Uwaga kasa biletowa nieczynna do odwołania!

521c8fa1d532d.jpg

Nieczynna kasa biletowa zaskoczyła wielu podróżnych, którzy chcieli skorzystać z informacji i zakupić bilet. Prawdopodobnie kasy pojawią się dopiero wtedy, kiedy powstanie nowy dworzec.

 

 

„Podróżny nie posiadający ważnego biletu na przejazd zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami (licząc od czoła składu) i zgłosić się do kierownika pociągu w celu nabycia/zalegalizowania lub aktywowania biletu (WARSZAWSKIEJ KARTY MIEJSKIEJ). Powyższe dotyczy także podróżnego, który uzyskał w punkcie odprawy „Poświadczenie o braku możliwości zakupu biletu w kasie”. W przeciwnym razie podróżny jest traktowany jak osoba jadąca bez ważnego biletu.” – taki napis wita podróżnych, którzy chcą skorzystać z kasy biletowej i uzyskać informacje na temat przyjazdu i odjazdu pociągów. Jakub Straż, mieszkaniec Legionowa, jest oburzony takim traktowaniem pasażerów. Informacja na drzwiach starego dworca jest lakoniczna i nie ma podanej daty otwarcia. – Automat nie zastąpi informacji – mówi zbulwersowany legionowianin. Tłumaczy, że biletomaty są wygodne dla tych, którzy korzystają z miejscowych przejazdów. Co jednak z pasażerami, którzy chcą jechać z przesiadką, którzy podróżują na dalszych trasach? Czy oznacza to, że ci którzy wsiadają bez biletu, będą płacić kary jak gapowicze?

O informację czy taka sytuacja będzie trwała aż do momentu powstania nowego dworca, czyli do jesieni 2014 roku, zwróciliśmy się do Polskich Kolei Państwowych i PKP Intercity. Rzecznicy tych instytucji mieli podobne stanowisko. – Dotychczas na legionowskim dworcu bilety na nasze połączenia sprzedawane były w kasach przewoźnika regionalnego, który obsługuje większość ruchu na wspominanej stacji. W związku ze zmianami w organizacji samego dworca, nasz partner zamknął punkt kasowy – mówi Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations PKP Intercity S.A. Centrala Spółki. – W związku z tym, do czasu jego ponownego uruchomienia, bilety na nasze pociągi można kupić w Internecie (www.intercity.pl) lub na pokładzie pociągu, u konduktora. W takim przypadku od pasażera nie pobierzemy dodatkowej opłaty za wystawienie biletu – zapewnia przedstawiciel PKP Intercity.

iw