Mieszkańcy powiatu niepokoją się o przestój na budowie linii kolejowej Wieliszew-Zegrze. – Krzaki już zdążyły zarosnąć to co oczyścili na wiosnę – alarmują czytelnicy Gazety Powiatowej. – Wykonawca pozyskuje niezbędne decyzje administracyjne, aby rozpocząć budowę. Planujemy, że po uzyskaniu decyzji administracyjnych w trzecim kwartale 2021r. rozpoczną się prace budowlane – uspokaja Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.)
Budowa linii kolejowej nr 28 z Wieliszewa do Zegrza Południowego na dobre ma ruszyć w drugiej połowie tego roku. Jak dotąd przygotowywano teren pod realizację tej inwestycji tj. usunięto roślinność, oczyszczono linię, wyburzono stary peron, zdemontowano stare tory oraz dostarczono materiały budowlane na plac budowy. – Wykonawca pozyskuje niezbędne decyzje administracyjne, aby rozpocząć budowę. Planujemy, że po uzyskaniu decyzji administracyjnych w trzecim kwartale 2021r. rozpoczną się prace budowlane – zapowiada Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.)
Za prawie 42 mln zł
Inwestycję polegającą na m. in. naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S.A. realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Przedsięwzięcie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Jego koszt opiewa na blisko 42 mln zł.
Nową trasą pojedziemy pod koniec 2022r.
– Prace na odcinku Wieliszew – Zegrze obejmą wymianę torów, budowę sieci trakcyjnej i rozjazdów. Przyjęta koncepcja zakłada budowę nowego torowiska w śladzie starego toru. Po zakończeniu inwestycji będzie możliwe wznowienie ruchu pociągów. Zapewni to lepsze dojazdy do Warszawy oraz ze stolicy nad Zalew Zegrzyński – informują koleje. Ze zmodernizowanego szlaku kolejowego powinniśmy skorzystać już pod koniec przyszłego roku. Z zapewnień inwestorów wynika, że trasą tą będą jeździć pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) o długości do 180 metrów i z prędkością nie większą, jak 80 kilometrów na godzinę. Zakłada się również, że w ciągu doby do Zegrza i z powrotem pojedzie 30 pociągów – mają one kursować, co pół godziny w szczytach komunikacyjnych i co godzinę poza nimi. Co ważne, w ramach tej inwestycji stacja końcowa położona w Zegrzu zostanie przebudowana – powstaną tam, bowiem nowoczesne perony dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. – Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z dwóch komfortowych peronów. Będą wyposażone w ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Będą udogodnienia dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Linie naprowadzające ułatwią dojście osobom niewidomym i słabowidzącym – uszczegóławia Martyn Janduła z PKP PLK S.A. – Na trasie zbudowany zostanie dodatkowy przystanek o uzgodnionej z gminą Wieliszew nazwie Wieliszew Centrum w rejonie skrzyżowania linii z ulicą Modlińską tj. drogą wojewódzką nr 631, który zwiększy dostęp mieszkańców do kolei – dodaje.