Ławki do poczekalni – jeśli w kolejce to przynajmniej wygodnie

lawki-do-poczekalni

Kto nigdy nie stał w długiej i męczącej kolejce? Prawdopodobnie każdy wie, jak jest to uciążliwe. Dla dobra pacjentów czy klientów, przedsiębiorcy i organy zarządzające jednostkami publicznymi powinny inwestować w dobrej jakości ławki do poczekalni. Jest to istotne również dla wizerunku firmy i poziomu satysfakcji klientów.

 

Ławki do poczekalni spotkamy w wielu miejscach – przychodniach i szpitalach, gdzie ich jakość jest wyjątkowo ważna, bo przecież mamy do czynienia z chorymi ludźmi, a także w poczekalniach w firmach usługowych takich jak banki. Również w instytucjach państwowych, w tym w urzędach ławki powinny się pojawić. Co więcej należy rozsądnie je zagospodarować i wyposażyć poczekalnię tak, aby każda czekająca osoba mogła czuć się możliwie komfortowo. Organizacja poczekalni nabrała nowego znaczenia podczas pandemii COVID – 19, gdy kluczowym było zachowanie dystansu społecznego.

Producenci mają na uwadze fakt, że ławki do poczekalni są produktami użytkowanymi każdego dnia przez wiele osób. Powinny więc być odporne i trwałe. Do tego istotna jest ich ergonomia oraz wygląd, który można dopasować do rodzaju wnętrza i jego stylu.

W ofercie firmy EMPORO znajdują się różnorodne siedziska do poczekalni, idealne zarówno do przychodni, szpitali, jak i banków czy firm usługowych. Wśród produktów znajdują się ławki plastikowe, wyściełane, wykonane z laminatu lub sklejki. Wszystkie siedziska są mocowane do solidnej konstrukcji ze stali, a nogi są chromowane i wyposażone w plastikowe stopki, co zapewnia stabilność i trwałość nawet przy intensywnym użytkowaniu.

Wybór ławki do poczekalni

Należy przyłożyć się do wyboru odpowiedniego rodzaju siedziska i przeznaczyć na zakup nieco czasu. Z pozoru prosty wybór przekłada się na komfort użytkowania oraz samą inwestycję. Idealnie byłoby, gdyby zakupione ławki do poczekalni faktycznie pozostawały w dobrym stanie przez długi czas, bez konieczności napraw czy wymiany, co przecież generuje dodatkowy, niechciany koszt.

Jednym z najprostszych rozwiązań są plastikowe ławki do poczekalni. Ich zakup nie drenuje budżetu firmy, a spełniają swoją elementarną funkcję. W tym modelu zarówno siedzisko jak i oparcie wykonane są z tworzywa sztucznego, a konstrukcję wsporczą tworzą profile stalowe zakończone plastikowymi stopkami z lakierowaną powłoką. Krzesła są łatwe w czyszczeniu i prezentują się schludnie.

Ławki z bukowej sklejki są nieco twardsze w użytkowaniu, ale też trwalsze. Laminowane sklejki są bardziej odporne na zarysowania, higieniczne i łatwe do utrzymania w czystości. Laminat jest także odporny na ogień i bezpieczny w użytkowaniu. Z kolei siedziska tapicerowane prezentują się bardziej elegancko i dodają wnętrzu poczekalni wyrafinowanego wyglądu. Świetnie sprawdzają się w biurach czy hotelach, gdzie tak mocno dba się o ogólny wygląd pomieszczenia i wystrój wnętrza. Niekoniecznie będą dobrym rozwiązaniem do wnętrz, w których niezbędnym jest zachowanie sterylności – jak szpitale. Tu sprawdzą się prostsze rozwiązania w postaci właśnie plastikowych czy laminowanych krzeseł. W tym miejscu trzeba zastanowić się na co położyć akcent – na czym nam bardziej zależy i jakie są wymagania stawiane wobec wyposażenia dla naszego biznesu.

Rozmiary ławek do poczekalni

Ławki do poczekalni, niezależnie od materiału, z którego są wykonane, występują w kilku wariantach i rozmiarach. Są więc ławki pięciomiejscowe, gdzie obok siebie ustawionych jest aż pięć siedzisk. Istnieją też oczywiście ławki podwójne, potrójne czy poczwórne. To, na które się zdecydujemy to już indywidualna kwestia każdej firmy. Inną opcją są siedziska przedzielone stolikiem, również występujące w różnych konfiguracjach. To dobre rozwiązanie z kilku powodów. Stolik zwiększa komfort oczekujących – mogą w tym miejscu odłożyć telefon czy kubek z wodą. Pozwala to też nieco zwiększyć dystans pomiędzy siedziskami i zapewnić więcej “prywatnej” przestrzeni. Po trzecie stolik można wykorzystać do ekspozycji materiałów marketingowych takich jak ulotki prezentujące ofertę firmy, ewentualnie czasopisma, które pomogą przetrwać długi czas oczekiwania.

Podsumowując pamiętajmy, że ławki do poczekalni powinny być wygodne, bezpieczne i estetyczne. Mają nie tylko pomóc osobom oczekującym w kolejce, ale wręcz zachęcić je do przebywania w danym miejscu. Warto przy wyborze nie ograniczać się jedynie do wartości użytkowej ławek, ale też podejść do zakupu ze świadomością, że ławki do poczekalni współtworzą wizerunek wnętrza i całego przedsiębiorstwa.