- To event minęło.
Anna Lubańska – mezzosopran Marcin Kryński – organy
25 sierpnia 2019 o 19:00 - 21:00
Wydarzenie Nawigacja
Marcin Kryński – organy
25 sierpnia, niedziela, godz. 19.00
kościół Miłosierdzia Bożego, Legionowo, ul. Targowa 48
XV Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej
Anna Lubańska – mezzosopran
Marcin Kryński – organy
PROGRAM
Henry Purcell (1659 – 1695) – Voluntary in D minor for Double Organ Z 719
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Sehet, welche Liebe z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 1
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Ich bin des Herrn z cyklu 6 Religiöse Gesänge op. 157 nr 2
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750) – Preludium chorałowe nt. Wachet auf ruft uns die Stimme, BWV 645
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Wenn Alle untreu werden z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 3
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Vater unser z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 4
Johannes Brahms (1833 – 1897) – Preludium chorałowe i fuga nt. O Traurigkeit o Herzleid WoO 7
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Nachtgebet z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 5
Joseph Gabriel Rheinberger (1839 – 1901) – Ave Maria z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 6
Anna Lubańska – mezzosopran
Ukończyła z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, gdzie otrzymała I nagrodę i trzy wyróżnienia, (za najlepsze wykonanie pieśni francuskiej oraz utworu Mozarta i za najlepsze wykonanie utworu Lutosławskiego).
Do najważniejszych ról w jej repertuarze należą: Ortrud w „Lohengrinie” R. Wagnera, Księżniczka Eboli w „Don Carlosie”, Amneris w „Aidzie”, Azucena w „Trubadurze” G. Verdiego, Matka Ubu w „Królu Ubu” K. Pendereckiego, Herodiada w „Salome” J. Straussa Jadwiga i Cześnikowa w „Strasznym Dworze” St. Moniuszki i wiele innych. Jest również cenioną interpretatorką pieśni oraz muzyki oratoryjnej. Do najważniejszych w tym repertuarze należą między innymi partie w „Symfonii Dramatycznej Romeo i Julia” H. Berlioza, „Requiem” G. Verdiego, ?Siedmiu Bramach Jerozolimy? K. Pendereckiego „Missy pro Pace” W. Kilara, liczne opracowania ?Stabat Mater? (Dvořák, Rossini, Szymanowski) „Mesjasza” G. F. Haendela i wiele innych. Od 1993 roku jest stale związana z Teatrem Wielkim – Operą Narodową. Z zespołem Teatru występowała między innymi na scenie Teatru Bolszoj w Moskwie, na Festiwalu Operowym w Wiesbaden, na Cyprze w Japonii. Śpiewała również na scenach operowych w Norwegii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hongkongu a także w Krakowie, Poznaniu, Bytomiu i Wrocławiu. Współpracowała z wieloma znakomitymi solistami i dyrygentami. Należą do nich między innymi: Stefan Soltesz, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Jacek Kasprzyk, Mark Minkowski, Jan Krenz, Stanisław Skrowaczewski, Placido Domingo oraz Edita Gruberova. Ma w swym dorobku kilka płyt CD oraz wiele nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.
Marcin Józef Kryński urodził się w Białymstoku w 1992 roku. W 2005 roku rozpoczął kształcenie w zakresie gry na organach w Szkole Muzycznej II-go stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie prof. Marii Terleckiej, którą ukończył w 2011 roku.
W 2014 ukończył studia pierwszego stopnia, a w 2016 roku studia drugiego stopnia zakresie gry na organach w klasie dr hab. Jana Bokszczanina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku Doskonalił swe umiejętności gry na instrumencie zarówno w kraju jak i za granicą, na kursach mistrzowskich u znanych i cenionych pedagogów takich jak m.in.: prof. Alexey Schmitov (Rosja), Peter van Dijk (Holandia), Ignace Michiels (Belgia), Kevin Bowyer (Wielka Brytania), Maurizio Maffezzoli (Włochy), Łukasz Mosur, Józef Serafin, Jarosław Wróblewski, Michał Jung (Polska).
Uczestniczył również w konkursach organowych takich jak np. konkurs o „Złoty Laur Młodego Organisty” w Giżycku. Koncertował podczas wielu festiwali muzyki organowej i kameralnej spośród których warto wymienić m.in.: „Praski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej” czy „Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej”. Koncertował zarówno z orkiestrą jak i z chórem. W 2015 roku wykonywał wspólnie z orkiestrą pod batutą Stanisława Krawczyńskiego mszę F-dur op. 41 Józefa Elsnera, w 2016 roku pod batutą Jana Miłosza Zarzyckiego Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta, zaś w 2018 roku Missa pro pace op. 49 nr 3 Feliksa Nowowiejskiego pod batutą Krzysztofa Kusiela-Moroza.
Jako kameralista współpracuje z Katarzyną Ziółkowską, tworząc zespół „Small Ensemble”. Współpracuje z chórem parafialnym działającym przy Kościele pw. Najświętszej Marii Panny Matki Miłosierdzia w Wasilkowie jako akompaniator. Interesuje się głównie muzyką angielskiego baroku oraz muzyką organową Maxa Regera. Ukończył także prawo na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.