Powiat. Rozbudowa DK 61 do Zegrza Południowego opóźniona przynajmniej o dwa lata

Rondo w Zegrzu Południowym fot. GDDKiA

Rondo w Zegrzu Południowym fot. GDDKiA

Poznaliśmy nową datę zakończenia rozbudowy DK 61 na odcinku od Legionowa do Zegrza Południowego. Okazuje się, że prace budowlane, które pierwotnie miały zostać wykonane do końca II kwartału 2024 roku przesunięto aż na 2026 rok. Informacje te zostały podane podczas ostatniej sesji Rady Powiatu Legionowskiego.

 

 

W poniedziałek (27 listopada) odbyła się sesja Rady Powiatu Legionowskiego. Jednym z głównych tematów poruszanych podczas sesji była rozbudowa Drogi Krajowej nr 61 pomiędzy Legionowem a Zegrzem Południowym.

 

 

Na sesji oprócz radnych pojawili się m.in. Ewa Gniwek – kierownik projektu z GDDKiA, Lech Juliszewski – dyrektor kontraktu, przedstawiciel wykonawcy – konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i TORPOL (partner). Na sali obecny był także inżynier kontraktu, Leszek Mazurek. Odpowiadali oni na pytania radnych odnośnie powyższej inwestycji.

Przedstawiciele wykonawcy rozbudowy DK 61 poinformowali radnych, że pierwsze prace w terenie już ruszyły. Prowadzona jest wycinka drzew pod drogę serwisową. Realizowane jest również rozpoznanie saperskie. Główne prace drogowe na DK 61 na odcinku pomiędzy Legionowem a Zegrzem Południowym mają ruszyć na dobre wiosną 2024 roku. Prace te zostaną podzielone na dwie strefy: miejską i pozamiejską.

Pierwszy etap prac w strefie miejskiej obejmie odcinek między ulicą Nowodworską a Wczasową. W strefie pozamiejskiej, od ul. Wczasowej do Zegrza Południowego, wykonawca najpierw wybuduje drogę serwisową. Następnie skieruje na nią ruch z DK61. W drugiej połowie 2024 roku obok obecnego ronda w Zegrzu Południowym powstanie rondo tymczasowe, które na czas prac budowlanych przejmie ruch z DK61 i Drogi Wojewódzkiej nr 631. Umożliwi to budowę planowanego bezkolizyjnego węzła z estakadami.

fot. Starostwo Powiatowe w Legionowie

Prace mają się zakończyć dopiero w 2026 roku, a nie jak planowano wcześniej w 2024 roku

Jedną z głównych kwestii w sprawie rozbudowy DK 61, którą najbardziej interesowała radnych był końcowa data zakończenia inwestycji. Przedstawiciel konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i TORPOL (partner) poinformował, że wszystkie prace związane z rozbudową Drogi Krajowej nr 61 na odcinku od Legionowa do Zegrza Południowego powinny się zakończyć w 2026 roku. Dokładny termin nie został jeszcze podany, ze względu na to, że nie został on jeszcze do końca uzgodniony z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakres inwestycji

Zadanie dotyczy rozbudowy DK 61 na 4,5 kilometrowym odcinku. Inwestycję na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) za blisko 195 mln zł realizuje konsorcjum firm Torpol i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów. Planowane jest wykonanie dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, drogi dojazdowe, skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu Południowym bezkolizyjny węzeł z estakadami. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika i ciągu pieszo-rowerowego.

Umowa zawarta w grudniu 2020 r., jest realizowana w formule projektuj i buduj. Zakończenie wszystkich prac początkowo przewidywane było w II kwartale 2024 r. Do czasu realizacji nie wlicza się bowiem przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Początkowo planowano, że decyzja ZRID na dalszą rozbudowę DK 61 pomiędzy Legionowem a rondem w Zegrzu Południowym miała zostać wydana na początku 2023 roku, a zaraz potem miały ruszyć prace w terenie. Niestety tak się jednak nie stało, a decyzja ZRID dla kontynuowania rozbudowy DK 61 na powyższym odcinku została wydana dopiero w połowie października br. (więcej pisaliśmy TUTAJ). Wpłynęło to na przesunięcie terminu zakończenia prac.

Odszkodowania dla właścicieli przejętych gruntów

Dla dotychczasowych właścicieli nieruchomości, które zostały przejęte pod realizację powyższej inwestycji wydanie decyzji ZRID dla rozbudowy DK 61 oznacza rozpoczęcie procedur związanych z wypłatą odszkodowań. O szczegółach tych procedur można przeczytać na przygotowanej przez GDDKiA stronie internetowej pod TYM adresem.

Rozbudowa DK 61 będzie droższa niż początkowo planowano?

Przesunięcie daty zakończenia planowanych prac budowlanych przy rozbudowie DK 61 to niejedyna poważna zmiana, która może dotyczyć powyższego zadania. Wykonawca inwestycji cały czas oczekuje również na decyzję GDDKiA w sprawie zwiększenia środków finansowych (m.in. z powodu długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID) na zrealizowanie powyższej inwestycji. Wniosek taki został złożony do GDDKiA już kilka miesięcy temu i cały czas oczekuje na rozpatrzenie.

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 10

  1. Nie ma się czemu dziwić, jeśli na papierek się czeka trzy lata..

  2. I co ta rozbudowa ma dać? A, będzie więcej miejsca do stania w korku przez Legionowo i parę świateł też się dorzuci, żeby jeszcze ruch „upłynnić”. Dk61 pezez Legionowo i Modlińską to było dobre 30 lat temu. Dziś to jest jakaś niewyobrażalna porażka. A powiat zamiast modyfikować i rozbudowywać układ drogowy, to ma to w duepie. Trasę Mostową zróbcie i dwa pasy od Zegrza do S8.

    • A co ma powiat do tego? Podziękuj swoim pisdzielcom i płaszczakowi. Za co się nie wezmą, to spierd…lą i będzie trzy razy droższe, niż zapowiedzi. 🤣🤣🤣

      • Co ma powiat do tego, a chociażby to że planowano DK61 przenieść w zupełnie inne miejsce jako obwodnice Legionowa przez tereny należące do PAN
        Oczywiście jak zwykle skończyło się na planach a cały ruch przewala się środkiem Legionowa
        Kto wtedy rządził, krasnoludki, tym właśnie skończył się brak perspektywistycznego myślenia i planowania na przyszłość

    • Dariuszu Nowak ale obwodnica idzie przez pola PAN.

      • To jest obwodnica Jabłonny, niedokończona zresztą. Na obwodnicę Legionowa plany były dwa: trasa mostowa od Łomianek do Poniatowa/Zegrza, gdzie była pod to niezabudowana rezerwa gruntowa jeszcze 20 lat temu. Indolencja (i impotencja) niejakiego Grabca to uwaliła. Jeszcze można to odtworzyć używając specustawy. Drugi pomysł był na obwodnicę po wschodniej stronie, wzdłuż krawędzi lasu a potem niezabudowane jeszcze pola Stanisławowa. Pomysł ten nigdy nie wyszedł poza fazę koncepcyjną. Dziś nie da się go zrealizować ze względu na zabudowę wielorodzinną Jabłonny i Bukowca. Samorządy dały po prostu ostro d.upy zakładając, że obecny układ komunikacyjny wystarczy po wsze czasy. A już dobre 10 lat temu były sygnały, że to wszystko zaczyna być niewydolne.

      • Legionowo to jest w ogóle duży problem , bo nikt nie ma pomysłu jak ewentualną S61 puścić. Wszystko na gęsto zabudowano bez nawet odrobiny jakiegoś perspektywicznego planowania. Nie bez powodu jesteśmy najgęściej zaludnionym miastem , a do samorządu pchają się ludzie o najniższym intelekcie.

        • MENEL dokładnie w punt. Towarzystwo od kieliszka całą tę patologię toczącą Legionowo nazywa „zrównoważonym rozwojem”
          Brak perspektywicznego myślenia i przewidywania sprawił że zaczynamy się dusić, brakuje rezerwy na rozbudowę czegokolwiek, czy wyciągnięto z tego jakieś wnioski, ależ skąd, cały czas mamy posty typu „ludzie muszą gdzieś mieszkać, deweloper buduje na swoim” lub „liczą” po iloe sprzedadzą mieszkania które nie są jeszcze nawet dziurą w ziemi
          Całe Legionowo jak i powiat zostało infrastrukturalnie zniszczone i zaorane A cały proces myślowy opiera się na tym komu przypisać za to winę

  3. Na cito wyjazd na Serock z ulicy W. POLSKIEGO w Zegrzu Poludniowym z Skm OD RAZU W LEWO. NA CITO.
    Swiatla na Dk 61 w tym miejscu i tak zatrzymują ruch na Dk61.
    Starosta razem zresztą już dawno powinni to załatwić. Ludzie liczyli na ten wyjazd od czerwca 2022 jak ruszyła Skm z Zegrza, ale Burmistrz Serocka nie umie załatwić. Dalej wszyscy jezdza w przeciwnym kierunku przez rondo w Wieliszewie.

  4. Burmistrz Serocka to najwyzej moze sie zalatwic w WC Przez 10 lat beda przezywac teraz otworzenie hali w Jadwisinie i boiska w polu zeby Ukraincy mogli pokorzystac bo dla dzieci z Jadwisinia miejsca brak.

Dodaj komentarz