Kandydaci na uczelnie wyższe bardzo często ulegają powszechnym opiniom i mimo konkretnych zainteresowań rezygnują z rekrutacji na popularne kierunki studiów, takie jak np. dietetyka lub turystyka i rekreacja. Tymczasem ich ukończenie niemal zawsze zapewnia zawodowy sukces. Poza standardowymi miejscami zatrudnienia na absolwentów czeka bowiem wiele niszy biznesowych, możliwych do zagospodarowania w ramach własnej działalności gospodarczej.
Dietetyka i turystyka i rekreacja – z czego wynika popularność kierunków?
Popularność niektórych kierunków studiów, w tym m.in. dietetyki i turystyki i rekreacji nie jest przypadkowa. Mimo dużego zainteresowania, ich ukończenie gwarantuje powodzenie na rynku pracy. Wynika to z bogatej oferty specjalności, dobrze zaprojektowanego programu praktyk i możliwości realizowania planu studiów również w języku angielskim, czego przykładem może być, chociażby https://vistulahospitality.edu.pl/kierunki-studiow/dietetyka.
Studia na kierunku dietetyka – pierwszy krok do własnego biznesu
Ukończenie studiów na kierunku dietetyka pozwala nie tylko podjąć pracę w popularnych instytucjach publicznych lub prywatnym gabinecie, ale także – rozwinąć kreatywny biznes. Jako dietetyk z tytułem licencjata lub magistra możesz zająć się m.in. prowadzeniem sklepu ze zdrową żywnością (w tym sklepiku szkolnego), planowaniem osobistych metamorfoz, redagowaniem tekstów dla magazynów i serwisów branżowych lub indywidualnym przygotowaniem sportowców do udziału w zawodach sportowych.
Jeśli dodatkowo zdecydujesz się ukończyć studia z zakresu https://vistulahospitality.edu.pl/kierunki-studiow/turystyka-i-rekreacja, możesz rozszerzyć ofertę, proponując np. organizację zdrowych wakacji dla dzieci i młodzieży, również lokalnie.
Turystyka i rekreacja – kierunek, po którym nie grozi Ci bezrobocie
Popularność studiów na kierunku turystyka i rekreacja wciąż rośnie, mimo to absolwenci kolejnych roczników nie mogą narzekać na brak pracy. Decyduje o tym m.in. możliwość rozwinięcia własnej działalności gospodarczej, odpowiadającej na bieżące potrzeby (często lokalnego!) rynku. Obecnie za nisze biznesowe uznaje się turystykę lokalną, turystykę przyrodniczą i turystykę kongresową oraz współpracę z seniorami (w tym organizowanie wydarzeń lub wycieczek, również lokalnych).