Legionowo. Poręcze na środku schodów na dworcu i w przejściu podziemnym zwiększą bezpieczeństwo podróżnych?

IMG_3106

Odmalowane przejście podziemne na dworcu PKP, fot. GP/kc (archiwum)

Poręcz po środku schodów prowadzących od budynku dworca do przejścia pod torami ma poprawić bezpieczeństwo podróżnych.  To jest możliwe – mówi kolej, zastanawiając się zarazem nad kosztami tego przedsięwzięcia.

Na prośbę mieszkańców, którzy wyrazili swoje zdanie również poprzez udział w ankiecie zamieszczonej na portalu Facebook zwracam się z wnioskiem o wykonanie i montaż dodatkowej podwójnej poręczy przez środek schodów prowadzących z Centrum Komunikacyjnego do przejścia podziemnego oraz na schodach prowadzących z przejścia podziemnego bezpośrednio na perony – napisał do prezydenta Romana Smogorzewskiego radny Artur Pawłowski z Prawa i Sprawiedliwości (PiS). – Na tą chwilę możliwość chwytu za poręcz jest możliwa tylko wzdłuż ścian. Montaż poręczy poprawi bezpieczeństwo na większej szerokości schodów i tym samym dla większej ilości osób korzystających w jednym momencie. Liczę, że każda propozycja wpływająca na poprawę bezpieczeństwa zyska Pańską aprobatę – dodał.

 

Poparli pomysł i przekazali go dalej

Z uwagi na to, że zarządcą wspomnianej infrastruktury jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK S.A.), a nie Urząd Miasta w Legionowie, urzędnicy przekazali wniosek radnego Pawłowskiego do właściwego adresata. Tym samym poparli zgłaszane przez niego postulaty inwestycyjne.

Poręcze na schodach z przejścia podziemnego na perony są niezgodne z prawem

Kolej odniosła się do tych wniosków. Eksperci stwierdzili, że montaż poręczy na środku schodów prowadzących z przejścia podziemnego na perony jest niemożliwa, gdyż jest niezgodna z prawem. Z kolei do montażu poręczy na schodach z dworca do przejścia podziemnego odnieśli się pozytywnie. – Na schodach prowadzących od budynku dworca do przejścia pod torami istnieje możliwość zamontowania poręczy. Po dokładnym przeanalizowaniu planu finansowego na rok 2021 podejmiemy ostateczną decyzję o wykonaniu powyższych robót – odniósł się do tych propozycji Piotr Sawczuk, wicedyrektor ds. technicznych w PKP PLK S.A.