Powiat. Zmiany przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym. Jest wejście na peron z parkingu. Z wyjazdem w kierunku Serocka będzie problem

Nowe wejście na peron stacji kolejowej z parkingu w Zegrzu Południowym fot. GP.kg

Nowe wejście na peron stacji kolejowej z parkingu w Zegrzu Południowym fot. GP/kg

11 czerwca ze stacji w Zegrzu Południowym ruszył pierwszy pociąg linii SKM S4 w kierunku Piaseczna po zrewitalizowanej linii kolejowej nr 28. Pojawia się coraz więcej opinii mieszkańców powiatu legionowskiego, którzy korzystają już z nowej stacji kolejowej w Zegrzu Południowym. Wypowiadają się również kierowcy korzystający z przejazdu kolejowego przy stacji Wieliszew Centrum. Pojawiły się już pierwsze sugestie mieszkańców co do wprowadzenia rozwiązań mających na celu wprowadzenie ułatwień w korzystaniu ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym. PKP PLK i GDDKiA wypowiedziały się w sprawie wprowadzenia możliwych rozwiązań ułatwiających korzystanie podróżnym ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym.

 

 

Po blisko półtora roku (od stycznia 2022 r.) inwestycję polegającą m.in. na naprawie i odtworzeniu torów kolejowych wraz z siecią trakcyjną na odcinku między Wieliszewem, a Zegrzem Południowym na zlecenie PKP PLK S. A. zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Gór-Tor ze Słupska. Koszt całego zadania to blisko 42 mln zł. Dzięki zrealizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji po 29 latach wróciło kolejowe połączenie z Wieliszewa do Zegrza Południowego.

 

 

Od 12 czerwca zmieniony został rozkład jazdy Lokalnej Komunikacji Autobusowej (LKA) linii 4,5 i 6 dla mieszkańców gminy Serock (więcej pisaliśmy TUTAJ).

Pierwsze uwagi mieszkańców

Pomimo tego, że wielu mieszkańców bardzo pozytywnie przyjęła informację o przywróceniu połączenia kolejowego z Zegrza Południowego to część z nich słusznie zaczęła zwracać uwagę na forach społecznościowych na pewne utrudnienia i niedogodności w korzystaniu z nowo oddanej do użytku stacji (więcej pisaliśmy TUTAJ).

Większość zastrzeżeń dotyczy nietrafionego zgrania rozkładu jazdy SKM S4 z autobusami LKA z Serocka. Problem dotyczy również dojścia z parkingu na stację. Aby to zrobić, trzeba wrócić na drogę prowadzącą do Wojskowych Zakładów Łączności albo zejść po piaszczystej skarpie. Przydałaby się furtka od strony parkingu, która umożliwiłaby szybkie i bardziej komfortowe dotarcie do pociągu. Część mieszkańców zauważyła również, że przydałoby się jeszcze kilka pociągów więcej w rozkładzie. Co do części osób jeżdżących ulicą Modlińską (DW 631) w pobliżu stacji kolejowej Wieliszew Centrum to narzekają one na zbyt długie zamknięcie szlabanów przed przejazdem pociągu i po jego przejeździe, jak również na problem z brakiem wyjazdu w lewą stronę z parkingu na DK 61 w kierunku Serocka, co wiąże się ze skrętem w prawo w kierunku ronda w Nieporęcie.

PKP PLK i GDDKiA odniosły się do części zastrzeżeń i postulatów osób korzystających ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym

W ubiegłym tygodniu zapytaliśmy PKP PLK o możliwość zamontowania furtki, która ułatwiłaby osobom korzystającym ze stacji kolejowej w Zegrzu Południowym sprawniejsze i szybsze dostanie się peron od strony parkingu. – Przewidywana jest budowa wejścia dla podróżnych z pobliskiego placu na peron nr 1 stacji Zegrze Południowe. Dzięki temu będą bardziej komfortowe przesiadki z samochodu na pociąg. – poinformowała Gazetę Powiatową w piątek (16 czerwca) Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.

Zapowiedzi zostały szybko wprowadzone w życie. Już w poniedziałek (19 czerwca) osoby parkujące swoje samochody na parkingu przy stacji kolejowej w Zegrzu Południowym mogą korzystać z utworzonego przejścia w ogrodzeniu. Na pewno powyższe rozwiązanie bardzo ułatwi podróżnym szybsze i bardziej komfortowe dostanie się na peron z parkingu.

Mniej dobrych wiadomości nasza redakcja otrzymała od GDDKiA w sprawie możliwości utworzenia lewoskrętu dla osób wyjeżdżających z parkingu stacji kolejowej w Zegrzu Południowym na DK 61 w kierunku Serocka.

– Nie planujemy rozbudowy/przebudowy DK61 na przejściu przez Zegrze. Obecnie jest w trakcie realizacji rozbudowa DK61 na odcinku od Legionowa do Zegrza wraz z budową węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu DK61 z DW631. Należy nadmienić, że od obecnego ronda w Zegrzu do końca obwodnicy Serocka droga krajowa jest w przekroju 2×2 i klasie GP (ruch główny przyspieszony). Ponadto informujemy, że wszystkie relacje skrętne są możliwe na oddalonym o 300m skrzyżowaniu DK61 z ul. Rybaki. – poinformowała Gazetę Powiatową w piątek (16 czerwca) Małgorzata Tarnowska z GDDKiA.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że samorządy zastanawiają się budową drogi technicznej wzdłuż DK61 aby stworzyć bezpośredni dojazd do ślimaka pod mostem. Na przeszkodzie może jednak stanąć koszt zakupu nieruchomości pod drogę.

Parking stacji kolejowej w Zegrzu Południowym przy DK 61 fot. GP/kg

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 61

  1. Z nowego zejścia z peronu 1 (które swoją prowizorką i tymczasowością aż kole w oczy) i tak nie będzie pożytku gdy w następstwie postulowanego zwiększenia częstotliwości kursów SKM część pociągów będzie musiała korzystać z peronu 2. Bo przecież mało kto będzie zeskakiwał z peronu 2 na tor 1 (o ile nie stoi tam inny pociąg) i stamtąd drapał się na peron 1. Prawdziwy zaś problem będzie przy wydłużaniu linii kolejowej w kierunku Serocka. To w miarę łatwo będzie można zrobić tylko z torem 2, zaś w przypadku toru 1 nie tylko trzeba będzie rozwalić sarkofag w którym obecnie się kończy, ale i wybudować osobne podejście na peron 2 a wcześniej znaleźć nowe miejsce dla dwóch białych kurników na sześciu i czterech nóżkach obecnie wciśniętych między końcówkę toru 2 a podejściem na oba perony. Mimo że w momencie rozpoczęcia budowy stacji wiadomo było już o planach przedłużenia linii na północ – nie wniesiono żadnych poprawek do planów z 2017 roku które by to uwzględniły. Wkrótce ta niefrasobliwość się zemści.

    • Jeszcze nie ma nawet projektu tej rozbudowy, więc jak i do czego miano by te tory dostosowywać? Do tego co się komuś „wydaje”?

    • Super, że jest nawet ta prowizorka i możliwość wejścia na peron w odpowiednim miejscu, ważne, że nie trzeba latać naokoło.

      Teraz najważniejszy temat to wyjazd w kierunku na Serock z Jednostki WZŁ, a zarazem z parkingu PKP SKM tak jak napisali poniżej np. na przeciwko Pizzerii.
      Faktycznie wystarczy ustawić sygnalizator przy tym wyjeździe i zdemontować słupki pomiędzy pasami.
      Poniżej bardzo istota informacja nt. jakie zagrożenia niesie brak umożliwienia wyjazdu w lewą stronę i dziwne, że GDDKiA i PKP PLK tego nie przewidzieli co się będzie działo, a mianowicie cyt.:

      „Jest jeszcze jeden ogromny i palący problem, który wraz z otwarciem SKM Zegrze i związanym z tym zamykaniem na ponad 3,5 godziny dziennie szlabanem na drodze do Wieliszewa spowoduje, że korki z którymi mierzymy się i tak już każdego roku, szczególnie w okresie od wiosny i poprzez całe wakacje, a nawet w przypadku złej pogody (deszcz, śnieg) czy częstych kolizji drogowych dodatkowo drastycznie się teraz powiększą.

      Jedyny ratunek przed doprowadzeniem do jeszcze gorszej sytuacji, to otwarcie, i to w trybie pilnym, wyjazdu z ul. Wojska Polskiego tj. droga wylotowa z WZŁ i zarazem z parkingu przy SKM Zegrze Południowe w kierunku północnym, czyli w kierunku na Serock (vis a vis Pizzerii). Aktualnie cała operacja to demontaż słupków drogowych rozdzielających 2 pasy ruchu na drodze krajowej nr 61 i montaż dodatkowej sygnalizacji świetlnej od strony wyjazdu z WZŁ/parkingu SKM na trasę nr 61. I tak w tym miejscu ruch zatrzymywany jest przez światła na 2-pasmówce z uwagi na przejście dla pieszych, więc byłaby to tylko niewielka korekta skrzyżowania.

      Właśnie zaczynają się wakacje (weekendowe wyjazdy za miasto), a wraz z nimi weekendowe kilometrowe korki we wszystkie piątki, soboty i niedziele, a nawet w każdy poniedziałek rano (tak minimalne przez najbliższe 4 miesiące każdego roku) ciągnące się przez trasę nr 61 właśnie przez Zegrze Południowe od mostu, aż do ronda na granicy Nieporętu/Zegrza.

      Już teraz przy wzmożonym ruchu aut, czy też w przypadku kolizji, jak tylko zjedziemy z mostu w Zegrzu i zmierzamy w kierunku ronda znajdującego się na granicy (Zegrza/Wieliszewa/Nieporętu) jesteśmy kompletnie uwięzieni w korku, właśnie na odcinku od mostu w Zegrzu, aż do ronda, bez kompletnie żadnej możliwości zawrócenia i rezygnacji z dalszego stania w korku gigancie.

      Dodatkowo, jak zdarzy się wypadek, czy stłuczka lub zepsuje się komuś auto (na tym odcinku dzieje się to często np. rano jadąc do pracy lub w podczas niedzielnych powrotów) wpadamy w taki sam korek gigant, bez żadnej możliwości zawrócenia z korka, którą właśnie w tej sytuacji, rozwiązywałaby możliwość „wyjazdu/zawrócenia” w kierunku Serocka na wysokości wyjazdu z WZŁ/SKM Zegrze Południowe (pizzeria Zegrze).

      Uruchomienie SKM z Zegrza i równoczesna częsta konieczność zamykania drogi na Wieliszew już teraz powoduje, że zjawisko korka zaczęło się drastycznie potęgować, przez co dodatkowo zaczyna się już blokować ruch na trasie nr 61, gdyż przed nami stoją w korku blokując już ruch na rondzie auta czekające w kolejce na otwarcie szlabanów PKP na przejeździe w Wieliszewie po każdorazowym zamknięciu szlabanu. Pociąg przecina drogę na Wieliszew 38 razy dziennie (19 razy x 2 strony dziennie), a szlaban jest zamykany na 5-6 minut przed przejazdem pociągu, czyli mamy blokadę ruchu aut na rondzie i trasie nr 61 na ponad 3 godziny każdego dnia !
      Rano w godzinach szczytu, już teraz robi się korek na rondzie (Zegrze/Wieliszew/Nieporęt), a co dopiero we wszystkie weekendy przy wzmożonym ruchu, czy w przypadku wypadku, kolizji – jesteśmy bez kompletnie żadnej możliwości zawrócenia z zakorkowanej trasy i wydostania się z tkwienia w długim korku.

      Dodatkowo aktualny korek (od wakacji do jesieni) drastycznie powiększy jeszcze na tym odcinku ruch pieszy przez pasy na wysokości Dzikiej plaży w Nieporęcie nowa sygnalizacja świetlna.

      Kolejny korek będą całkiem niepotrzebnie tworzyć, właśnie osoby wyjeżdżające co godzinę z parkingu SKM Zegrze i zmierzające w kierunku Serocka – znów przez to samo rondo na granicy (Zegrza/Wieliszewa/Nieporętu), gdyż z powodu braku wyjazdu z parkingu SKM Zegrze Południowe na wysokości pizzerii w kierunku Serocka są zmuszone jechać niepotrzebnie w przeciwnym kierunku właśnie przez to samo rondo, czyli w prawo zamiast od razu jechać w lewo do Serocka.
      Istna paranoja.

      Jedyne wyjście z tej dramatycznej sytuacji to pilne otwarcie możliwości wyjazdu/możliwości zawrócenia na trasie nr 61 na wysokości wyjazdu z ul. W. Polskiego tj. droga z WZŁ i parkingu przy SKM Zegrze Południowe w kierunku północnym, czyli w kierunku na Serocka.

      Powinno to być załatwione dawno, a już najpóźniej w dn. 11.06.2023 r. w dniu uruchomienia SKM.

      Na dzień dzisiejszy jest to najszybsze do realizacji, szybsze niż, alternatywny zakup działki przy ul. Rybaki łączącej się z terenem parkingu (przystanek czerwoniaka autobusu ZTM), co też jest jakimś pomysłem, niestety realizacja tego pomysłu nie będzie tak szybka, a problem jest nabrzmiały.
      Wykup nieruchomości pod drogę jest podyktowany stanem wyższej konieczności dla dobra ogółu społeczeństwa. Wywłaszczenie nieruchomości na cele publiczne nie wymaga zgody dotychczasowego właściciela i oczywiście właściciel dostaje godne odszkodowanie za działkę.
      Akurat szczęśliwie się składa, że przy ul. Rybaki blisko węzła przy moście jest niezabudowana działka o nr 82/6 700m2 i szer. 19mb wychodząca na ul. Rybaki, idealna na drogę.

      • Chyba oszalałeś, albo nigdy nie byłeś w Zegrzu. Nie ma mowy o żadnym skręcie w okolicy pizzerii w kierunku Serocka, bo to blokowałoby codzienny ruch 25.000 samochodów, 500 busików i 150 autobusów, jakie wjeżdżają do Zegrza i niech jak najszybciej sobie wyjeżdżają – w ciągu dnia przez DK61 leci średnio jeden pojazd na sekundę w każdym kierunku. Pomysł pętli do zawracania w miejscu dzisiejszego przystanku 735 jest w związku z tym nierealny – nie ma szans na wepchnięcie się w taki ruch, jeśli nawet jakąś pokrętną dróżką dałby się pod mostem wrócić w to miejsce. Jakieś szanse na rozwiązanie wszystkich tych problemów dawałoby przebudowanie ronda wieliszewskiego z estakadami, a marzeniem byłoby przerzucenie przejazdu drogowego nad linią kolejową, tak jak to w swoim czasie zafundował Legionowu premier Cyrankiewicz 🙂

    • Stacja była projektowana dla Zegrza i przejście „na miasto” jest super, ale nikt się nie spodziewał aż takiego ruchu z Serocka. Wyrwano już w płotku dwa szerokie przejścia (można by jest efektowniej oznaczyć jakimś łukiem z napisem!) i lewe prowadzi bez kluczenia również na drugi peron, przy którym, póki co, żadnego pociągu nikt jeszcze nie widział. O linii kolejowej do Serocka i dalej zapomnij – jest negatywna opinia dla GDDKiA, pomijam już paranoiczny pomysł puszczenia toru kolejowego 20 m od pięciu własnościowych budynków mieszkalnych z około 300 Zegrzyniakami, których nb. nikt nawet o to nie zapytał.

      • GDAKA niech spada na drzewo z negatywnymi opiniami dotyczącymi… kolei. Ciekawe jakie jest uzasadnienie: że budowa kolei w kierunku Pułtuska a następnie Przasnysza spowoduje że ruch samochodowy na przyszłej S-61 nie wzrośnie w tak dużym stopniu w jakim ci szpece od przejadania publicznych piniendzy ile tylko dusza zapragnie zakładali?
        A z koleją, nawet i w odległości 20 metrów od okien jeszcze się przeprosicie. Wczoraj przeprowadziłem wizję lokalną w Serocku, w miejscu gdzie przechodzić miał tzw. wariant W-2 linii kolejowej (ze stacją jak najbliżej centrum miasta, ale tak aby uniknąć jakichkolwiek wyburzeń). Zawodzące wycie TIRanozaurów na odległej o kilkaset metrów obwodnicy Serocka będzie już po wsze czasy zakłócać spokój tych co się skusili na „kameralne mieszkania w zielonej okolicy tylko 50 minut jazdy od centrum”. Warszawy rzecz jasna. Liczycie na to że dla owych 300 Zegrzyniaków GDAKA wybuduje obwodnicę Zegrza, z mostem na wysokości byłego kacapskiego ośrodka wypoczynkowego w Skubiance? Pociągi 20 m od okien warte są zmniejszenia natężenia ruchu na przyszłej S-61.

  2. Co za problem zrobić skrzyżowanie w rejonie przejścia dla pieszych? I tak tam są światła więc tylko zbudować skrzyżowanie.

    • Chyba taki problem że światła dla pieszych uruchamiane są guzikiem gdy są chętni do przejścia przez jezdnię, natomiast światła dla samochodów wyjeżdżających z parkingu zapalałyby się cyklicznie przez całą dobę, bez względu na to czy ktoś chce wyjechać czy nie. Można by pomyśleć o inteligentnym sterowaniu sygnalizacją, np. światła dla wyjeżdżających z parkingu w stronę Serocka uruchamiałaby pętla indukcyjna w ul. Wojska Polskiego. Od strony Legionowa natomiast można by wjeżdżać na parking jak dotychczas, z wykorzystaniem tunelu ul. Rybaki. Można by też mierzyć natężenie ruchu na DK61, i przy dostatecznie małej częstotliwości, np. w godzinach nocnych włączać światła żółte pulsujące w miejsce czerwonych i zielonych. Ale GDAKA wybiera niechcesizm.

    • Tak jak napisane powyzej przez Pana Janiszewskiego, tylko 1 sygnalizator Swietlny przy wyjeździe z jednostki WZL i tylko takie z czujnikiem, jak podjeżdża samochód włącza się zielone i sprawa wyjazdu rozwiązana szybko i niskim kosztem. NIKT tu nie myślał o światłach cyklicznych niepotrzebnie się włączających, tylko w razie wyjazdu z jednostki czy z Skmki.

  3. I tak są tam swiatla na drodze nr 61 vis a vis pizzerii i wjazdu do Wzl i parkingu Skm na głównej to nic nie zmieni się na gorsze jak usuną po prostu tymczasowe słupki drogowe między 2 pasmowkami i ustawia światło na wyjeździe z drogi do parkingu i zakładu WZL.
    Robota na 1 dzień. Odpowiedź Pani z Pkp Plk jest żenująca.

    • Alicjo, miałaś chyba na myśli panią z GDAKA a nie PKP PLK. To ona twierdziła że niedasie wybudować wjazdu z parkingu na wschodnią jezdnię DK61 bo to droga o podwyższonym standardzie i w tej sytuacji skrzyżowanie lokalnej drogi ze światłami obniżyłoby jej rangę. Podobnie odmowę lokalizacji przystanków autobusowych na wiadukcie w Legionowie (aby można było zejść po schodkach wprost na perony) uzasadniano jakimiś tam przepisami unijnymi o zapobieganiu aktom terroru. Tymczasem GDAKA nie ma jakiegokolwiek interesu aby ułatwiać korzystanie posiadaczom samochodów korzystania z kolei. To chyba w pełni logiczne, oczywiście z punktu widzenia GDAKA.
      Ciekawi mnie jeszcze gdzie zamierzają wcisnąć tzw. drogę techniczną pozwalającą na dojazd do ul. Rybaki. Po zachodniej stronie DK61 (wzorem drogi po stronie wschodniej) wyraźnie brak miejsca, chyba że się wyburzy przynajmniej częściowo budynek przy Warszawskiej 16B, mieszczący sklep oraz pokoje gościnne. Pozostaje ominąć go od zachodu, a więc przez plac z pętlą 735 a następnie plac zajęty przez kopary i inne maszyny budowlane. Bo droga w śladzie zlikwidowanych torów byłaby porażką: znów trzeba będzie ją babrać gdy ruszą prace przy tzw. Kolei Północnego Mazowsza, albo… powrócić do tzw. wariantu żółtego (W-3) przewidującego ominięcie Zegrza Południowego na zachód od jednostki wojskowej. Wówczas dopiero co oddana do użytku stacja w najlepszym razie pozostałaby po wsze czasy już tylko stacją końcową dla SKM, zaś najbliższym przystankiem Kolei Mazowieckich stałby się Wieliszew Centrum.

      • Do Pana Tomka

        jak napisane powyżej przy ul. Rybaki blisko węzła przy moście jest niezabudowana działka o nr 82/6 700m2 i szer. 19mb wychodząca na ul. Rybaki, idealna na drogę. Druga posesja licząc od Dk61. Nie jest to kosztowne rozwiązanie, działka nie jest użytkowana i jest kompletnie pusta:
        https://zegrze-poludniowe.nieruchomosci-online.pl/dzialka,nad-rzeka/15585494.html
        Chyba Gminę Serock stać na taki mały wydatek dla swoich mieszkańców, a jakże pożądany.
        I jest cukiernia Take the Cake przy samej drodze akurat, dopiero będą mieli branie w tej cukierni, jak będzie droga lokalna pod nosem, nawet z rana jadąc na SKM można by wskoczyć po pyszną świeżutką jagodziankę i cappuccino i delektować się w SKM w czasie 33min jazdy do Warszawy:)
        Jest to dobre rozwiązanie nr 2, jeśli nie mogą zrobić po prostu wyjazdu z tej ulicy W. Polskiego i od razu w lewo na Serock. I tak już są światła, które zatrzymują ruch, bo są pasy dla pieszych w tym miejscu, więc dużej różnicy by nie było.
        Pewnie lada chwila zobaczymy jakie kroki podjął Pan burmistrz Serockiej Gminy w sprawie tego wyjazdu.

      • przy ul. Rybaki blisko węzła przy moście jest niezabudowana działka o nr 82/6 700m2 i szer. 19mb wychodząca na ul. Rybaki, idealna na drogę. Druga posesja licząc od Dk61. Nie jest to kosztowne rozwiązanie, działka nie jest użytkowana i jest kompletnie pusta, cena była 280.000 wystawiona przez właściciela.
        Chyba Gminę Serock stać na taki mały wydatek dla swoich mieszkańców, a jakże pożądany.
        I jest cukiernia Take the Cake przy samej drodze akurat, dopiero będą mieli branie w tej cukierni, jak będzie droga lokalna pod nosem, nawet z rana jadąc na SKM można by wskoczyć po pyszną świeżutką jagodziankę i cappuccino i delektować się w SKM w czasie 33min jazdy do Warszawy:)
        Jest to dobre rozwiązanie nr 2, jeśli nie mogą zrobić po prostu wyjazdu z tej ulicy W. Polskiego i od razu w lewo na Serock. I tak już są światła, które zatrzymują ruch, bo są pasy dla pieszych w tym miejscu, więc dużej różnicy by nie było.
        Pewnie lada chwila zobaczymy jakie kroki podjął Pan burmistrz Serockiej Gminy w sprawie tego wyjazdu.

  4. Pani redaktor artykułu, to zdjęcie to nie jest wyjazd z ul. Wojska Polskiego a jednocześnie wyjazd z parkingu.
    Wyjazd jest vis a vis pizzerii w miejscu gdzie jest wyjazd w prawo.
    Prosimy o sprostowanie !!!

  5. Szanowna Pani z Pkp Plk, nic nie trzeba przbudowywac tylko zdemontować słupki między dwoma dwupasmówkami i ustawić swiatla na wylocie z ul. Wojska Polskiego czyli z parkingu Skm i WZL.
    Faktycznie potrzebne tylko chęci tak jak przy otwarciu dodatkowego wejścia na peron.

    • Co się wszyscy tej Pani z PKP PLK uczepili? Ta pani załatwiła co do niej należy, tj. postulowane przerwy w opłotkowaniu stacji. Tu trzeba bić ile sił w GDAKA która od dawna zachowuje się jak państwo w państwie. Oni mają za nic interes podróżujących, liczy się tylko wzrost ruchu samochodowego, co pozwoli wyciągać pazerne łapska na budowę coraz to nowych autostrat i ekspresyfek. Dlatego zrobią wszystko aby nie pozwolić na ułatwianie życia chętnym przesiąść się z samochodu na pociąg.

  6. Niewątpliwie jesteś genialny, jednak niektóre subtelności przedszkolak by zrozumiał,
    a o Tobie tego powiedzieć się nie da. Otóż torem głównym szlakowym jest tor 1 przy
    peronie pierwszym – co wynika z układu zwrotnic (jazda na wprost) w południowej
    głowicy stacji. Po drugie: kontenery z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym
    stoją częściowo w świetle toru 1 i be problemu można było ustawić je o około jeden
    metr bliżej płotu wojskowego. Nic by się złego nie stało i uniknięto by robót
    traconych w przyszłości. Projektu brak ? Ależ oczywiście. Są jednak pewne zasady
    projektowania dróg kolejowych, których najwyraźniej nie znasz – specjalisto.

    • Nie mam pewności do kogo pijesz, mam nadzieję że MICHAŁA STARSZEGO INTERNETOWEGO SPECJALISTY. O bezsensownej lokalizacji dwóch białych kurników w przedłużeniu skrajni toru 1 pisałem i ja, ale jeśli przemieścić je o metr w kierunku parkanu – to którędy wejdziesz na peron 2? One powinny być przeniesione w ogóle poza obręb stacji.
      Przy okazji taka ciekawostka: w czasach kiblowych tor po którym kursowały (położony mniej więcej w śladzie obecnego toru 1, nieco tylko przesunięty na zachód) nie był torem zasadniczym, tylko dodatkowym! Kibel ruszając z jedynego toru przy peronie (położonym na północ od ul. Wojska Polskiego) i zarazem jedynego toru nad którym wisiały pęta mijał rampę po czym zwalniał na północnej głowicy stacyjnej z uwagi na jazdę na bok po rozjazdach. Tor zasadniczy natomiast biegł mniej więcej w śladzie obecnego toru 2, także przecinał ul. Wojska Polskiego i biegł równolegle do toru przy peronie aby wraz z nim skończyć się na krańcu nasypu, dziś ukrytym w gęstych krzakach. Ale chyba nic po nim nie jeździło, składy towarowe dla wojska wjeżdżały wcześniej w bramę w którą dziś mierzy kikut toru 10. Jazdę na bok z toru wschodniego (dziś 1) zlikwidowano dopiero podczas niedawnej przebudowy.

  7. Do Zegrzynika.
    Czytaj Kolego że zrozumieniem, tu nie ms nikt na myśli żadnej pętli do zawracania na drodze 2 pasmowej.
    Aktualnie i tak są sygnalizatory świetlne, Które na chwilę przejęcia przez pasy zatrzymują ruch w obie strony, praktycznie chodzi iszacemu powyzej właśnie o to samo czyli 1 sygnalizator świetlny i demontaż słupków, żadna pętla jak to Ty rozumiesz, tylko możliwość wyjazdu z jednostki i zarazem parkingu w kierunku Serocka.
    Przeczytaj sobie ze 3 razy wtedy zrozumiesz o co chodzi.

  8. a ja proponuję dogadać się z wojskiem i zrobić przejazd przez bramę jednostki do ulicy Radziwiła

  9. I stało się dokładnie to co opisał Waldi 19.06.2023 w komentarzu powyzej. W niedzielę miałem wątpliwą przyjemność doświadczyć na własnej skórze doświadczeń stania w korku w kierunku przeciwnym czyli w kierunku Legionowa, chcąc wrócić z Skmki z Zegrza do domu do Serocka.
    Przez całe Zegrze Północne, most i Zegrze Południowe i dalej w kierunku Warszawy stał ogromny korek Gigant na w pasy ruchu. Nie mając wyboru tkwiłem w tym korku jak idiota, wyklinajc bezmozgow, którzy doprowadzili do tej kuriozalnej sytuacji.
    Mam nadzieję, że Pan Burmistrz gminy Serockiej Pan Borkowski, podejmie pilnie i skuteczne działania i ta farsa przestanie lada moment mieć miejsce. Codzienne wracanie do domu jadac w przeciwnym kierunku niz na to wskazuje nasza potrzeba, ponad 2,3 kilometra niepotrzebnie codziennie, to duży dyskomfort i kompletny bezsens.
    To blisko 50 kilometrów jazdy bezsdnsownej jazdy !!!, marnujacej nasz tak cenny po pracy czas, zabierania innym niepotrzebnie dzień w dzień przestrzeni na drodze i strata pieniędzy. A w sytuacjach opisanych powyżej uwięzienia nas w korkach bez możliwości jazdy w kierunku Serocka.
    Zwracamy się szczerze do Pana o załatwienie jak najszybciej wyjazdu w kierunku na Serock, czy to vis a vis pizerri czy przez wskazana wolna działkę i węzeł Rybaki.
    Rozwiązania są i to nawet dwa.
    Zakończmy tą kuriozalna sytuację do której doprowadził brak myślenia i brak wyobraźni, że do tego dojdzie i zderzymy się z tak ogromnym problemem.

  10. 50 km miesięcznie bezsensownej jazdy w przeciwnym kierunku, strata czasu i kasy. Rocznie to jest 600 kilometrów przejechanych bez potrzeby przez polskich idiotow.
    Przerażające. Trzeba ten stan niezwłocznie zakończyć.

  11. 50 km na miesiac bezsensownej jazdy w przeciwnym kierunku, strata czasu i kasy. Rocznie to jest 600 kilometrów przejechanych bez potrzeby przez polskich idiotow.
    Przerażające. Trzeba ten stan niezwłocznie zakończyć.

  12. To kiedy zrobią wreszcie wyjazd na Serock bez wracania się na rondo w Nieporecie ?
    Burmistrz Serocka napisał jak wyczytałem i to dobry rok temu, że inwestor załatwia potrzebne zgody, to dlaczego Pani z GDDKiA wypowiedziała się na łamach gazety Powiatowej kilka dni temu, że jest problem ?
    Czyli inwestor wcale nic rok temu nie załatwiał, to skąd Burmistrz Serocka miał w 2022 r. taka informacje, że wyjazd na Serock będzie ?

  13. Powrót z PKP Zegrze do ronda w Zegrzu i z powrotem znów w to samo miejsce, czyli ten objazd jaki zgotowali nam bezmyślni drogowcy to dokładnie 2,3 kilosy nikomu nie potrzebnej jazdy i tak calutki miesiąc 🙂 A miało być tak pięknie.

    Pani redaktorko czy śledzi Pani wątek rozwiązania tego problemu ?

  14. Korek gigant w każdy weekend wszystko stoi od Zegrza od wysokości apartamentów Atlantis poprzez calutki most w Zegrzu, całe Zegrze Południowe stoi , rondo Nieporęt stoi i Dzika Plaża stoi i dalej do Mc Donalds.
    I tak jest co tydzień już od 4 weekendów, katastrofa. Tak będzie aż do jesieni czyli minimum 4 bite miesiące. Kompletnie nie ma jak się wydostać z SKM w Zegrzu, jak przyjedziecie o niewłaściwej porze do Zegrza i będziecie sobie chcieli sprawnie dojechać do Serocka czy w lewą stronę nie ma szans.
    Skutecznie przestaną korzystać turyści z SKM w weekendy, bo co z tego że jedziesz 33 minuty z Warszawy jak potem nie masz jak dojechać do Serock bez stania w korku i to w całkiem przeciwnym kierunku.
    Macie rację, kompletna porażka, a miała być tak pięknie, a wyszło jak zawsze 🙂

  15. No tak, jak widać powyżej „Cywilizowany Świat” kończy się na Zegrzu, dalej czyli Serock to totalnie zapyziała dziura, bez sprawnego dojazdu jak widać, przysłowiowe za….pie, które schodzi z roku na rok na psy, bo nawet sprawnego i szybkiego dojazdu nie ma.
    Teraz Zegrze jest na topie i wychodzi na pierwszy plan. Rozwija się prężnie, pełno nowych bloków, a kolejne czekają na pozwolenia na budowę. I za chwilę przy SKM firma Poldom postawi 2 markety, bo mieszkańców ostro przybywa i jeszcze pasażerowie z SKM i cała Warszawka, która przyjedzie SKM nad Zegrze plażować czy to na działki na urlopy.
    Zegrze pójdzie ostro do przodu, jak Wieliszew rozbudował się expresowo z otwarciem SKM S3. Obecnie Zegrze Północe to 1300 os. do tego Południowe kolejny ponad 1000 os. i razem Zegrza to ponad 2,300 mieszkańców, a zaraz dojdą kolejne apartamentowce:

    Samo Zegrze Północne to już teraz oddane mieszkańcom 4 nowe bloki czyli ok. 370 osób
    (3 Lake House 80 apartamentów i 1 blok Rezydencja w Zegrzu 43 apartamenty) i w budowie kolejnych 10 bloków na ok. 2.000 tys. osób:
    -kolejne 3 bloki buduje teraz Warszawianka w Zegrzu Rezydencja Zegrze obok Pałacu nad samym jeziorem to 238 apartamentów czyli 714 osób,
    -kolejne 4 bloki apartamenty ATLANTIS (2 już wykańczają) 80 apartamentów ok. 240 osób w Zegrzu nad samym jeziorem,
    -kolejne 4 bloki nowy inwestor koło Rezydencji Zegrze na forcie z widokiem na wodę to 134 apart. to ok. 536 osób,
    -kolejne 4 bloki Riva Zegrze w budowie 50 mieszkań to 150 osób
    To jest kolejne 3000 tys. osób nowych mieszkańców. Od otwarcia SKM Zegrze staje się super atrakcyjnym miejscem do życia z szybkim tylko 33 minutowym dojazdem do Warszawy. Jest to bardzo atrakcyjna teraz lokalizacja.
    A jaki widok, nawet z Skm widok na jezioro o poranku, bezkonkurencyjny. Fakt, dogodna lokalizacja bo, to tylko 26,6 km z Zegrza do samego Metra w Warszawie. Zobaczycie będzie taki sam boom mieszkaniowy jak rozpoczął się w Wieliszewie od czasu oddania SKM S3.
    Zegrze Północne ma już 1300 osób, Południowe 1000 osób, dochodzi jeszcze 370 osób z już oddanych apartamentów plus w ciągu max 2 lat kolejne 2000 osób.

    Razem Zegrze to będzie 4.670 osób !

    Zegrze (za 2 lata – 4.670 osób) i Jadwisin (Jadwisin już teraz 1300 osób) to będzie nasze gminne Saint Tropez jak tylko elegancki Bulwar Spacerowo-rowerowy nad samym brzegiem Jeziora zostanie oddany do Jadwisina.
    Czekamy z utęsknieniem na dalszy ciąg tej wspaniałej promenady w Zegrzu (teraz 250 mb w Zegrzu), żeby móc spacerować i oddawać się rekreacji nad samym jeziorem podążając od Zegrza do Jadwisina.

    • Zegrze rządzi, Zegrze radzi, Zegrze nigdy was nie zdradzi!

  16. Serock zamiast przybliżać się do cywilizacji, czyli do SKM to sam się od niej oddala o te kolejne 2,3 km, co trzeba dodatkowo jeździć od SKM w Zegrzu 🙂
    Taka bezmyślność jest wkurzająca.

    • Co gorsze, Serock oddalił się nie tylko od istniejącej stacji w Zegrzu o 2,3km, ale także oddalił od siebie przyszłą własną stację na projektowanej linii Zegrze – Przasnysz. Zamiast zbliżyć kolej do miasta ile się tylko da bez konieczności drastycznych wyburzeń – wyrzucił ją precz, aż za obwodnicę DK61! W efekcie trzeba będzie z miasta na stację jechać nieco tylko mniej niż owe 2,3km… samochodem. Ale co mają począć przyjezdni, w tym turyści? Im pozostaje liczyć tylko dowozowe busy, a jeśli takie połączenie zawiedzie – wzywać taksówkę lub dymać nad wodę z buta. Najpewniej zatem nie skorzystają z pociągu tylko po dawnemu przyjadą samochodami. Parafrazując Churchilla: włodarze Serocka wybrali stację poza miastem, a parking w mieście i tak będą mieli!
      Jeszcze bardziej porażające niż powyższy wybór jest jego „uzasadnienie”. Otóż zdaniem tych ćwoków kolej na skraju miasta… zahamowałaby jego rozwój(!). Bzdoora na maxa, stacja ponad wszelką wątpliwość stałaby się stymulatorem rozwoju Serocka po obu stronach linii kolejowej, która w przeciwieńtwie do obwodnicy nie musi być żadną „barierą”. Nie wydaje mi się aby byli aż tak beznadziejnie głupi aby tego nie rozumieć, zostaje zatem tylko taka możliwość że ulegli lobby busiarskiemu (któremu sprawna kolej odebrałaby pasażerów) względnie patodevelperkiemu, dla którego teren zajęty przez kolej, podobnie jak teren pod szkołę, bibliotekę, przychodnię lekarską, park miejski jest terenem straconym, na którym już nie zarobią. Trzeba walić w tych szkodników ile sił, i wyrzucić ich z serockiego ratusza tak jak oni wyrzucili kolej daleko poza miasto!

  17. A bezczynność Serockiego ratusza nie jest w tej sytuacji wkurzająca ?

    • Pociera, pociera, pociera – no patrz Dżin nie chce wyjść z lampy. To jest droga KRAJOWA burmistrz w tej sytuacji może ładnie prosić, a że to teren innej gminy to Go pewnie nawet nie wysłuchają. Popatrzcie co się dzieje z rozbudową drogi Legionowo – Zegrze, a ta inwestycja jest realizowana przez Dyrekcję Dróg, ile zrobili? zaczęli chociaż?

  18. A wniosek z właściwym uzasadnieniem to w ogóle złożył Pan Burmistrz w tej sprawie do GDDKiA ? Widziałeś pismo ?
    Z Twojej wypowiedzi wynika, że już na wstępie zakładasz porażkę. Gratuluję biernego podejścia do życia, a entuzjazm do pracy, aż bije z Twojej wypowiedzi. Jeśli w tej gminie tak wszyscy myślicie, i nim się weźmiecie do pracy, od razu rozkładacie ręce, to odnoszę wrażenie, że ta wasza Gmina Serock to się powinna nazywać gmina Problem. Bez urazy.
    A tak wracając do sedna, to i tak ruch na drodze 61 jest zatrzymywany w tym punkcie z powodu przejścia przez pasy nawet 1 osoby, to i możliwość wyjazdu raz na godzinę z parkingu w kierunku na Serock, doprawdy nie dużo tu zmieni dla jadących krajówką. Nie będzie to szczególnie odczuwalne, jeśli pozwolą na ten wyjazd. Jest to najtańsza opcja i najszybsza do wykonania. Tak jest to rozwiązane na wielu skrzyżowaniach i to właśnie na drogach krajowych. Trzeba tylko dobrze się przygotować z argumentacją i właściwie wystąpić na piśmie uzgadniając z decyzyjnymi personami i na pewno się uda.

    W ostateczności jest plan B, pusta działka przy Rybakach, o której ktoś wyżej napisał i będzie zgodnie z sugestią Pani z GDDKiA. Ponadto jest tam też kolejna pusta przestrzeń łącząca parking ZTM z ulicą Rybaki. Inwestując nieduże środki w działkę macie alternatywny wyjazd, przez węzeł Rybaki jak to sugerowała Pani z GDDKiA.

    Tylko najpierw trzeba w ogóle chcieć coś załatwiać, a potem dopiero się wypowiadać, że pomimo podjętych szeregu działań, nie da się 🙂

    Powodzenia !
    Uda się 🙂

    • Jak będziesz w pobliżu to sprawdź proszę, gdzie jest przejście dla pieszych, gdzie jest sygnalizacja świetlna i gdzie jest wyjazd z „dworca” – całość trzeba dopasować, zaprojektować od nowa i przebudować. „możliwość wyjazdu raz na godzinę z parkingu w kierunku na Serock” – naprawdę wierzysz, że to będzie raz na godzinę ? w jaki sposób to policzyłeś ? Bo pociąg tak przyjeżdża ? Jeśli zostaną zainstalowane czujniki (pętle indukcyjne) sprawdzające czy na wyjeździe stoi pojazd, to nie będzie weryfikacji czy skręca „na Serock” czy na Legionowo – i cyk światełko. Dalej: jak długo ma się świecić czerwone ? ile aut zdąży wyjechać w jednym cyklu – zaraz się podniosą głosy, że za mało, a cała krajówka stanie. Już się w tym i w innych tematach wypowiadają ludzie, którzy mają pretensje, o stanie w korkach za mostem. Dołożenie jeszcze jednego punktu wstrzymującego ruch wcale nie polepszy sytuacji, do czasu powstania wiaduktu nad rondem w Zegrzu nic to nie pomoże – a ciągle nie ma decyzji co do przebudowy tej drogi, dziś nawet pojawił się na ten temat artykuł

  19. Drogi Kolego Ktosiu, już Ci odpowiadam.
    Wyjazd z parkingu jest możliwy z ulicy Wojska Polskiego czyli idealnie na przeciwko pizzerii.
    Na wprost są tymczasowe słupki drogowe, widać ktoś je postawił w celu udrożnienia ewentualnego wyjazdu właśnie z ulicy Wojska Polskiego, gdyby zaistniała taka potrzeba jak teraz.
    Popatrz sobie w googlach, albo w realu to Ci się rozjaśni. I nie bądź złośliwy, proszę.
    Na Legionowo już teraz włączają się do ruchu, oczywiście bez sygnalizacji, bo jest taka opcja. Fakt SKM przyjeżdża raz na 1 h. A jaki mamy wpływ jak co 5 minut pieszy zablokuje ruch na drodze nr 61, to dużej różnicy nie będzie jak ktoś wyjedzie na Serock.
    Jak powstanie wiadukt to nic to w tej kwestii, czyli braku wyjazdu nie zmieni.
    Proponuję skupić się na znalezieniu rozwiązania, a nie na udowadnianiu, że się nie da.

  20. No nie widzisz tego – sygnalizacja świetlna jest już ZA słupkami odgradzającymi jezdnie. Czy w takim przypadku oczekujesz od jadących z kierunku Legionowa, że będą się zatrzymywać 10-20 metrów przed sygnalizacją ? Trzeba przenieść sygnalizację PRZED wyjazd, a to wymaga wykonania projektu, dociągnięcia zasilania itd. itp Na przykładzie sygnalizacji przy Dzikiej Plaży, która została dopiero co uruchomiona z opóźnieniem sądzisz, że w przypadku Zegrza da się to zrobić w tydzień albo dwa ?
    A jeżeli już przenieść sygnalizację przed wyjazd to jak rozwiązać sprawę z przejściem dla pieszych ? Zostawić w tym samym miejscu – narażając pieszych na potrącenie przez wyjeżdżających z „dworca” ? Zrobić dodatkową fazę sygnalizacji wstrzymującą cały ruch oprócz pieszych ? Gdzie zrobić przycisk dla pieszych ?
    Każdy myśli, że wystarczy wykręcić słupki odgradzające pasy jezdni i będzie dobrze, a to wymaga większego planowania całości ruchu w tym miejscu.

  21. Panie Ktoś przepraszam, że się tu wtrącę, ale to jest do zrobienia. Nie takie przeróbki się finalizuje i proszę mi uwierzyć nie jest to żadna mega zmiana.
    Jakie to ma znaczenie tydzień czy 2 tygodnie jak od 11.06.2023 minął nam już bezproduktywnie ponad miesiąc bicia piany, a serocki magistrat pewnie nawet nie złapał za pióro.
    Najbardziej przykre jest to, że nadal jest stagnacja i jeździmy w koło przez rondo w Zegrzu.
    Niestety jest to dotkliwe na co dzień, a też zaliczyłem korek w przeciwnym kierunku, bo coś mnie podkusiło i odwiozłem kogoś po przyjacielsku na SKM do Zegrza w niedzielę.
    Jest to mega problem z tym brakiem wyjazdu na Serock.

  22. Są takie osoby które zajmują się zrobieniem tzw. planu organizacji ruchu.
    Faktycznie rozumując tak jak autor wypowiedzi Pan Ktoś to z jaskini byśmy do dziś nie wyszli, odziewali się w skóry i krzesali ogień.
    Nie, Ty to będziesz rozrysowywał, są od tego fachowcy zajmujący się tak zwaną zmianą organizacji ruchu na drodze. Nie odbieraj im pracy, nie głów się jak się tym nie trudnisz, bo faktycznie dla laika może to być coś trudnego.

    • Oczywiście, że nie ja, ja tłumaczę wszystkim zainteresowanym, że to nie jest szybka, prosta i łatwa sprawa do załatwienia w jeden tydzień/miesiąc.
      W odpowiedziach burmistrza na stronie gminy Serock jest wypowiedź dotycząca tego tematu – to dla tych, którzy twierdzą, że nic się nie dzieje

  23. Ta odpowiedź Butmistrza na stronie Serocka jest poniżej poziomu podstawówki. Przykre, że osoba która ta odpowiedź wypociła nie ma wstydu. I tacy ludzie z tak niskim poziomem erytorycznhm pracują w urzędzie gminy Serock. Jedna wielka, zenujaca kompromitacja.

  24. Jest przecież wypowiedź burmistrza Serocka żebyśmy byli spokojnie, że inwestor załatwia wyjazd w kierunku Serocka. I to oznajmił Pan Burmistrz Borkowski nam oficjalnie w marcu 2022 r. Czyli na ponad rok temu przed ruszeniem Skm z Zegrza.
    I gdzie jest ten bezpośredni wyjazd Panie Burmistrzu w kierunku Serocka z Skm ?
    Nieładnie tak oszukiwać mieszkańców.

  25. A wyjazdu na Serock nadal nie ma. Co zrobił Pan Burmistrz Serocka w temacie, do kogo wystąpił ?

  26. Patrząc na tyle komentarzy i konieczność uruchomienia wyjazdu w stronę Serocka dziwie się, że jeszcze nikt nie wziął „klucza” i nie odkręcił tych słupków blokujących przejazd

  27. Widać wszyscy liczą na rychłe załatwienie wyjazdu przez Burmistrza Borkowskiego, którego nikt inny jak same Serocczaki wybrały sobie w ostatnich wyborach, …tak na marginesie nie było w czym wybierać niestety:)
    Trzymam mocno kciuki za ten głośny wyjazd w kierunku Serocka.
    Burmistrz za chwilę ogłosi, że jest sukces i jest wyczekiwany wyjazd na Serock i tego się trzymajmy.

  28. Pan Burmistrz Serocka widać spasował. Ciekawe kto wystartuje w wiosna na Burmistrza ?

  29. Może nowy Burmistrz Serocka załatwi nam w końcu wyjazd na Serock.
    Może nowy będzie operatywny, ogarnięty, dobrze zorganizowany, aktywny w działaniu, taki na przykład dajmy na to Kownacki numer dwa ?

  30. Burmistrz Borkowski (Serock) jak wszyscy widzimy nic nie załatwił. Klapa. Wyjazdu na Serock nadal nie mamy i nie mamy rozsądnego rozkładu jazdy co 30 min. w godzinie największego szczytu zainteresowania. Pociągi jeżdżą przez calutki dzień równo co godzinę. Kompletny brak logiki i całkiem nieracjonalnie wydane pieniądze przez Serock, Wieliszew i Nieporęt.
    W szczycie dotkliwie brakuje pociągów co 30 min., natomiast w innych godzinach kursują prawie puste. To się nazywa mądre i ekonomiczne zarządzanie środkami gminnymi.Za tydzień płatne Legionowo i pewny korek do Legionowa. Potem zamknięcie dk61 cyklicznie tak przez 2 lata i całkowita obstrukcja.

  31. Nasz Wieliszewski Kownacki pokonuje Waszego Borkowskiego w każdej kwestii.
    Nasz załatwił nam 2 pociągi, bo mamy S3 I S4.
    I Wieliszew dzięki Kownackiemu rozwija się przez to w tempie pendolino, przybywa mieszkańców, sklepów, usług, gastronomii i to wszystko właśnie ze względu na dobrą komunikację, bo mamy SKM właśnie co około 30 minut przez cały dzień, a Wasz burmistrz p. Borkowski nie potrafi Wam załatwić nawet 1 kursu więcej, kiedy go najbardziej potrzebujecie 7 rano i powrót ok.16.30.

  32. Widać wyjazdu dalej nie ma. Klapa. Załatwia coś ten Borkowski ?

    • Tak, będzie potańcówka dla seniorów w domu kultury. A o co chodzi?

  33. To jest miejsce na komentarze dotyczące SKM np. braku wyjazdu z PKP Zegrze bezpośrednio na Serock, a nie dyskusja o imprezach w domach kultury. Przenieść się na wątek dot. imprez i tam się wypowiadaj.

  34. Whpowi

  35. Wypowiedzi KTOS dziewnie przypominaja styl wypowiedzi Pana Borkowskiego hehe Panie burmistrzu prosze o udzielenie rzetelnej informacji co wladze Gminy zrobily w kierunku utworzenia wyjazdu na Serock.Mieliscie na to 4 lata.I prosze nie mowic ze sie nie da,ze caly swiat jest przeciwko Wam w kazdej sprawie.Innym gminom sie udaje.Moze po prostu czas sie przyznac ze nie ma Pan kompetencji do bycia Burmistrzem.

    • Pan Burmistrz przez 5 lat nadal nie kuma o co chodzi z tą komunikacją do Wawy i z ta SKMką dla nas chociażby z Zegrza. Wymyślił sobie wymówkę „to nie moja gmina ta cała S4” czyli nie moja sprawa. Hurra.

  36. Panu Burmistrzowi najlepiej lansik wychodzi. Np. na przecięciu wstęgi obok proboszcza. Ach gdzie te czasy Instytutu Ziemniaka, gdzie do Serocka nawet wrony nie dolatywały. A tu się ludzi nasprowadzało i ciągle coś chcą. No niewyobrażalne. Ale jak burmistrz ma małego, to tylko lans pozostaje.
    Serock potrzebuje wizjonera, osoby patrzącej perspektywicznie i potrafiącej walczyć o sensowne inwestycje. W gminie jest trochę przemysłu, ogrom rekreacji, z której ściąga się wielkie podatki. I piniendzy nie ma. Może mniej na tacę trzeba dawać, a więcej na inwestycje. Pozdrawiam małego.

  37. Co ciekawe Serock obniżył Uchwałą numer 703/LXVIII/2023 z listopada br. dopłatę naszej gminy Serock do S4 na symboliczne 126.000 zł złotych za cały okres 2023 roku czyli od 11.06.2023 do 31.12.2023 za okres ponad pół roku.
    Serock dopłaca mniej miesięcznie do utrzymania dla nas S4 SKM z Zegrza niż my jako mieszkańcy łożymy na pensję Burmistrza Serocka.
    Pensja Burmistrza około 20.000 zł miesięcznie.
    Utrzymanie S4 z Zegrza dla rzeszy ludzi z naszej Gminy to około 20.000 zł miesięcznie.
    Nie trzeba chyba nikomu przypominać, że to my Serocczanie głównie korzystamy z S4 z Zegrza.
    Po prostu wstyd jak się gospodaruje środkami w Gminie Serock.

    • No tak. Jakbym miał lajtową robotę za 20k w Serocku plus bonusy z wziątek od deweloperów, to też bym miał wszystkich w duepie.
      Masakra. Opier.dalanie się na zadupiu i pensja 20k. Samorządy to jest gorszy rak niż Sejm.

  38. Wybory już za 3 miesiące podobno 7.04.2024 r. czas zacząć poważnie działać jak ktoś startuje na Burmistrza.

    • A ktoś chce poważnie działać, nie będąc jednocześnie cwaniakiem i nierobem?

  39. Wójt Wieliszewa jest takim Wójtem.

  40. Wieliszewski Wójt jest aktywny, działa i jest pracowity i ie jest cwaniakiem i bufonem.
    Takich ludzi potrzeba na stanowiska Burmistrzów i Wójtów w powiecie.

Dodaj komentarz