Legionowo. Nowe konsultacje w sprawie tunelu – dopiero po tym, jak powstaną projekty

przejazd-polna-bukowiec-773x514

Przejazd kolejowy na legionowskim Bukowcu, fot. GP/kg (archiwum)

 

400 tys. zł zabezpieczono w projekcie przyszłorocznego budżetu miasta na projekty budowalne dwóch tuneli kolejowych i jednej kładki pieszo-rowerowej w Legionowie. Magistrat chce najpierw stworzyć konkretne rozwiązania, a dopiero potem skonsultować je z legionowianami.

 

W Legionowie mają powstać dwa tunele kolejowe – pierwszy na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na Bukowcu, drugi na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego. Oprócz tego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na Bukowcu ma zostać zbudowana kładka pieszo-rowerowa. Władze miasta porzuciły koncepcje budowy wiaduktów kolejowych we wspomnianych lokalizacjach i pod wpływem opinii publicznej zastąpiły je koncepcjami budowy tuneli. Pomysły te zostały już też skonsultowane z władzami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), która ma dofinansować realizację tych trzech przedsięwzięć.

Mieszkańcy nie chcieli wiaduktów

Legionowianie na temat rozwiązań kolejowych planowanych w naszym mieście ostatni raz mogli się głośno wypowiedzieć podczas konsultacji społecznych w połowie czerwca br. Wówczas sprzeciwili się budowie wiaduktów kolejowych we wspomnianych lokalizacjach i zasugerowali władzom, że lepszym rozwiązaniem będą tunele.

 

 

Konsultacje jak będą projekty

Począwszy od połowy czerwca br. do chwili obecnej legionowscy włodarze nie spotkali się jednak z mieszkańcami, aby skonsultować z nimi te plany. – Kiedy powstaną projekty budowlane tych inwestycji, ich szczegóły będziemy z mieszkańcami omawiać – wyjaśnił wiceprezydent Marek Pawlak 13 listopada podczas sesji Rady Miasta Legionowo. Dodał wtedy, że magistrat chciałby przedstawić legionowianom już konkretne rozwiązania.

Uważam, że konsultacje w tej sprawie powinniśmy przeprowadzić przed wykonaniem projektów budowlanych. Jeśli przeprowadzimy je po opracowaniu tych projektów, to przecież te konsultacje z mieszkańcami nic nie będą znaczyły – zauważył radny Andrzej Kalinowski. Jednak jego spostrzeżenia nie spotkały się z żadnym odzewem wśród innych radnych i najważniejszych legionowskich urzędników uczestniczących w sesji.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. znowu żeby przedostać się na drugą strone torów trzeba będzie jechac gdzieś w las??
    kto to wymysla takie głupoty
    Polna kwiatowa powinien być tunel lub wiadukt i nic więcej.

    • zgodnie z przepusami tunel w ciagu Kwiatowa – Polna bylby za blisko wiaduktu w zwiazku z czym nigdy tam nie powstanie.

  2. Qrde, niech przestaną gadać, niech coś w końcu zrobią, gdziekolwiek , bo jest dramat

  3. Teraz kiedy w radzie miasta rządzi koalicja PO i PiS z panem Brańskim na czele na pewno nie powstanie tunel Polna/Kwiatowa. Bo przecież na Polnej mieszka pan przewodniczący rady. Kto widział miasto w którym lokalne przeprawy odsuwa się od centrum. Na wysokości ulicy Roii przeprawa nie ma sensu z dwóch powodów: ulica jest za wąska do wybudowania tunelu i przyjęcia zwiększonego ruchu, las nie jest własnością miasta, kierowcy zamiast zbliżać się do centrum będą krążyć po uliczkach oddalając się w stronę lasu.

    • ja widzialem.
      Kto widział miasta w których caly ruch pcha sie do centrum ?
      Samochody powinnu omijac centrum.
      to sie ja poszerzy a kawałek lasu dokupi.

  4. Zobaczymy co przeważy: tunel na przedłużeniu Roi czyli partykularny interes nowego Przewodniczącego Rady Miasta, który mieszka przy Polnej i nie chce tam tunelu, czy dobro mieszkańców osiedla Nowy Bukowiec i okolicznych wąskich uliczek Bukowca, które nie mają odpowiedniej podbudowy, żeby udźwignąć wzmożony ruch i chcieliby w zw. z tym TUNEL NA PRZEDŁUŻENIU POLNEJ !!!

    • ten tunel to partyklarny interes mieszkancow osiedla nowy bukowiec ( z nie wiadomych powodow wybodowanym w miejscy bez infrastruktury). To oni chca sie przedostac przez tory.
      Mieszkancy Bukowca A , szczegolnie ulicy Kwiatowej nie sa w ogole zainteresowani przeprawa w tym miejscu . Jezeli nie chcecie tunelu na Roi to prosze bardzo. Mozemy zamknac przejazd i nie budowac nic
      .
      NAJLEPIEJ ZLIKWIDOWAĆ PRZEJAZD I NIE BUDOWAĆ ŻADNEJ PRZEPRAWY!!!!

  5. Typowym partykularnym interesem jest to, że mieszkańcy Roi chcieliby tunel tylko wszędzie byleby nie u nich. Już teraz uliczki Bukowca nie są przygotoeane na udźwignięcie takiego ruchu i się po prostu sypią. No ale do czasu gdy powstał pomysł budowy tunelu na Roi jakoś nikt nie protestował. Tunel ma być lokalną przeprawą głównie dla Roi bo ruch tranzytowy pójdzie DK61. Może po prostu zbudować zjazd z wiaduktu, jadąc w stronę Zegrza, w Szwajcarską i wszyscy będą zadowoleni.

    • Tak jest. Tunel w rejonie Roi jest OK. Popieram stanowisko żeby tu budować. I zamknąć nielegalny zjazd z DK61 przy Kebab Kingu na granicy Legionowa i Jabłonny co wyprowadzi na DK61 ruch z wąskich uliczek Bukowca.

    • To jest zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.
      Powinien być zjazd z wiaduktu np w ul. Szwajcarską oraz likwidacja przejazdu kolejowego w ciągu ulic Polna-Kwiatowa.

Dodaj komentarz