Podczas ostatniej sesji miejskiej rady w Serocku radni przyjęli uchwałę wprowadzającą zmiany w regulaminie określającym zasady handlu na targowisku miejskim. Mają one bardziej szczegółowo określić poszczególne kwestie związane z funkcjonowaniem targu.
Targowisko miejskie w Serocku zlokalizowane jest na placu przed ratuszem. Zgodnie z regulaminem, czynne jest ono od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 15.00. Dni targowe to środa i sobota. Wprowadzone przez serocki urząd zmiany mają uszczegółowić kwestie organizacyjne oraz porządkowe na miejskim targowisku. Cały dokument dostępny jest TUTAJ.
Pierwsza drobna zmiana, która pojawiła się w regulaminie, dotyczy osób uprawnionych do handlu na targowisku. Zgodnie ze starym zapisem były to osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. W zapisie nowego dokumentu są to teraz osoby, które uiściły opłatę targową i należne opłaty eksploatacyjne.
Miejsca wyznaczone do handlu
Kolejną wprowadzono w punkcie dotyczącym zobowiązań osób prowadzących handel na targowisku. Dodany został tam załącznik określający miejsca wyznaczone do handlu (poniżej). Pole zaznaczone na zielono to obszar dopuszczony do handlu.
Czego nie można robić na terenie targowiska?
Zmiana uchwały z 2011r. dotyczącej zasad handlu na miejskim targowisku objęła również dodanie kolejnych punktów odnoszących się do informacji o tym, czego zabrania się na tym terenie. Zgodnie z nowym dokumentem, w tym rejonie zabrania się także sprzedaży towarów bez obowiązujących znaków akcyzy i montażu prowizorycznych instalacji elektrycznych bez zgody administratora. Z troską o historyczny bruk, handlujący mają także zakaz ingerowania w podłoże bruku poprzez wbijanie, przytwierdzanie, wwiercenie mocowań namiotów ochronnych, parasoli oraz innych przedmiotów, które mogą uszkodzić strukturę bruku. (O ostatnich pracach związanych z przełożeniem historycznego bruku pisaliśmy w tej wiadomości.)
Dowód wpłaty opłaty targowej
Następna zmiana objęła szczegóły dotyczące wniesienia opłaty targowej. Stary zapis punktu brzmiał: Po pobraniu opłaty inkasent ma obowiązek wydać dowód wpłaty, a sprzedawca zachować go do kontroli. Teraz punkt ten zapisany został bardziej szczegółowo, a mianowicie: Sprzedający ma obowiązek wniesienia opłaty targowej w dniu wjazdu na teren targowiska. Podejmując się sprzedaży produktów i usług sprzedający musi dysponować dowodem wpłaty, który należy zachować do chwili opuszczenia targowiska i okazywać do kontroli osobom uprawnionym. Nie posiadanie w czasie kontroli dowodu wpłaty opłaty targowej pociąga za sobą obowiązek jej ponownego uiszczenia.
Gdzie kierować wnioski i skargi?
Ostatnia ze zmian wprowadzona kilka dni temu w regulaminie określającym zasady handlu na targowisku miejskim w Serocku dotyczy miejsca, w którym można zgłaszać wnioski oraz skargi dotyczące działalności targowiska. Teraz wszelkie dokumenty będzie przyjmował Referat Administracyjno-Gospodarczy w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku.