieruchomości w sąsiedztwie tego planowanego przedsięwzięcia mogą zapoznać się z jego dokumentacją w referacie gospodarki przestrzennej, geodezji i nieruchomości UG w Wieliszewie. Mogą to uczynić w godzinach pracy wskazanego magistratu do następnego czwartku, 25 lipca 2024 r.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 7

  1. To jest jednotorowy przystanek na zadupiewie, a nie żadna stacja. Do tego nie ma żadnej infrastruktury P&R i znajduje się na peryferiach gminy. Zasadniczo to powinno się nazywać Zegrze-coś tam. Jak chcecie stację to czekają tory do Wod. Pn. wraz z przedłużką 2km do Komornicy. I wtedy można zrobić prawdziwą stację Wieliszew Centrum, która będzie obsługiwać 2/3 gminy i część gminy ościennej Serock.

  2. Przystanek busa 7P w sąsiedztwie peronu wciąż nosi archiwalny rozkład z 2012 roku(!) na którym widnieje nazwa „Wieliszew skrzyż.” No ale dla Pana Kownackiego nie była ona wystarczająco prestyżowa. Więc przeforsował nazwę przystanku kolejowego na zadoooiu, z której teraz wszyscy mają polewkę.
    Tymczasem chodnik oraz śmieszka rowerowa od tego przystanku powinna być podciągnięta także na wschód, przynajmniej do Dzikiej Plaży (gdzie po przeciwnej stronie DW631 rozpoczyna się lokalna uliczka), zamiast kończyć się na ślepo żelazną barierką zaraz za szlabanem. No ale to już teren gminy Nieporęt.
    Co zaś do kolei do Komornicy: bocznica wodociągowa odchodzi koło p.o. Michałów Reginów i p.o. Wieliszew Centrum nie miałby z tym nic wspólnego. Tylko jak zmieścić jeszcze jedną linię SKM na jednotorze do Legionowa, a następnie na zapchanej p…dolinami LK9? Realniej wyglądałaby wahadłowa linia z przesiadką w Michałowie Reginowie w pociągi S3 i S4. Ale czym jeździć na Komornicę? Zakupić dla SKM tabor spalinowy czy spętać bocznicę drutem? Nawet i w tym ostatnim przypadku Impulsy 31WE okażą się najpewniej za duże i wskazany byłby zakup dwuczłonowych Impulsów lub Elfów.

    • Onegdaj, a było to bardzo dawno, bo w latach 90-tych, do Zegrza kible jeździły z Legionowa, nawet co pół godziny i nikt nie narzekał. Jeżeli pociąg jest skomunikowany i przesiadka jest na tym samym peronie do już czekającego pociągu, to w czym problem? Wiem, w naszych realiach nieosiągalne. Ale pytsnie co lepsze? Wahadło co pół godziny, czy bezpośredni co 2? Legionowo powinno mieć 2 tory aglomeracyjne,. a Most Gdański łącznie 4. Wiem nie da się. Najgorsze jest to, że te inwestycje powinny być lata temu zrobione. Było tyle kasy z Unii, to rozkradli.

    • Czemu „bocznica” obsługująca większą część Wieliszewa, Skrzeszew, Komornicę, Poddębie, Kałuszyn i 1/4 gminy Serock miałaby mieć niższą rangę niż bocznica do Zegrza? Przystanki mogą być dwa lub trzy, z czego jeden realną stacją z P&R i całą infrastrukturą gdzieś przy skrzyżowaniu z DW. Teren płaski, jeszcze mnóstwo wolnego miejsca. Z kolei przystanek końcowy przy szkole w Komornicy to i atrakcja turystyczna i obsługa Dębe, Ludwinowa, Izbicy, Jachranki – a te tereny się coraz bardziej zabudowują. Jest tor, jest teren, nie trzeba rzeźbić od zera.

  3. Wystarczy wycofać S3 z Radzymina, które jest tam niepotrzebne i muchy wozi. Wtedy S3 do Zegrza, S4 do Komornicy. A Radzymin może jeździć w letnie weekendy jako kilka ekstra kursów. Kiedyś tak to działało i był pociąg Legionowo-Tłuszcz 3 czy 4x na dobę.

  4. Poza tym Radzymina ma S8 i kilkanaście minut do metra z czym żaden pociąg jadący naokoło nie wygra.

  5. Powiat mógłby się tym zainteresować, ale pewnie jest zajęty wydawaniem pozwoleń na szeregowce…

Dodaj komentarz