Animacja reklamowa czy film reklamowy? Co wybrać?

animacje-reklamowe

Odpowiednie promowanie oferowanych treści jest istotne dla rozwoju każdej firmy. W rozpowszechnianiu produktów lub usług często pomaga animacja reklamowa. Pozwala ona na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Natomiast film reklamowy jest tradycyjną, lecz także zauważalną metodą. Na co lepiej się zdecydować?

Animacje reklamowe – dla kogo jest dobrym wyborem?

Należy ona do sposobów kreatywnego marketingu, umożliwiającego rozszerzenie odbioru oferowanych treści na większą skalę. To rodzaj filmu o grafice 2D lub 3D, który tworzy się za pomocą nowoczesnych programów komputerowych. W ten sposób otrzymuje się bardziej kreatywną i oryginalną formę reklamową.

Jedną z najczęściej spotykanych technik podczas tworzenia animacji reklamowej jest metoda białej tablicy. Przedstawia ona dłoń, która na oczach widza tworzy rysunki. Dzięki temu zaciekawiony odbiorca z powagą słucha przedstawianego problemu. Jednocześnie rozmyśla nad danym tematem oraz podziwia piękne grafiki.

Zastanawiasz się, kto powinien zdecydować się na formę, jaką jest animacja reklamowa? Z pewnością to najlepszy wybór dla firm, które pragną wyróżniać się na tle innych. Zapamiętanie ukazanych informacji staje się o wiele łatwiejsze, gdy reklama jest interesująca. Wzbudza ona także różne emocje – może śmieszyć i bawić, a nawet wzruszać.

Czym jest film reklamowy?

Bez wątpienia najczęściej spotykaną formą w marketingu jest film reklamowy. W ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu sekund widz może oglądać sceny, które rozgrywają się na określonej scenografii. To sposób na zachęcenie odbiorcy do zakupu danych produktów lub skorzystania z oferowanych usług.

Wyświetlany jest m.in. w telewizji, gdy trwa przerwa między nadawanymi programami. Taką formę promowania można znaleźć również w Internecie na różnego rodzaju stronach. Z tego względu to świetny sposób na reklamę, ponieważ praktycznie wszyscy codziennie korzystają z telefonu, laptopa bądź komputera stacjonarnego.

Jeśli chcesz wywołać u odbiorcy określone emocje, będzie on odpowiednim wyborem. Gdy coś powoduje łzy, wynikające ze smutku lub radości, bez wątpienia zostaje to zapamiętane. Z tego względu w głowie potencjalnego klienta na długi czas pozostają informacje dotyczące oferowanych usług.

Na co lepiej się zdecydować?

Podczas wyboru między animacją reklamową a filmem reklamowym, powinieneś najpierw zastanowić się, czego dokładnie potrzebujesz. Pierwsza metoda pozwala na chwilę zapomnieć o rzeczywistości. Dzięki temu możesz dać ponieść się wodzy fantazji i przedstawić nawet rzeczy nierealne.

Natomiast film reklamowy jest tradycyjną formą, która z pewnością lepiej sprawdzi się w przypadku starszego grona odbiorców. Tak przedstawiane produkty i usługi stają się niezwykle wiarygodne, co także promuje pozytywny wizerunek danej firmy. Reklama stworzona w ten sposób może skutecznie wywołać powagę, śmiech, łzy lub inne emocje.

Obie metody znacznie się różnią, więc należy wybierać według osobistych preferencji i wymagań. Reklama powinna również zostać dostosowana do konkretnych klientów. Młodszy odbiorca zdecydowanie bardziej zainteresuje się nowoczesną animacją reklamową.

Zobacz: Filmy reklamowe w KrótkieFormy