Serock. Po konsultacjach w sprawie linii kolejowej Zegrze-Przasnysz zaplanowano kolejne spotkania z mieszkańcami

8

W poniedziałek (28 czerwca) odbyły się konsultacje społeczne z udziałem przedstawicieli biura projektowego zajmującego się opracowaniem Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego linii kolejowej Zegrze-Przasnysz. Na konsultacjach z mieszkańcami był obecny również Burmistrz Miasta i Gminy Serock Artur Borkowski. Okazuje się, że po poniedziałkowych konsultacjach urzędnicy zaplanowali na lipiec kolejne spotkania w tej sprawie.

 

 

W poniedziałek w formie online odbyły się konsultacje społeczne w sprawie proponowanych wariantów tras projektowanej kolei Zegrze-Przasnysz. Konsultacje przewidziane były dla mieszkańców gmin Nieporęt, Serock, Pokrzywnica i Pułtusk. Spotkanie prowadził przedstawiciel biura projektowego zajmującego się opracowaniem Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego linii kolejowej Zegrze-Przasnysz. Oprócz przedstawicieli biura projektowego w spotkaniu wziął udział Burmistrz Miasta i Gminy Serock Artur Borkowski i ponad 250 mieszkańców.

 

 

W czasie spotkania omawiane były trzy zaproponowane warianty poprowadzenia projektowanej trasy linii kolejowej Zegrze-Przasnysz (propozycje tras przedstawialiśmy TUTAJ). Dodatkowo na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Serock urzędnicy publikują odpowiedzi na pytania mieszkańców w tej sprawie (więcej pisaliśmy TUTAJ).

Dodatkowe terminy spotkań dla mieszkańców gminy Serock

Państwa liczne uczestnictwo i żywy udział w debacie pomógł zdiagnozować i potwierdzić miejsca problemowe przedstawianych wariantów, upewnił także o konieczności zachowania ostrożności w podejściu do tej sprawy. Podczas dyskusji wynikła także potrzeba zorganizowania dodatkowych spotkań z mieszkańcami wsi Dosin, Skubianka, Borowa Góra, Stasi Las oraz Karolino – informuje na swojej stronie internetowej UMiG w Serocku.

Dodatkowe spotkania odbędą się w dniach:

  • 13.07.2021 r., godz. 17.00 na terenie placu zabaw w Borowej Górze, dla mieszkańców Borowej Góry, Dosina i Skubianki.
  • 14.07.2021 r., godz. 17.00 na terenie placu zabaw w Stasim Lesie, dla mieszkańców Stasiego Lasu i Karolina.

Jeżeli warunki atmosferyczne nie będą umożliwiały przeprowadzenie dyskusji w plenerze, spotkania zostaną przeniesione do Centrum Kultury i Czytelnictwa w Serocku, o czym poinformujemy rano w dniu zaplanowanego spotkania na stronie internetowej www.serock.pl oraz na wiejskich tablicach ogłoszeń. Prosimy o śledzenie aktualności – podaje UMiG w Serocku.

Urzędnicy zachęcają również cały czas do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Wykonawcę studium planistyczno-prognostycznego dla mieszkańców, która znajduje się pod linkiem https://forms.gle/oee2WNPAjduEt4sW8

Dodatkowe pytania można kierować na adresy: konsultacje@metroprojekt.pl, planowanie@serock.pl jak również pod numerem telefonów: (22) 782 88 27 i (22) 782 88 31.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 4

  1. Kolej jest potrzebna to fakt, ale nie koniecznie w gminie Serock. Tym bardziej, że od 2022 roku będzie dostępna SKM w Zegrzu. Atutami gminy Serock jest woda, przyroda i cisza dlatego tak dużo ludzi przeprowadza się tu z Warszawy. W mojej opinii wystarczy zainwestować w elektryczne autobusy dowożące pasażerów do stacji w Zegrzu. Takie rozwiązanie gwarantuje zachowanie turystycznego, rekreacyjnego i zielonego charakteru gminy Serock. W tej samej perspektywie czasowej planowana jest budowa obwodnicy warszawy S50, której przebieg w gminie będzie prawdopodobnie w Wierzbicy (tak rekomenduje powiat) co przekieruje ruch tranzytowy poza naszą gminę. Dodatkowo, powstanie linia szybkiej kolei do CPK, prawdopodobnie przez Legionowo lub Wieliszew, co również spowoduje odciążenie dróg lokalnych z ruchu samochodowego i towarowego zgodnie z planami PKP. Kolej z Przasnysza i Pułtuska może przebiegać przez Nasielsk lub Wyszków nie koniecznie przez Serock.

    • Po co kolej w Serocku skoro będzie kolej w Zegrzu? Po co w Serocku kolej skoro w Serocku będzie S50? Po co lotnisko koło Warszawy skoro za 2 lata będzie duże lotnisko w Berlinie? Robi pan może interes na przewozach drogowych skoro kolej w Serocku tak bardzo panu śmierdzi że wstawił pan jednobrzmiące komentarze w conajmniej dwóch artykułach?

  2. Budować do Serocka. Z czasem miasto i mieszkańcy docenią. Będzie jeszcze bardziej atrakcyjne i dostępne.

  3. Mamy linię do Radzymina na której po latach przerwy wznowiono ruch.
    Tak z ciekawości sprawdziłem rozkład SKM. W dni robocze z Radzymina mamy 8 pociągów na dobę, w weekendy z Radzymina nie jedzie żaden pociąg SKM, Koleje Mazowieckie na tej linii praktycznie są nieobecne, mamy jeden czy dwa szynobusy podsyłane w zasadzie na tankowanie w Tłuszczu
    To trochę mało aby mówić o jakieś sensownej ofercie która skłoni ludzi do przesiadki do pociągów
    Linia do Przasnysza o długości 70 km ma kosztować 1,5 mld złotych, koszt własny samorządów to około 225 mln zł
    I teraz policzmy, w takim Makowie Mazowieckim mieszka niecałe 10 tyś ludzi, wkład własny wyniesie kilkanaście milionów złotych, do tego dojdą koszty dopłat do przewozów
    Dlaczego o tym piszę, otóż firma Ikea za własne środki reaktywowała zamkniętą linię kolejową Szczytno-Wielbark, planując oprócz transportu materiału wozić także swoich pracowników
    Jak wyszło to w praktyce podaję za Rynkiem Kolejowym
    „Linię próbowano więc wykorzystać do obsługi połączeń pasażerskich. Zakład jest bowiem jednym z ważniejszych pracodawców regionu, w którym zatrudnienie znajdują mieszkańcy nawet dość odległych miejscowości. Uruchamianie pociągów zlecił Przewozom Regionalnym Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. W ostatniej jednak chwili zdecydowano się na wykreślenie z rozkładu jazdy jednej z trzech założonych par kursów.

    Oferta straciła więc rację bytu, bo zakład pracuje w systemie trzyzmianowym. Jak poradzono sobie z tym problemem? Nie dołożono trzeciej pary pociągów, ale zmieniono godziny odjazdów dwóch istniejących tak, że nie pasowały już pracującym na żadną ze zmian. Ostatecznie w czerwcu 2013 r., po zaledwie pięciu miesiącach od reaktywacji, przewozy zlikwidowano, by przywrócić je w 2016 r. na… kwartał. „

Dodaj komentarz