– Powstanie tylko jeden tunel w Legionowie – zapowiedział (18 marca br.) prezydent Roman Smogorzewski podczas sesji Rady Miasta. Okazuje się, że tą jedyną nową podziemną przeprawą przez tory kolejowe będzie tunel na Bukowcu. Ze względu na brak funduszy, wycofano się z budowy tunelu na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego.
Z wyjaśnień udzielonych 18 marca przez prezydenta Romana Smogorzewskiego wynika, że w ciągu najbliższych 2 lat powstanie tylko jeden tunel kolejowy w Legionowie. Tą przeprawą będzie płytki i niezbyt długi tunel wyłącznie dla osobówek i niewielkich busów na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na legionowskim Bukowcu. Jego uzupełnieniem będzie kładka pieszo-rowerowa wyposażona w windy dla osób niepełnosprawnych w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. W ramach tej inwestycji powstanie też biegnąca wzdłuż torów kolejowych droga łącząca ulicę Kwiatową z wlotem do nowego tunelu. Umowę na realizację właśnie takiej inwestycji, legionowscy włodarze uzgodnili ostatnio ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.), która to spółka w części dołoży się do jej finalizacji.
Tunel na Krasińskiego zbyt kosztowny
Z zeszłorocznych szumnych zapowiedzi dotyczących budowy dwóch przepraw przez tory kolejowe w Legionowie, władze miasta się wycofały. Powodem zmiany tych planów okazały się oczywiście bajońskie sumy związane z realizacją tych dwóch przedsięwzięć naraz. Budowę tej drugiej konsultowanej w ubiegłym roku z legionowianami przeprawy przez tory kolejowe, mającej powstać na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego oszacowano na kwotę aż około 30 mln zł. – Zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania z uwagi na kosztowność – oznajmił radnym prezydent Roman Smogorzewski.
Płytki i krótki tunel w niecałe 2 lata
Legionowscy urzędnicy pracują obecnie nad programem funkcjonalno-użytkowym dotyczącym budowy tunelu na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na Bukowcu. Dopiero jak on powstanie, najprawdopodobniej dojdzie do spotkania z mieszkańcami i pojawią się formalne podstawy do ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj. Z informacji, które padły z ust prezydenta Romana Smogorzewskiego, wynika ponadto, że miasto będzie musiało dołożyć do realizacji tego przedsięwzięcia kilkanaście milionów złotych, zaś czasu związanego z jego finalizacją jest obecnie bardzo mało. – Tę inwestycję musimy skończyć do września 2020r. – powiedział prezydent.