Jak wybrać wirtualne biuro w Warszawie? Najważniejsze kwestie, które należy sprawdzić przed podpisaniem umowy

styl-zycia-ludzi-w-biurze1

Wirtualne biuro to popularne rozwiązanie wśród przedsiębiorców, którzy nie potrzebują fizycznego lokalu. Pozwala znacząco obniżyć koszty prowadzenia działalności i zadbać o wizerunek. W Warszawie – sercu polskiego biznesu – działa wiele firm oferujących biura wirtualne. Dowiedz się, jakie kwestie należy sprawdzić przed podpisaniem umowy.

Atrakcyjność wirtualnego adresu dla firmy

Lokalizacja to jeden z czynników determinujących wybór wirtualnego biura. W Warszawie najwięcej biur wirtualnych znajduje się w dzielnicy Śródmieście. Wynika to z największego popytu na tę lokalizację wśród najemców oraz z dużej dostępności lokali i ich dogodnego skomunikowania.

Jeśli zależy Ci na prestiżowym adresie na wizytówce (i nie tylko), warto szukać wirtualnego biura właśnie w okolicach centrum Warszawy. Jeżeli zamierzasz pozyskiwać klientów na warszawskim rynku, koniecznie sprawdź, jaka nieruchomość znajduje się pod adresem wirtualnego biura.

Powinien to być nowoczesny biurowiec lub inny obiekt o biznesowym charakterze. Stary, rozlatujący się budynek stojący na zaniedbanej działce nie pomoże Ci w budowaniu wizerunku silnej, rozwijającej się firmy.

Warto zweryfikować, jaki obiekt znajduje się pod adresem wirtualnego biura

Oferta biura wirtualnego

Jak działa wirtualne biuro to kolejna, bardzo ważna kwestia, którą należy sprawdzić przed podpisaniem umowy. Biura wirtualne standardowo oferują udostępnienie adresu do rejestracji działalności i korespondencji oraz obsługę firmowej poczty (w różnych zakresach).

Przesyłki kierowane do przedsiębiorcy, również polecone, są odbierane, sortowane i przechowywane przez pracowników usługodawcy albo przesyłane zbiorczo do adresata. Niektóre wirtualne biura w Warszawie, np. Biznes Centrum, zapewniają nielimitowany odbiór listów wraz z usługą powiadamiania o nowej poczcie (bez dodatkowych opłat).

Często, za dopłatą, można skorzystać z innych, przydatnych rozwiązań biznesowych, jak skanowanie listów, przygotowanie pieczątki, prowadzenie księgowości czy doradztwo w zakresie pozyskiwania dotacji. Gdyby pojawiła się potrzeba osobistego spotkania z klientem czy kontrahentem, operator może zarezerwować salę konferencyjną.

Wirtualne adresy dla firm często łączone są z profesjonalnymi usługami administracyjnymi

Ceny wirtualnych biur w Warszawie

Przed podjęciem decyzji o wyborze danego wirtualnego biura, należy dowiedzieć się, co obejmuje cena i na jak długi czas podpisywana jest umowa. Warto porównać oferty kilku usługodawców. Najmniej za wirtualny adres w prestiżowych dzielnicach Warszawy (Śródmieście, Wola itp.) zapłacisz 22-25 zł netto miesięcznie.

Najdrożsi wynajmujący życzą sobie 100 zł netto miesięcznie i więcej. Na cenę wpływają takie czynniki, jak zakres obsługi, okres obowiązywania umowy, atrakcyjność adresu oraz renoma usługodawcy. Na najlepsze warunki mogą liczyć osoby decydujące się na najem długoterminowy, np. na 2-3 lata.

Ponadto warto sprawdzić, czy płatność należy opłacić z góry za cały okres użytkowania wirtualnego adresu, czy w formie abonamentu miesięcznego.

Rzetelność operatora wirtualnego biura

Koniecznie zweryfikuj wiarygodność firmy oferującej wirtualne biuro. Musisz mieć pewność, że będzie ona kontynuować swoją działalność, więc Twój adres nie ulegnie wkrótce zmianie. Poczytaj autentyczne opinie klientów o danym operatorze. Dowiedz się także, czy jest możliwy łatwy kontakt z biurem, chociażby zdalny.

Pamiętaj, że atrakcyjność adresu, zakres obsługi, koszt miesięczny/całościowy, długość zobowiązania oraz renoma usługodawcy to najważniejsze kwestie, które należy sprawdzić przed podpisaniem umowy z wirtualnym biurem. Podstawą podjęcia trafnej decyzji jest dokładna analiza swoich potrzeb.