Wydłużą linię S3 do Nieporętu i Radzymina, ale czy zwiększą liczbę składów?

Stacja-kolejowa-nieporet-2014_06

Stacja kolejowa w Nieporęcie (fot. GP)

Od 2 stycznia 2020 roku do Nieporętu i Radzymina będą kursować pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S3. Zapytaliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego w Warszawie, czy zwiększy się liczba pociągów lub czy składy zostaną wydłużone. 

 

 

Dotychczasowa linia S3 kończyła swój bieg w Wieliszewie. Od nowego roku dojedzie przez Nieporęt i Wólkę Radzymińską aż do Radzymina. Pasażerowie martwią się, że wydłużenie trasy spowoduje, że pociągi będą jeszcze bardziej zatłoczone i już dla wsiadających do wagonu w Wieliszewie nie będzie miejsc siedzących. Już teraz w godzinach komunikacyjnego szczytu wagony są przepełnione, a podróżni tłoczą się jak sardynki w puszce. Pojawia się więc pytanie, czy wraz z wydłużeniem trasy wydłużą składy lub czy pociągi będą częściej kursowały?

 

 

 

O 1 pociąg więcej

Linia S3 do Radzymina będzie wydłużona tylko na wybranych kursach. Początkowo pociągi do Radzymina przez Nieporęt będą kursować tylko w dni robocze 8 razy dziennie. 4 kursy będą realizowane w godzinach przedpołudniowych i cztery po południu. Zapytaliśmy w ZTM, czy będą dodane dodatkowe pociągi lub czy zostaną wydłużone obecne. – W wybranych kursach linia S3 zamiast zacząć się lub skończyć w Wieliszewie, pojedzie do Radzymina. Przy dzisiejszym układzie połączeń linię S3 obsługują 3 pociągi. Wydłużenie do Radzymina spowoduje zwiększenie zapotrzebowania na tabor o dodatkowy 1 pociąg celem utrzymania obecnej częstotliwości kursowania. Linia S3 będzie obsługiwana jak dotychczas pojazdami 27 WE „Elf” – powiedział Łukasz Majchrzyk, Inspektor ds. kontaktów z mediami z ZTM. Pociągi pozostaną w obecnej konfiguracji i nie będą wydłużane. Wspomniane pociągi posiadają 274 miejsca siedzące i 701 miejsc stojących.