Nieporęt. Rampa kolejowa w Zegrzu Południowym rozebrana. Co nowego na budowie? (galeria, wideo)

budowa-torów-do-zegrza-południowego_05

Roboty rozbiórkowe w Zegrzu Południowym (fot (GP/kg)

Trwają prace rozbiórkowe i porządkowanie terenu pod rewitalizowane połączenie kolejowe Wieliszew-Zegrze Południowe. W ostatnim tygodniu trwają prace przy rozbiórce starej rampy kolejowej. Pojechaliśmy na budowę aby obejrzeć postępy prac.

22 kwietnia ubiegłego roku PKP PLK podpisało umowę z wykonawcą na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze”. Modernizację linii kolejowej do Zegrza Południowego w formule „projektuj i buduj” realizuje za blisko 42 mln złotych brutto konsorcjum firm Gór-Tor Maciej Górniak ze Stupska (lider) i Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki z Rakoniewic (partner). Uruchomienie połączenia zaplanowano w czwartym kwartale 2022 roku.

 

Trwają prace przygotowawcze

Obecnie na szlaku trwają intensywne prace przygotowawcze. Roboty prowadzone były od stacji kolejowej Wieliszew w kierunku Zegrza Południowego. Rozebrane już zostały pozostałości po dawnej linii. Przeprowadzona została także wycinka drzew. Aktualnie trwają prace rozbiórkowe na starej ramie kolejowej. Wczoraj (11 marca) pracował na niej ciężki sprzęt, który wyrównywał teren a także usuwał nadmiar gruntu.

 

 

„Możliwy delikatny przestój”

Roboty posuwają się mocno do przodu. Z informacji jakie udało nam się uzyskać, że nie zakończyło się jeszcze projektowanie nowej linii kolejowej. Może to spowodować zatrzymanie robót na krótki czas.

Ustaliliśmy także, że tuż przed rondem na skrzyżowaniu DW631 i DK61, w Wieliszewie miejscu aktualnego przejazdu kolejowego pojawią się automatycznie opuszczane zapory.