Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie prowadzi obecnie przetarg mający na celu wyłonić wykonawcę rozbiórki starego przepustu i budowę nowego nad Kanałem Komornickim w Komornicy (gmina Wieliszew). Jeżeli MZDW zdoła wyłonić wykonawcę tego zadania, to zostanie ono wykonane w ciągu 10 miesięcy. Kierowca będą musieli liczyć się z utrudnieniami drogowymi na trasie w kierunku zapory w Dębem i dalej do Nasielska czy Pomiechówka.
9 ofert na budowę nowego przepustu w ciągu DW 632 w Komornicy
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje przeznaczyć maksymalnie 3 856 602,00 zł brutto na realizację budowy nowego przepustu w Komornicy. W wyznaczonym terminie swoje oferty złożyło aż dziewięć firm:
– DOMOST Sp. z o.o. z Małkini Górnej – 2 496 900,00 zł brutto
– FREYSSINET POLSKA Sp. z o.o. z Warszawy – 3 318 281,76 zł brutto
– Przedsiębiorstwo Wielobranżowe “A-Z BUD” z Radomia – 3 640 800,00 zł brutto
– MOST Sp. z o.o. z Sopotu – 3 432 192,00 zł brutto
– PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INŻYNIERYJNYCH DIAGMOST Sp. z o.o. z Warszawy – 2 683 088,23 zł brutto
– SAWEZ Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej – 2 929 242, 91 zł brutto
– STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa – 3 298 879,73 zł brutto
– GOLDRAD Sp. z o.o. Warszawa – 2 940 924,51 zł brutto
– KORMOST S.A. – 3 962 389,60 zł brutto
Jak widać powyżej praktycznie wszystkie oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie. Jak na razie pracownicy MZDW analizują przesłane oferty i nie wiadomo, na którą się zdecydują. Rozstrzygnięcie przetargu powinniśmy poznać w ciągu paru najbliższych tygodni.
Zakres inwestycji
Celem powyższej inwestycji jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 632 na odcinku od km 48+724 do km 48+754 wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego przepustu nad Kanałem Komornickim w Komornicy.
W ramach tego zadania planowana jest całkowitą rozbiórkę istniejącego przepustu oraz budowę nowego przepustu w tym samym miejscu. Nowy obiekt będzie przepustem o stalowej konstrukcji ustroju nośnego. Przepust będzie składał się z odcinków rur stalowych, spiralnie karbowanych, o przekroju łukowo-kołowym i łączonych na budowie. Wymiary wewnętrzne rury: 367x261cm, grubości ścianek 3,5mm. Na długości wykonanego wykopu pod konstrukcję przepustu, planuje się odbudowę rozebranej konstrukcji jezdni, a także wykonanie powierzchniowego systemu odwodnienia jezdni znajdującej się nad przepustem.
Na czerwono zaznaczono miejsce planowanej inwestycji w Komornicy (fot. MZDW w Warszawie)
Utrudnienia dla kierowców na czas robót budowlanych
Zgodnie z udostępnioną dokumentacją techniczną prace budowlane mają być prowadzone przy częściowym wyłączeniu obiektu z ruchu. Ruch drogowy na czas budowy zostanie przeprowadzony wahadłowo, według tymczasowej organizacji ruchu. Wybrany w przetargu Wykonawca będzie musiał wykonać projekt technologiczny poprowadzenia ruchu kołowego i pieszego, uwzględniającego połówkowy sposób rozbiórki istniejącego obiektu oraz budowę nowego obiektu.
Jeżeli Mazowieckiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich w Warszawie uda się rozstrzygnąć prowadzony obecnie przetarg to cała inwestycja w Komornicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 632 powinna zostać zrealizowana w ciągu 10 miesięcy od podpisana stosownej umowy z wybranym wykonawcą.