Legionowo. Kopernika jednokierunkowa, na Piłsudskiego deptak

kopernika-zmiana-org

Ul. Kopernika w Legionowie (fot. GP/kg)

Trwa budowa Centrum Komunikacyjnego w Legionowie. Po jej ukończeniu wokół dworca wzrośnie natężenie ruchu.Dlatego w legionowskim ratuszu już zastanawiają się, jaką w tym rejonie ustanowić organizację ruchu.  Jedną z możliwości jest ustanowienie ul. Kopernika ulicą jednokierunkową, a z fragmentu ul. Piłsudskiego stworzenie deptaka. 
Prace przy budowie dworca w Legionowie postępują zgodnie z planem. Jeśli dotrzymane zostaną wszystkie terminy zawarte w harmonogramie, inwestycja zostanie zrealizowana w drugiej połowie przyszłego roku. Więcej o postępie prac przy budowie Centrum Komunikacyjnego TUTAJ.

Jak udało nam się dowiedzieć, po wybudowaniu parkingu legionowski urząd planuje zmianę organizacji ruchu w rejonie ul. Kościuszki, Kopernika i Piłsudskiego. – Rozważane są różne możliwości organizacji ruchu w rejonie Centrum Komunikacyjnego, zwłaszcza po oddaniu do użytku planowanego parkingu przy ul. Kościuszki. – informuje Tamara Mytkowska, rzecznik Urzędu Miasta w Legionowie. – Na tę chwilę jednak nie podjęte zostały żadne decyzje. – dodaje.

Ulica Kopernika jednokierunkowa?

Wydaje się, że jedną z możliwości, która usprawniłaby ruch w tym rejonie, jest wprowadzenie jednokierunkowej ul. Kopernika na odcinku od Alei 3 Maja do ul. Piłsudskiego. Kierowcy poruszający się ul. Piłsudskiego, chcąc dojechać do dworca, skręcaliby w prawo w ul. Kopernika, później odcinkiem ul. Słowackiego dojeżdżaliby do ul. Kościuszki i parkingu przy Centrum Komunikacyjnym. Stamtąd prosto do Alei 3 Maja, do ul. Piłsudskiego kierowaliby się jednokierunkową ul. Kopernika.

organizacja-ruchu-dworzec-legionowo

Taka organizacja ruchu umożliwiłaby wyłączenie z ruchu kołowego fragmentu ul. Piłsudskiego, który wtedy mógłby stać się deptakiem. W jego obrębie mogłyby powstać małe restauracje i cukiernie oraz elegancki skwerek.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 4

  1. Potok idących ludzi na stację będzie musiał dwa razy krzyżować się z potokiem samochodów jadących od Centrum w stronę parkingowca. Lepsze miejsce na zalążek deptaku jest przy Rynku i między Jagiellońską a Batorego. Tutaj jest już jakiś przyczółek gastronomii i bliżej w to miejsce z blokowisk – raczej nikt nie będzie się przedzierał przez Piłsudskiego w obecnym kształcie żeby zjeść coś przy stacji.
    Natomiast cieszę się, że ratusz zaczął odważniej myśleć o tej części Legionowa. Układ ulic pochodzi jeszcze sprzed ery powszechnej motoryzacji i nie jest przystosowany urbanistycznie, żeby być jednocześnie dwukierunkową ulicą, obustronnym chodnikiem z opcją prostopadłego parkowania. W wielu polskich miastach takie ulice są od dawna jednokierunkowe. Może warto rozszerzyć ten pomysł o Piłsudskiego do Jagiellońskiej, a na jednokierunkowe przebudować 3 Maja i Słowackiego? Dodatkowo wszystkie 4 poprzeczne (Reymonta, Sienkiewicza, Batorego, Kopernika) również zmienić na jednokierunkowe (dwie w stronę 3 Maja i dwie w stronę Kopernika), i przy wszystkich tych ulicach przygotować miejsca do równoległego/ukośnego parkowania?

  2. Pamiętam doskonale jak kilka miesięcy temu skrytykowano pomysł powstania deptaka na części ulicy Piłsudskiego.
    Argumenty jakimi teraz próbuje się uzasadnić sens powstania deptaka czyli powstanie kawiarenek i cukierni niedawno był bezlitośnie wyśmiewany
    Gdzie teraz podziali się „oburzeni” sklepikarze którzy tak gorąco protestowali kiedy tylko padł pomysł o powstaniu deptaka ????
    Chyba chodziło tylko to aby pomysł powstania deptaka wyszedł od władz Legionowa

  3. Idiotyczna koncepcja, ale rozumiem że to tylko jedna z przymiarek. Przede wszystkim o przebiegu tras i ew. deptakach nie mogą decydować urzędnicy, którzy z tych ulic, parkingów etc. nie korzystają, bo ich droga do pracy kończy się przy Konopnickiej, a więc pół miasta wcześniej!

    Drogi jednokierunkowe – jak najbardziej. Aż dziw, że nie wprowadzono tego wcześniej. Poprzeczne względem Piłsudskiego powinny być jednokierunkowe (co druga w daną stronę), co znacząco ułatwiłoby ruch zarówno kołowy, jak i pieszy. Natomiast deptak między Piłsudskiego a Kopernika to absurd. Po co zatem Rynek? To tam, jeśli w ogóle, można rozważać deptak. Jest to istniejący już zalążek zieleni i spokoju w sercu miasta.

    Jeśli jednak zdecydowano się już na robienie parkingów w sercu miasta, to musi być do nich sprawny dojazd. Sugerowałbym taką organizację ruchu, by np. możliwe były tylko prawo/lewo-skręty, co upłynni ruch – lepiej objechać nawet trzema ulicami dookoła, niż czekać przy dużym ruchu, aż ktoś wyjedzie z parkingu. Tylko trzeba tego pilnować i egzekwować. Codziennie widzę, jak łamane są nakazy skrętu przy tunelu – policji zapału na pilnowanie tego starczyło na 2/3 tygodnie. Do tego jest wąskie gardło przy skrzyżowaniu Al. Róż z Al. Legionów, gdy ktoś tej pierwszej chce skręcić w lewo w drugą. Tam powinno być rondo albo nakaz jazdy w prawo i zawrotka na rondzie Al. Legionów/Cynkowa. Bez takiego rozwiązania w godzinach szczytu, a czasem o zupełnie przypadkowej porze, korkuje się wyjazd z tunelu, a przez to także Krakowska.

    Myśląc o organizacji ruchu w jednym miejscu nie można „wycinać” go z szerszej całości, bo pojedyncze decyzje mogą mieć duży wpływ na organizację ruchu w innych częściach miasta.

  4. Uważam, że to temat zastępczy wobec tematu gdzie ujawniono wyczyn przestępczy

Dodaj komentarz