11 czerwca ze stacji w Zegrzu Południowym ruszył pierwszy pociąg linii SKM S4 w kierunku Piaseczna po zrewitalizowanej linii kolejowej nr 28. Pojawia się coraz więcej opinii mieszkańców powiatu legionowskiego, którzy korzystają już z nowej stacji kolejowej w Zegrzu Południowym. Wypowiadają się również kierowcy korzystający z przejazdu kolejowego przy stacji Wieliszew Centrum. Pojawiły się już pierwsze sugestie mieszkańców co do wprowadzenia rozwiązań mających na celu wprowadzenie ułatwień w korzystaniu ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym. PKP PLK i GDDKiA wypowiedziały się w sprawie wprowadzenia możliwych rozwiązań ułatwiających korzystanie podróżnym ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym.
Po blisko półtora roku (od stycznia 2022 r.) inwestycję polegającą m.in. na naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S. A. zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Koszt całego zadania to blisko 42 mln zł. Dzięki zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji po 29 latach wróciło kolejowe połączenie z Wieliszewa do Zegrza Południowego.
Od 12 czerwca zmieniony został rozkład jazdy Lokalnej Komunikacji Autobusowej (LKA) linii 4,5 i 6 dla mieszkańców gminy Serock (więcej pisaliśmy TUTAJ).
Pierwsze uwagi mieszkańców
Pomimo tego, że wielu mieszkańców bardzo pozytywnie przyjęła informację o przywróceniu połączenia kolejowego z Zegrza Południowego to część z nich słusznie zaczęła zwracać uwagę na forach społecznościowych na pewne utrudnienia i niedogodności w korzystaniu z nowo oddanej do użytku stacji (więcej pisaliśmy TUTAJ).
Większość zastrzeżeń dotyczy nietrafionego zgrania rozkładu jazdy SKM S4 z autobusami LKA z Serocka. Problem dotyczy również dojścia z parkingu na stację. Aby to zrobić, trzeba wrócić na drogę prowadzącą do Wojskowych Zakładów Łączności albo zejść po piaszczystej skarpie. Przydałaby się furtka od strony parkingu, która umożliwiłaby szybkie i bardziej komfortowe dotarcie do pociągu. Część mieszkańców zauważyła również, że przydałoby się jeszcze kilka pociągów więcej w rozkładzie. Co do części osób jeżdżących ulicą Modlińską (DW 631) w pobliżu stacji kolejowej Wieliszew Centrum to narzekają one na zbyt długie zamknięcie szlabanów przed przejazdem pociągu i po jego przejeździe, jak również na problem z brakiem wyjazdu w lewą stronę z parkingu na DK 61 w kierunku Serocka, co wiąże się ze skrętem w prawo w kierunku ronda w Nieporęcie.
PKP PLK i GDDKiA odniosły się do części zastrzeżeń i postulatów osób korzystających ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym
W ubiegłym tygodniu zapytaliśmy PKP PLK o możliwość zamontowania furtki, która ułatwiłaby osobom korzystającym ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym sprawniejsze i szybsze dostanie się peron od strony parkingu. – Przewidywana jest budowa wejścia dla podróżnych z pobliskiego placu na peron nr 1 stacji Zegrze Południowe. Dzięki temu będą bardziej komfortowe przesiadki z samochodu na pociąg. – poinformowała Gazetę Powiatową w piątek (16 czerwca) Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.
Zapowiedzi zostały szybko wprowadzone w życie. Już w poniedziałek (19 czerwca) osoby parkujące swoje samochody na parkingu przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym mogą korzystać z utworzonego przejścia w ogrodzeniu. Na pewno powyższe rozwiązanie bardzo ułatwi podróżnym szybsze i bardziej komfortowe dostanie się na peron z parkingu.
Mniej dobrych wiadomości nasza redakcja otrzymała od GDDKiA w sprawie możliwości utworzenia lewoskrętu dla osób wyjeżdżających z parkingu stacji kolejowej w Zegrzu Południowym na DK 61 w kierunku Serocka.
– Nie planujemy rozbudowy/przebudowy DK61 na przejściu przez Zegrze. Obecnie jest w trakcie realizacji rozbudowa DK61 na odcinku od Legionowa do Zegrza wraz z budową węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu DK61 z DW631. Należy nadmienić, że od obecnego ronda w Zegrzu do końca obwodnicy Serocka droga krajowa jest w przekroju 2×2 i klasie GP (ruch główny przyspieszony). Ponadto informujemy, że wszystkie relacje skrętne są możliwe na oddalonym o 300m skrzyżowaniu DK61 z ul. Rybaki. – poinformowała Gazetę Powiatową w piątek (16 czerwca) Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że samorządy zastanawiają się budową drogi technicznej wzdłuż DK61 aby stworzyć bezpośredni dojazd do ślimaka pod mostem. Na przeszkodzie może jednak stanąć koszt zakupu nieruchomości pod drogę.
Parking stacji kolejowej w Zegrzu Południowym przy DK 61 fot. GP/kg