W poniedziałek zamkną skrzyżowanie Jagiellońskiej i Mickiewicza w Legionowie. Trwa budowa ronda przy komendzie policji

jagiellońska1

Skrzyżowanie ulic Jagiellońskiej i Adama Mickiewicza w Legionowie, fot. powiat legionowski

W poniedziałek, 22 kwietnia 2024 r. skrzyżowanie ulic Jagiellońskiej i Adama Mickiewicza w centrum Legionowa zostanie zamknięte. Zlikwidowany zostanie obowiązujący jeszcze obecnie na ulicy Jagiellońskiej ruch wahadłowy. Utrudnienia komunikacyjne podyktowane są realizowaną w tym miejscu budową ronda.

W poniedziałek, 22 kwietnia 2024 r. firma Delta z Warszawy zacznie kolejne roboty drogowe związane z przebudową skrzyżowania ulic Jagiellońskiej i Adama Mickiewicza w Legionowie w rondo. Będzie się to łączyło z koniecznością zamknięcia tego skrzyżowania. – W związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Jagiellońskiej i Mickiewicza, od poniedziałku 22 kwietnia 2024 r., od rana skrzyżowanie będzie nieprzejezdne. Wloty z ulicy Mickiewicza w ulicę Jagiellońską zostały zamknięte, a prowadzony dotychczas ruch wahadłowy na ulicy Jagiellońskiej będzie zlikwidowany. Zalecany jest objazd ulicami Krasińskiego, Batorego i Kazimierza Wielkiego – informują urzędnicy ze Starostwa Powiatowego w Legionowie. Taki stan rzeczy będzie obowiązywał do odwołania.

 

 

 

Mapa obrazująca objazdy w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Adama Mickiewicza i Jagiellońskiej w Legionowie, fot. Starostwo Powiatowe w Legionowie

 

 

Budowę ronda rozpoczęto 13 marca 2024 r. Zgodnie z podpisaną umową, roboty te mogą potrwać nawet 7 miesięcy. Na pierwszym etapie prac, czyli od 13 marca 2024 r. ruch na ulicy Jagiellońskiej był prowadzony wahadłowo, a niektóre autobusy skierowano na objazdy.

Koszty budowy

Nowe rondo w Legionowie zbudowane zostanie na zlecenie Starostwa Powiatowego w Legionowie. Realizacja tej inwestycji ma kosztować blisko 3,5 mln zł, z czego 2 mln zł będzie pochodzić z Rządowego Funduszu Polski Ład: Fundusz Inwestycji Strategicznych.

Zakres inwestycji

Na skrzyżowaniu ulicy Jagiellońskiej i Mickiewicza powstanie czterowlotowe rondo o średnicy zewnętrznej 26 metrów i wewnętrznej 10 metrów. Średnica pierścienia wewnętrznego nowego ronda wyniesie 2 metry, a szerokość pasa drogowego 6 metrów. Dodatkowo zbudowane zostaną wyspy rozdzielające pasy ruchu – wjazdowy i wyjazdowy, nowe chodniki z kostki betonowej oraz ścieżki rowerowe o nawierzchni bitumicznej. Wykonane zostanie również doświetlenie przejść dla pieszych.