Serock. Zmiany w regulaminie handlu na miejskim targowisku

targowisko-serock

Targ w Serocku (fot. GP/kc)

Podczas ostatniej sesji miejskiej rady w Serocku radni przyjęli uchwałę wprowadzającą zmiany w regulaminie określającym zasady handlu na targowisku miejskim. Mają one bardziej szczegółowo określić poszczególne kwestie związane z funkcjonowaniem targu. 

Targowisko miejskie w Serocku zlokalizowane jest na placu przed ratuszem. Zgodnie z regulaminem, czynne jest ono od poniedziałku do soboty w godzinach 6.00 – 15.00. Dni targowe to środa i sobota. Wprowadzone przez serocki urząd zmiany mają uszczegółowić kwestie organizacyjne oraz porządkowe na miejskim targowisku. Cały dokument dostępny jest TUTAJ.

Pierwsza drobna zmiana, która pojawiła się w regulaminie, dotyczy osób uprawnionych do handlu na targowisku. Zgodnie ze starym zapisem były to osoby fizyczne, prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. W zapisie nowego dokumentu są to teraz osoby, które uiściły opłatę targową i należne opłaty eksploatacyjne.

Miejsca wyznaczone do handlu

Kolejną wprowadzono w punkcie dotyczącym zobowiązań osób prowadzących handel na targowisku. Dodany został tam załącznik określający miejsca wyznaczone do handlu (poniżej). Pole zaznaczone na zielono to obszar dopuszczony do handlu.

regulamin-handlu-serock

Czego nie można robić na terenie targowiska?

Zmiana uchwały z 2011r. dotyczącej zasad handlu na miejskim targowisku objęła również dodanie kolejnych punktów odnoszących się do informacji o tym, czego zabrania się na tym terenie. Zgodnie z nowym dokumentem, w tym rejonie zabrania się także sprzedaży towarów bez obowiązujących znaków akcyzy i montażu prowizorycznych instalacji elektrycznych bez zgody administratora. Z troską o historyczny bruk, handlujący mają także zakaz ingerowania w podłoże bruku poprzez wbijanie, przytwierdzanie, wwiercenie mocowań namiotów ochronnych, parasoli oraz innych przedmiotów, które mogą uszkodzić strukturę bruku. (O ostatnich pracach związanych z przełożeniem historycznego bruku pisaliśmy w tej wiadomości.)

Dowód wpłaty opłaty targowej

Następna zmiana objęła szczegóły dotyczące wniesienia opłaty targowej. Stary zapis punktu brzmiał: Po pobraniu opłaty inkasent ma obowiązek wydać dowód wpłaty, a sprzedawca zachować go do kontroli. Teraz punkt ten zapisany został bardziej szczegółowo, a mianowicie: Sprzedający ma obowiązek wniesienia opłaty targowej w dniu wjazdu na teren targowiska. Podejmując się sprzedaży produktów i usług sprzedający musi dysponować dowodem wpłaty, który należy zachować do chwili opuszczenia targowiska i okazywać do kontroli osobom uprawnionym. Nie posiadanie w czasie kontroli dowodu wpłaty opłaty targowej pociąga za sobą obowiązek jej ponownego uiszczenia.

Gdzie kierować wnioski i skargi?

Ostatnia ze zmian wprowadzona kilka dni temu w regulaminie określającym zasady handlu na targowisku miejskim w Serocku dotyczy miejsca, w którym można zgłaszać wnioski oraz skargi dotyczące działalności targowiska. Teraz wszelkie dokumenty będzie przyjmował Referat Administracyjno-Gospodarczy w Urzędzie Miasta i Gminy w Serocku.