Zostały nam tylko 2 lata… – taki bardzo ogólny napis na billboardzie ustawionym przy wieliszewskim szpitalu onkologicznym zbulwersował wielu mieszkańców. Jednoznacznie ocenili oni, że takiej reklamy w tym miejscu być nie powinno. W ślad za tym pojawiły się przypuszczenia, czemu ma służyć ten tajemniczy slogan reklamowy?
Na co zostały nam 2 lata?
„Zostały nam tylko 2 lata…” – slogan zapisany czarnymi drukowanymi literami na białym tle umieszczony na kilku billboardach przy głównych drogach w gminie Wieliszew to dopiero wstęp do rozpoczynającej się gminnej kampanii reklamowej przypominającej mieszkańcom o obowiązku wymiany starych pieców węglowych na bardziej ekologiczne źródła ciepła. Zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, tzw. kopciuchy powinny zniknąć z Mazowsza wraz z końcem 2022r. Proekologiczny charakter tej dopiero co zapoczątkowanej kampanii reklamowej sugerują napisane drobnymi literami hasztagi #O24W i #TDW (Tlen dla Wieliszewa). Umieszczono je w jednym z dolnych rogów tych plakatów, przez co podczas np. jazdy samochodem można łatwo je przeoczyć.
To nie jest miejsce na taką reklamę! – mówią internauci
Billboardy pod hasłem „Zostały nam tylko 2 lata…” reklamujące walkę ze smogiem w lokalnym wymiarze znajdują się w kilku lokalizacjach w gminie Wieliszew. Są m. in. przy ośrodku kultury w Wieliszewie, czy też przy kościele w Janówku Pierwszym. Najwięcej emocji wśród odbiorców wzbudził jednak ten znajdujący się w sąsiedztwie Mazowieckiego Szpitala Onkologicznego w Wieliszewie. – Moim zdaniem napis „Zostały nam tylko 2 lata” i nic więcej przy szpitalu, w którym ludzie zmagają się z śmiertelnymi chorobami jest wielce nie na miejscu… – zauważył jeden z użytkowników wieliszewskiego forum w mediach społecznościowych. – To jest tak, jak wpuścić słonia do sklepu z porcelaną. Brak jakiegokolwiek wyczucia, wrażliwości. Zostają tylko gumiaki w pustej, marketingowej łepetynie – ocenił kolejny. W ślad za tym oburzeniem poszły przypuszczenia, czego może dotyczyć owa tajemnicza kampania reklamowa. Jedni wskazywali na jej wymiar polityczny i sugerowali, że dotyczy ona zmierzchu obecnej władzy, inni odgadli jej jedynie kilku odsłonowy charakter. – To taki pseudosmaczek marketingowy. Ma rozbudzić ciekawość i zapewne za chwilę będzie ciąg dalszy. Co oczywiście nie zmienia faktu, że przy szpitalu onkologicznym nie powinno się to znaleźć – to kolejny głos w tej dyskusji. Tylko jeden z komentatorów domyślił się, co jest celem tego przekazu. – Podejrzewam, że może chodzić o wymianę pieców kopciuchów na bardziej ekologiczne źródła. Czas jest chyba ba do stycznia 2023r. Taki billboard w czasach pandemii, ogólnej niepewności, rosnącej skali depresji przy szpitalu onkologicznym to spora wtopa decydentów… – negatywnie go następnie ocenił.
Ogólniki uszczegóławiamy. Przepraszamy za zwłokę
Potwierdziliśmy w wieliszewskim urzędzie, że wspomniane afisze, w tym ten stojący przy szpitalu onkologicznym rzeczywiście dotyczą kampanii reklamowej przypominającej mieszkańcom o obowiązku wymiany starych pieców węglowych na bardziej ekologiczne źródła ciepła. – To jest dopiero wstęp do tej kampanii. Napis „Zostały nam tylko 2 lata…” odnosi się do terminu, w którym używanie tzw. kopciuchów na Mazowszu stanie się nielegalne. Nastąpi to już 1 stycznia 2023r. – wyjaśnia wieliszewski wójt, Paweł Kownacki. – Kampania informacyjna będzie wielowymiarowa. Będziemy prowadzić ją w kilku etapach, zaś na każdym z tych etapów będziemy te informacje uszczegóławiać. Zresztą już teraz, zamieściliśmy na tych billboardach szczegółowsze informacje. Popełniliśmy błąd, pozwalając tym ogólnikowym napisom wisieć tak długo. Powinniśmy wcześniej te informacje uzupełnić. Jeśli kogoś tą reklamą uraziliśmy, najmocniej przepraszam za to. Na pewno nie to było naszą intencją. Rozumiem, że mogło to być źle odebrane. Myślę, że wszyscy powinniśmy bić się w piersi, że jeszcze tak niewiele zostało zrobione w sprawie smogu – dodaje.