Od poniedziałku zmiany w organizacji pracy ratusza w Legionowie. Trzeba będzie umówić się telefonicznie

Koronawirus-Ratusz (5)

Urząd Miasta w Legionowie, fot. GP/kg (archiwum GP)

Od kilku dni obserwujemy w Polsce znaczący wzrost zakażeń koronawirusem do poziomu ponad 50 tys. dziennie. Również w powiecie legionowskim notujemy dużą liczbą nowych dobowych zakażeń i osób przebywających na kwarantannie. Z tego powodu,  od poniedziałku (31 stycznia), Urząd Miasta w Legionowie wprowadza  zmiany w organizacji pracy Urzędu Stanu Cywilnego i Wydziału Spraw Obywatelskich. Wcześniej ratusz zaapelował do mieszkańców o załatwianie tylko niezbędnych spraw w urzędzie osobiście.

 

 

Bezpośrednia obsługa petenta w Urzędzie Miasta w Legionowie nadal funkcjonuje. W obliczu kolejnych wzrostów zakażeń koronawirusem w regionie powiatu legionowskiego istnieje duże ryzyko, że pracujący w ratuszu urzędnicy albo zostaną zakażeni wirusem, albo w związku z narażeniem na kontakt z nim skierowani zostaną na obowiązkową kwarantannę. Takie zdarzenia mogą mocno zaburzyć pracę całego urzędu. Stąd apel urzędników do legionowian, aby ograniczyć wizyty osobiste w magistracie do minimum, a swoje sprawy załatwiać albo telefonicznie, albo przez internet.

 

 

Urzędnicy zachęcają legionowian do załatwiania spraw albo telefonicznie, albo przez internet za pośrednictwem profilu zaufanego lub e-maila kancelaria@um.legionowo.pl. Przypominają też, że mieszkańcy po 60-tce mogą się umawiać z urzędnikami na wizyty domowe pod numerem telefonu 22 766-40-03. Z tej drogi załatwiania sprawunków są jednak wyłączone płatności.

Więcej o apelu legionowskich urzędników skierowanym do mieszkańców miasta pisaliśmy TUTAJ.

Zmiany w przyjmowaniu petentów w Urzędzie Stanu Cywilnego i Wydziału Spraw Obywatelskich

Od najbliższego poniedziałku (31 stycznia) nastąpią zmiany w organizacji pracy Urzędu Stany Cywilnego i Wydziału Spraw Obywatelskich. – Rosnąca dynamicznie liczba zakażeń koronawirusem powoduje konieczność ograniczenia kontaktów społecznych, a co za tym idzie w trosce o zdrowie mieszkańców od poniedziałku (31.01) nastąpią zmiany w organizacji pracy Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich. Sprawy, które wymagają załatwienia osobiście, będą realizowane po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu. – informują legionowscy urzędnicy.

Numery telefonów pod którymi można umówić termin wizyty:

  • Wydział Spraw Obywatelskich – tel. 22 766 40 23 (można umówić wizytę również przez internet)
  • Urząd Stanu Cywilnego – tel. 22 766 40 21, 22 766 40 22

Ratusz w Legionowie przypomina, że pozostałe komórki organizacyjne Urzędu Miasta Legionowo funkcjonują bez zmian.