W najbliższych kilku dniach firma, która na zlecenie Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie (MZDW) wykona rozbiórkę starego przepustu i budowę nowego nad Kanałem Komornickim w Komornicy (gmina Wieliszew) w ciągu drogi wojewódzkiej nr 632 powinna wejść na plac budowy. Prace budowlane ruszą natomiast na przełomie marca i kwietnia. Na czas zaplanowanych prac budowlanych wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Prace budowlane oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie mogą potrwać nawet 10 miesięcy co oznacza utrudnienia drogowe na trasie w kierunku zapory w Dębem i dalej do Nasielska czy Pomiechówka potrwają do końca 2025 roku.
Zakres inwestycji
Celem powyższej inwestycji jest przebudowa drogi wojewódzkiej nr 632 na odcinku od km 48+724 do km 48+754 wraz z rozbiórką istniejącego i budową nowego przepustu nad Kanałem Komornickim w Komornicy. Obecny przepust jest już w złym stanie technicznym.
Za wykonanie prac budowlanych będzie odpowiadać: PRZEDSIĘBIORSTWO ROBÓT INŻYNIERYJNYCH DIAGMOST Sp. z o.o. z Warszawy, które wykona je za blisko 2,7 mln zł brutto (więcej pisaliśmy TUTAJ).
W ramach tego zadania planowana jest całkowita rozbiórka istniejącego przepustu oraz budowa nowego w tym samym miejscu. Nowy obiekt będzie przepustem o stalowej konstrukcji ustroju nośnego. Przepust będzie składał się z odcinków rur stalowych, spiralnie karbowanych, o przekroju łukowo-kołowym i łączonych na budowie. Wymiary wewnętrzne rury: 367x261cm, grubości ścianek 3,5mm. Na długości wykonanego wykopu pod konstrukcję przepustu, planowana jest odbudowa rozebranej konstrukcji jezdni, a także wykonanie powierzchniowego systemu odwodnienia jezdni znajdującej się nad przepustem.
Na czerwono zaznaczono miejsce planowanej inwestycji w Komornicy (fot. MZDW w Warszawie)
Utrudnienia dla kierowców na czas robót budowlanych
Prace budowlane będą prowadzone przy częściowym wyłączeniu obiektu z ruchu. Ruch drogowy na czas budowy zostanie przeprowadzony wahadłowo przy użyciu sygnalizacji świetlnej, według tymczasowej organizacji ruchu. Wybrany w przetargu Wykonawca musiał wykonać projekt technologiczny poprowadzenia ruchu kołowego i pieszego, uwzględniającego połówkowy sposób rozbiórki istniejącego obiektu oraz budowę nowego obiektu.
– Pod koniec tego tygodnia, ewentualnie na początku następnego wykonawcy zostanie przekazany plac budowy. Prace drogowe powinny rozpocząć się w ciągu dwóch tygodni od przekazania placu budowy wykonawcy. Z uwagi na zakres robót i sposób wykonania zadania przez cały okres budowy na przedmiotowym odcinku drogi ruch będzie odbywał się wahadłowo. Jest to optymalny czas na wykonanie wszystkich prac. Zgodnie z zawartą umową wykonawca ma 8 m-cy na wykonanie robót budowlanych i 2 m-ce na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. – poinformowała Gazetę Powiatową w środę (12 marca) Monika Burdon, rzecznik prasowa Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie.
Z powyższej informacji udzielonej naszej redakcji przez MZDW wynika, że utrudnienia drogowe na trasie w kierunku zapory w Dębem i dalej do Nasielska czy Pomiechówka mogą potrwać nawet 10 miesięcy.