3 najgorsze rady, jakie możesz usłyszeć gdy poszukujesz pracy w Warszawie

3 najgorsze rady, jakie możesz usłyszeć gdy poszukujesz pracy w Warszawie

Wiele osób poszukujących pracy zastanawia się nad przeprowadzką do znacznie większego miasta. Spore możliwości daje nam życie w stolicy Polski, gdzie z pewnością znajdziemy szeroką ofertę pracy w każdej dostępnej branży. Podczas naszych poszukiwań znajdziemy wiele porad z zakresu poszukiwania pracy. Jednak nie wszystkie porady okażą się skuteczne. Poznaj 3 najgorsze rady, jakie możesz usłyszeć, szukając pracy w wielkim mieście.

Praca w Warszawie

Warszawa daje duże możliwości zdobycia ciekawego stanowiska pracy. Poszukiwania możemy rozpocząć za pośrednictwem internetu. Wystarczy znaleźć odpowiednią wyszukiwarkę ofert pracy i tam za pomocą odpowiednich parametrów znaleźć dopasowane oferty do naszych możliwości. Aby znaleźć odpowiednie stanowisko wymagane będzie od nas posiadanie kwalifikacji, doświadczenia oraz dodatkowych umiejętności. Szczególnie ważną cechą jest znajomość języków obcych, która obowiązuje w większości korporacji.

3 najgorsze rady podczas poszukiwania pracy w Warszawie

Szukasz pracy? Masz znajomych, którzy chcą Ci pomóc? Sprawdź 3 najgorsze porady, jakie można usłyszeć w trakcie szukania pracy w Warszawie:

  1. W tak dużym mieście na pewno znajdziesz dobrze płatną pracę” – niestety, jeżeli nie posiadamy odpowiednich kwalifikacji, ciężko będzie nam uzyskać dobre stanowisko. W Warszawie rynek pracowników posiadających wysokie kwalifikacje jest szeroki. Konkurencja jest ogromna.
  2. ”Jeżeli masz wysokie kwalifikacje, praca sama się znajdzie” – każdy kandydat, który poszukuje pracy, musi włożyć przynajmniej odrobinę wysiłku, aby znaleźć odpowiednie stanowisko. Musi on stworzyć ciekawe, kreatywne CV. Niektóre firmy proszą o podesłanie również portfolio, czy listu motywacyjnego. Następnie pozostaje nieraz żmudny, wieloetapowy proces rekrutacyjny.
  3. „Nie martw się, korporacje zatrudniają każdego” – przeważnie większość osób twierdzi, że w korporacji znajdzie się miejsce dla każdego. Jednak nie jest to do końca prawda. Aby otrzymać pracę w korporacji, należy przejść wieloetapowy proces rekrutacji, poprzedzony często wstępną rozmową telefoniczną z kandydatem.

Rekrutacja pracownika – na jakie cechy zwracają uwagę pracodawcy

Dla firmy rekrutacja pracownika to bardzo szczegółowy proces, który zależnie od założeń firmy trwa nawet kilka miesięcy. Firmy oczekują od kandydatów wysłania sprawnie przygotowanego CV, które będzie wyróżniało się na tle innych aplikacji osób zainteresowanych danym stanowiskiem. Często również należy wysłać list motywacyjny, czy portfolio potwierdzające zrealizowane projekty. W zależności od stanowiska, na jakie aplikuje kandydat do pracy, w większości przypadków firmy cenią pracowników kreatywnych, samodzielnych, potrafiących dostosować się szybko do warunków pracy w nowym zespole. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat rekrutacji? Koniecznie przeczytaj artykuł „Skuteczny proces rekrutacji – poznaj wskaźniki efektywności rekrutacji”.

Jak szybko znaleźć odpowiednią pracę?

Obecnie większość osób chętnie korzysta z możliwości wysłania aplikacji do pracodawców za pośrednictwem serwisów z ofertami pracy. Wyszukiwarki pracy, takie jak np. Aplikuj.pl, dają możliwość znalezienia odpowiedniej oferty pracy, bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy śledzić pojawiające się ogłoszenia lub wyszukiwać je według parametrów – branża, stanowisko, miejsce pracy.