Legionowo. Piłsudskiego i Słowackiego w przyszłości staną się drogami jednokierunkowymi? Władze miasta rozważają przebudowę tych ulic

Ulica Piłsudskiego 1 (fot. GP.kj)

Ulica Marszałka Józefa Piłsudskiego w Legionowie, fot. GP (archiwum)

Legionowskie władze rozważają przebudowę ulic Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz Juliusza Słowackiego na odcinku pomiędzy ulicami Jagiellońską, a Tadeusza Kościuszki. Nie wykluczają, że w przyszłości drogi te staną się jednokierunkowymi, dzięki czemu ruch samochodowy w ścisłym centrum miasta zostanie udrożniony.

Jedną z potrzeb legionowian, która wybrzmiała w ankiecie przeprowadzonej w połowie maja 2024 r., czyli tuż przed pierwszym otwartym spotkaniem prezydenta Bogdana Kiełbasińskiego z mieszkańcami była ta związana z koniecznością ograniczeniem ruchu samochodowego na głównej legionowskiej arterii tj. na ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego. Relację z tego pierwszego otwartego spotkania zamieściliśmy w tej wiadomości.

 

Piłsudskiego i Słowackiego drogami jednokierunkowymi? To dobry, czy zły pomysł?

Władze miasta odniosły się do powyższego pomysłu na łamach ostatniego numeru wydawanego przez Urząd Miasta (UM) w Legionowie miesięcznika pt. Puls Miasta. Wyjaśniły w tym informatorze, że obecnie zastanawiają się na przebudową ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego na odcinku pomiędzy ulicami Jagiellońską i Tadeusza Kościuszki. Wykluczyły jednak całkowite wyłączenie fragmentu tej ulicy z komunikacji samochodowej.

W chwili obecnej rozważana jest przebudowa ulicy Piłsudskiego na odcinku od ulicy Jagiellońskiej do ulicy Kościuszki. Natomiast oddzielną kwestią jest możliwość ograniczenia ruchu samochodowego na całej jej długości. Ze względu na konieczność utrzymania komunikacji publicznej do dworca kolejowego oraz dojazdu samochodów do parkingu przy dworcu, a także zaopatrzenia do sklepów całkowite usunięcie pojazdów z tej ulicy nie jest możliwe – dowiadujemy się z ostatniego wydania urzędowego Pulsu Miasta. – Rozważyć można przebudowę ulic Piłsudskiego oraz Słowackiego jako dróg jednokierunkowych z ewentualnym wykorzystaniem zaoszczędzonego miejsca na szersze chodniki, ścieżki rowerowe oraz ewentualne parkingi – takie następnie sygnały płyną z ust włodarzy na łamach wspomnianego miesięcznika.