Wieliszew. MZDW wybuduje nowy przepust nad Kanałem Komornickim w Komornicy. Utrudnienia w ruchu na zaporę potrwają blisko rok

Przepust drogowy w Komornicy nad Kanałem Komornickim w ciągu drogi wojewódzkiej 632 (fot. Google Maps)

Przepust drogowy w Komornicy nad Kanałem Komornickim w ciągu drogi wojewódzkiej 632 (fot. Google Maps)

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie rozstrzygnął przetarg  na wykonawcę rozbiórki starego przepustu i budowę nowego nad Kanałem Komornickim w Komornicy (gmina Wieliszew). Według planów MZDW zadanie zostanie zrealizowane w ciągu 10 miesięcy. Kierowcy będą musieli liczyć się z utrudnieniami drogowymi na trasie w kierunku zapory w Dębem i dalej do Nasielska czy Pomiechówka.

 

 

Wybrano wykonawcę nowego przepustu w ciągu DW 632 w Komornicy

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich planował przeznaczyć maksymalnie 3 856 602,00 zł brutto na realizację budowy nowego przepustu w Komornicy. W wyznaczonym terminie swoje oferty złożyło aż dziewięć firm:

– DOMOST Sp. z o.o. z Małkini Górnej – 2 496 900,00 zł brutto
– FREYSSINET POLSKA Sp. z o.o. z Warszawy – 3 318 281,76 zł brutto
– Przedsiębiorstwo Wielobranżowe “A-Z BUD” z Radomia – 3 640 800,00 zł brutto
– MOST Sp. z o.o. z Sopotu – 3 432 192,00 zł brutto
– PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INŻYNIERYJNYCH DIAGMOST Sp. z o.o. z Warszawy – 2 683 088,23 zł brutto
– SAWEZ Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej – 2 929 242, 91 zł brutto
– STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa – 3 298 879,73 zł brutto
– GOLDRAD Sp. z o.o. Warszawa – 2 940 924,51 zł brutto
– KORMOST S.A. – 3 962 389,60 zł brutto

Ostatecznie 31 stycznia br. MZDW poinformował, że za najkorzystniejszą wybrana została oferta firmy: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INŻYNIERYJNYCH DIAGMOST Sp. z o.o. z Warszawy na kwotę blisko 2,7 mln zł brutto.

 

 

Zakres inwestycji

Celem powyższej inwestycji jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 632 na odcinku od km 48+724 do km 48+754 wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego przepustu nad Kanałem Komornickim w Komornicy.

W ramach tego zadania planowana jest całkowita rozbiórka istniejącego przepustu oraz budowa nowego przepustu w tym samym miejscu. Nowy obiekt będzie przepustem o stalowej konstrukcji ustroju nośnego. Przepust będzie składał się z odcinków rur stalowych, spiralnie karbowanych, o przekroju łukowo-kołowym i łączonych na budowie. Wymiary wewnętrzne rury: 367x261cm, grubości ścianek 3,5mm. Na długości wykonanego wykopu pod konstrukcję przepustu, planowana jest odbudowa rozebranej konstrukcji jezdni, a także wykonanie powierzchniowego systemu odwodnienia jezdni znajdującej się nad przepustem.

Na czerwono zaznaczono miejsce planowanej inwestycji w Komornicy (fot. MZDW w Warszawie)

Utrudnienia dla kierowców na czas robót budowlanych

Zgodnie z udostępnioną dokumentacją techniczną prace budowlane mają być prowadzone przy częściowym wyłączeniu obiektu z ruchu. Ruch drogowy na czas budowy zostanie przeprowadzony wahadłowo, według tymczasowej organizacji ruchu. Wybrany w przetargu Wykonawca musi wykonać projekt technologiczny poprowadzenia ruchu kołowego i pieszego, uwzględniającego połówkowy sposób rozbiórki istniejącego obiektu oraz budowę nowego obiektu.

Cała inwestycja w Komornicy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 632 powinna zostać zrealizowana w czasie 10 miesięcy od podpisana stosownej umowy z wybranym wykonawcą.