Legionowo. Tunel będzie tylko na Bukowcu. Miasta nie stać na drugą przeprawę przez tory

przejzad bukowiec

Przejazd na legionowskim Bukowcu (fot. GP/kg)

Powstanie tylko jeden tunel w Legionowie – zapowiedział (18 marca br.) prezydent Roman Smogorzewski podczas sesji Rady Miasta. Okazuje się, że tą jedyną nową podziemną przeprawą przez tory kolejowe będzie tunel na Bukowcu. Ze względu na brak funduszy, wycofano się z budowy tunelu na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego.

 

Z wyjaśnień udzielonych 18 marca przez prezydenta Romana Smogorzewskiego wynika, że w ciągu najbliższych 2 lat powstanie tylko jeden tunel kolejowy w Legionowie. Tą przeprawą będzie płytki i niezbyt długi tunel wyłącznie dla osobówek i niewielkich busów na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na legionowskim Bukowcu. Jego uzupełnieniem będzie kładka pieszo-rowerowa wyposażona w windy dla osób niepełnosprawnych w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. W ramach tej inwestycji powstanie też biegnąca wzdłuż torów kolejowych droga łącząca ulicę Kwiatową z wlotem do nowego tunelu. Umowę na realizację właśnie takiej inwestycji, legionowscy włodarze uzgodnili ostatnio ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.), która to spółka w części dołoży się do jej finalizacji.

 

 

Tunel na Krasińskiego zbyt kosztowny

Z zeszłorocznych szumnych zapowiedzi dotyczących budowy dwóch przepraw przez tory kolejowe w Legionowie, władze miasta się wycofały. Powodem zmiany tych planów okazały się oczywiście bajońskie sumy związane z realizacją tych dwóch przedsięwzięć naraz. Budowę tej drugiej konsultowanej w ubiegłym roku z legionowianami przeprawy przez tory kolejowe, mającej powstać na przedłużeniu ulicy Zygmunta Krasińskiego oszacowano na kwotę aż około 30 mln zł. – Zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania z uwagi na kosztowność – oznajmił radnym prezydent Roman Smogorzewski.

Płytki i krótki tunel w niecałe 2 lata

Legionowscy urzędnicy pracują obecnie nad programem funkcjonalno-użytkowym dotyczącym budowy tunelu na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na Bukowcu. Dopiero jak on powstanie, najprawdopodobniej dojdzie do spotkania z mieszkańcami i pojawią się formalne podstawy do ogłoszenia przetargu w systemie projektuj i buduj. Z informacji, które padły z ust prezydenta Romana Smogorzewskiego, wynika ponadto, że miasto będzie musiało dołożyć do realizacji tego przedsięwzięcia kilkanaście milionów złotych, zaś czasu związanego z jego finalizacją jest obecnie bardzo mało. – Tę inwestycję musimy skończyć do września 2020r. – powiedział prezydent.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 15

  1. Bardzo dobra informacja, wiemy co i wiemy kiedy. Od razu wiedziałem, że dwie przeprawy to pomysł nierealny

  2. A co na to radny Klejment przecież to jego okręg wyborczy

    • Wczoraj się urodziłeś? Jak to co? Jak to CO?! Nic!

  3. Debilna decyzja dla ludzi, genialna dla LMS mieszkającego przy Kwiatowej i przy Krasińskiego. Teraz żeby przejechać tory trzeba jechać albo do jednego tunelu prawie pod Przystankiem albo jechać parę kilometrów do drugiego na Bukowcu. Dalej brak przeprawy mniej więcej w centrum miasta i znowu interes prywatny silniejszy od publicznego.

  4. To jest w zakresie obowiązków PKP, to ta firma tranzytem chce szybciej przewozić pasażerów, co jest zrozumiałe…Ale dlaczego miasto ma przeprawy finansować? Dla mnie to dziwne….I tak że jedna przeprawa powstania to cenny acz nieobowiązkowy krok miasta. Cieszmy się i jak chcemy więcej niech piszmy do pis, i do Pinokia pełniącego tymczasowo funkcję premiera

  5. A tak było jeszcze w czerwcu 2018 roku podczas konsultacji „Kolejne osoby zabierające udział w dyskusji zwracały się z propozycją utworzenia tunelu w miejscu, w którym obecnie znajduje się przejazd Polna/Kwiatowa” i co, jest jak zawsze „Legionowscy urzędnicy pracują obecnie nad programem funkcjonalno-użytkowym dotyczącym budowy tunelu na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na Bukowcu. Dopiero jak on powstanie, najprawdopodobniej dojdzie do spotkania z mieszkańcami…” A mieli mieszkańcy dowiedzieć się wcześniej zanim zapadną decyzje. Obiecanki obiecankami a i tak jest jak ma być. Tak wyglądają konsultacje z mieszkańcami.
    Link do raportu. Ci co byli na konsultacjach wiedzą najlepiej jak było:
    https://www.bip.legionowo.pl/Article/get/id,82097.html

    • Ale już po wyborach i tamto jak widać się nie liczy. Ciemny lud do następnych zapomni?

  6. Super Panie Prezydencie. Zamiast zbudowac tunel na ul.Kwiatowa/Polna gdzie juz sa doprowadzone drogi i budynki mieszkalne sa dalej od ulicy to tunel bedzie na Roi. Ludziom pod oknami i w miejscu gdzie trzeba doprowadzic jezdnie. Super. I spokojny Bukowiec stanie sie ruchliwa arteria.

    • Spokojny Bukowiec stał się ruchliwą arterią (Kwiatowa) poprzez nielegalne pozostawienie przewidzianego w projekcie przebudowy DK61 zjazdu przy Kebab Kingu.

      • Przewidzianego do zamknięcia oczywiscie. Z dniem wybudowania Akademijnej, co miało miejsce prawie dea lata temu.

  7. Jak sie ma budowa tunelu do ewentualnej rozbudowy torowiska w przypadku powstania kolejowego centrum komunikacyjnego i potrzeby dodatkowego toru z choszczowki na polnoc?
    Teraz wybuduja tunel a potem PKP nam go zamknie bo beda dokladac tor?

  8. dlaczego nikt nie pisze na Powiatowej o paraliżu na kolei? od jutra? do 11 kwietnia obcięte kursowanie S3, S9, KM. nie jadą do DW. Gdańskiego. część do Dw. Wschodniego. kurs o 6 a potem o 6.50. przecie to apokalisa będzie.

    • Dlatego nie piszą bo Romek i spółka LMS ma to w d..pie. Przecież juz po wyborach

  9. Brawo i podziēkowanie dla tych co głosowali na Romka. Macie co chcieliście – zakorkowane miasto i potańcöwki dla emerytöw w parku zdrowia jako priorytet miejscowej władzy…… super

  10. No to ładnie, rozbudowa miasta kosztem lasu i dostępu mieszkańców miasta do lasu – to priorytet władz samorządowych PO. Tunele szpecą miasto, czynią życie mieszkańców przy dojazdach uciążliwym, ale co tam. Bukowiec zostanie podzielony trasą dojazdową do miasta, mieszkańcy osiedli będą wychodzić z domu pod rozpędzone koła samochodów. Już PO wyborach. Lud rzucił się kupą głosować na swoich baronów, tradycyjnie. Teraz już koniec.

Dodaj komentarz