Serock. Serocka od Łachy do Nowej Wsi doczeka się remontu. Inwestycja będzie kosztowała blisko 2,8 mln zł

Zrzut ekranu 2023-09-05 133815

zdjęcie: www.google.com/maps

Starostwo Powiatowe w Legionowie chce wyremontować ul. Serocką łączącą Łachę z Nową Wsią. Roboty mają być przeprowadzone na blisko dwukilometrowym odcinku od DK62 (ul. Wyszkowska) w kierunku ul. Popowskiej. Urzędnikom udało się wybrać wykonawcę inwestycji. Okazuje się jednak, że będzie ona kosztowała powiat o blisko 1,3 mln zł więcej niż początkowo zakładano.

 

 

Wszystkie firmy, które były zainteresowane remontem ulicy Serockiej (droga powiatowa nr 1809) mogły składać swoje do 19 września br.

 

 

Trzy oferty na remont ulicy Serockiej

Starostwo Powiatowe w Legionowie zamierzało przeznaczyć na powyższą inwestycję maksymalnie 1,5 mln zł brutto. W wyznaczonym terminie swoje oferty przesłały trzy firmy:

  • DROGI I MOSTY – Jan Kaczmarczyk Kacice 76 06-100 Pułtusk – 2 767 676,00 zł brutto
  • Szpańscy Jerzy, Jacek, Dawid ”Czystość” Spółka Jawna ul. Sławkowska 22 05-200 Wołomin – 3 144 013,43 zł brutto
  • Infrastruktura BUD-59 Spółka z o.o. ul. Zygmunta Modzelewskiego 35/42 02-679 Warszawa – 3 529 303,34 zł brutto

Ostatecznie Starostwo Powiatowe w Legionowie decydowała się wybrać ofertę firmy: DROGI I MOSTY – Jan Kaczmarczyk na blisko 2,8 mln zł. Oznacza to, że Powiat musi dołożyć blisko 1,3 mln zł niż wcześniej zakładano.

Zakres inwestycji

Jak dowiadujemy się z udostępnionej przez Starostwo Powiatowe dokumentacji przetargowej celem inwestycji jest remont drogi powiatowej Nr 1809W (ul. Serocka) na odcinku od drogi krajowej nr 62 (ul. Wyszkowska) w kierunku drogi gminnej – ul. Popowskiej we wsi Nowa Wieś w gminie Serock.

Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do wykonania m.in.:

  • zerwania wierzchniej warstwy nawierzchni drogi
  • odtworzenia warstwy ścieralnej zabezpieczającej jezdnię na odziaływanie ruchu i wodę
  • remontu zjazdów do posesji, zatok autobusowych i umocowań skarp
  • uporządkowania przydrożnej zieleni oraz regulacja poboczy i renowacji przydrożnych rowów
  • odnowienia studzienek, pokryw, zaworów itp.
  • wymiany oznakowania drogowego

Wybrana firma w ramach inwestycji pokryje drogę asfaltem, zjazdy, chodniki i zatoki autobusowe ułoży z kostki. Jezdnia w najwęższym miejscu zgodnie z dokumentacją musi mieć minimalnie 6 metrów, a zjazdy 3 metry szerokości. Dla pieszych przewidziano chodniki przynajmniej 2-metrowej szerokości.

Inwestycja ma być przeprowadzona w sposób niewymagający przestawiania ogrodzeń i wycinki drzew. Istniejące napowierzchne hydranty zostaną zastąpione podziemnymi. Niestety dodatkowym kosztem będzie przebudowa istniejących słupów energetycznych i sieci teletechnicznych. Od momentu wejścia na teren bodowy inwestor będzie mieć 56 dni na zrealizowanie inwestycji.