Legionowo. 12 września ruszają konsultacje społeczne w sprawie przepraw przez tory kolejowe

przejzad bukowiec

Przejazd na legionowskim Bukowcu (fot. GP/kg)

Już 12 września rozpoczną się konsultacje społeczne dotyczące przepraw przez tory kolejowe w Legionowie. Przez blisko dwa tygodnie mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje propozycje i zastrzeżenia do projektów. Konsultacje potrwają do 27 września.

 

Temat przeprawy przez przez tory kolejowe od dłuższego już czasu budzi wiele kontrowersji wśród mieszkańców Legionowa. Wiele zastrzeżeń budzą proponowane miejsca ulokowania przeprawy. Wszyscy są jednak zgodni co do tego, że taka przeprawa jest w mieście potrzebna, żeby rozładować ruch samochodowy na istniejących już przeprawach przez tory w Legionowie. W tym celu Urząd Miasta Legionowo 19 lipca ogłosił przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami odnośnie projektów przepraw. Konsultacje te wystartują 12 września i potrwają do 27 września br.

 

Spotkanie z mieszkańcami

Początek konsultacji zainicjuje spotkanie z mieszkańcami, które odbędzie się 12 września w sali widowiskowej Ratusza o godz. 18.00. Na spotkaniu zostaną przedstawione mieszkańcom dwie koncepcje projektowe. Poprzednie konsultacje społeczne w tej sprawie odbyły się w czerwcu 2018 roku, wzięło w nich udział blisko 100 mieszkańców. Obecne zainteresowanie tą sprawą i emocje, jakie wywołuje wśród mieszkańców pozwala przypuszczać, że 12 września w sali widowiskowej w Ratuszu pojawi się o wiele więcej ludzi niż poprzednio.

I koncepcja

Pierwsza koncepcja zakłada powstanie tunelu pod torami na wysokości osiedla Nowy Bukowiec. W tej opcji ma powstać rondo na skrzyżowaniu ulic Generała Bolesława Roi i Plantowej, od którego będzie poprowadzona ulica wraz z chodnikiem do tunelu. Dodatkowo ma powstać kładka dla pieszych z windą nad torami przy przejeździe kolejowym nad ulicą Polną.

 

 

II Koncepcja

Druga koncepcja również zakłada powstanie tunelu pod torami kolejowymi przy osiedlu Nowy Bukowiec i ronda na skrzyżowaniu ulic Generała Bolesława Roi i Plantowej, jednak przy ulicy doprowadzającej ruch do tulu i sam tunel nie miałby chodnika. Według tej koncepcji miałby on być zastąpiony kładką z pochylaniami w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej.

 

 

Zakończenie konsultacji

Mieszkańcy swoje propozycje i uwagi dotyczące przepraw kolejowych będą modli zgłaszać od 12 do 27 września br. pod adresem mailowym: konsultacje@um.legionowo.pl po tym okresie Urząd Miasta Legionowo będzie miał 30 dni na ogłoszenie wyników tych konsultacji.

My także pod adresem redakcja@gazetapowiatowa.pl czekamy na wasze opinie w tej sprawie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 18

  1. Ale większość mieszkańców chce najpierw przeprawy w centrum, więc prosimy także o koncepcje dotyczące przeprawy w centrum. Np w lokalizacji proponowanej przez prezydenta w czerwcu 2018 r. Czyli w rejonie Krasińskiego.Czy to jednak ściema a nie konsultacje? Bo tu nie ma nad czym konsultować.

  2. Konsultacje z romanem przypominają zapasy ze świnią w błocie – szybko dostrzegasz, że świni się to podoba a efektów i tak nie będzie. To czego w końcu dotyczą te konsultacje – potrzebnej przeprawy czy też wyłącznie tej, co jest na rękę radnemu oraz romkowi? #ściema

  3. Przypomina mi się dewiza Henry’ego Ford’a o pierwszym samochodzie dla ludu czyli FORD T. „Możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny”

  4. Ale jak to, mial byc tunel tylko dla osobówek a wysokość jest jednak na 4,5 metra. Przecież to jest tunel dla TIROW!!!

    • A miał być taki niski, tylko dla osobówek. Ściema?

  5. A czy Jabłonna już wie, że oddaje las do wycięcia? Czy może kolejny raz będzie musiała rozpisać referendum, żeby chronić swoje lasy? (BTW trzymam kciuki, żeby zablokowali wycinkę. Każde drzewo jest bezcenne w mieście, które co zimę dusi się od smogu)

    • a co ma do tego glupi głupek ? to nie jego broszka

  6. Koncepcja tunelu w tym miejscu ma parę zalet:
    1. Skomplikowany dojazd (zakręty pod kątem 90*) będzie naturalnym czynnikiem spowalniającym ruch pojazdów i wykluczającym z próby przejazdu przez tunel dużych samochodów ciężarowych.
    2. Przez odpowiednią organizację ruchu drogowego można spowodować, że główne natężenie ruchu nadal będzie skierowane na ulicą polną.
    Proponuję podejście optymistyczne i próbę racjonalnego rozwiązania tego problemu, ponieważ obecny stan jest tragiczny i tunel w tym miejscu jest niezbędny.

  7. Tunel na Bukowcu przy rozbudowie DK61 to totalna bzdura…. pójdą miliony na tunelik dla 400 samochodów. Czy ktoś to kiedyś liczył? Tam teraz wszystkie auta jadą do Strużańskiej żeby ominąć w szczycie wiadukt a skręca może co piąty…O co naprawde z tym tunelem chodz?

    • No i wg projektu to wszystko co jedzie do Strużańskiej będzie skierowane do tunelu z dwoma 90 st. zakrętami gdzie trzeba się zatrzymać a po wyjeździe 100m za tunelem przystanąć sobie na rondku. No i WESOŁO

  8. Teren pod tunel na Bukowcu należy do koleji- kolej ,też będzie współfinansować jego budowę,
    dlatego uważam ,że to bardzo rozsądne podejście władz miasta-od czegoś trzeba zacząć.
    Osobiście chciałbym ,żeby przepraw było jak najwięcej-bardziej równomiernie rozłoży się ruch ,a koszty nie są ,aż tak duże licząc to ,że samochody stojące w korkach spalają nietanie paliwo i zatruwają powietrze.

    • To bardzo ładnie że kolej też będzie finansować tunel na swoim terenie. Fajnie też że mieszkańcy będą finansować przeprawę służącą przyśpieszeniu pociągów bo zniknie przejazd a kolej ma sponsora. Dk61 się rozbuduje i ruch pójdzie tam do Strużańskiej, PKP przyśpieszy a tunelem będą chodzić dziki i jeże a spłacać będą mieszkańcy….a nowy szpital, szkoły i żłobki się odłoży…

      • Nie każdy, korzysta z przejazdu tylko po ,żeby jechać przez Jabłonnę do Warszawy.
        Na kwiatowej ,jest przedszkole i zaraz szkoła do ,której chodzą „dzieci zza torów”
        Jak wyobrażasz sobie dziecko idące tyle kilometrów przy drodze krajowej?
        Pamiętajcie ,że obecnego przejazdu ,nie będzie.

    • I pewno myślisz, że kolej nie finansowałaby przeprawy w innym miejscu? Kolei jest wszystko o jedno gdzie ale Romkowi i Ryśkowi już nie.

    • tereny kolejowe należą do skarbu państwa natomiast kolej jest tylko zarządcą…….

  9. Adamie, moje dzieci są właśnie zza torów i pójdą sobie chętnie do planowanego od lat wiaduktu Kwiatowa/Polna albo do kładki albo do obecnego przejazdu. Natomiast przechodzenie przez plac budowy kilka lat a potem przez ROI między wyjeżdżającymi z tunelu po łuku samochodami ani dla moich ani dla twoich bezpieczne nie będzie.

    • Ale dzieci zza torów to nie.tylko dzieci z osiedla na Roi. To także dzieci z Polnej, nie rozumiem więc że dzieci z Roi nie mogą przechodzić przez ulicę a dzieci z Polnej już tak. Rozwiązaniem więc jest kładka w ciągu Polna-Kwiatowa a tunel w centrum miasta.

      • PKO całkowicie się z tobą zgadzam.

Dodaj komentarz