Wieliszew. Strabag zbuduje rondo na skrzyżowaniu Al. Solidarności, Kościelnej i Polnej w Wieliszewie? Możliwe że roboty ruszą jeszcze w tym roku

smartcapture

Skrzyżowanie ul. Kościelnej, Al. Solidarności i Polnej w Wieliszewie, fot. GP/kg (archiwum GP)

Na budowę ronda na skrzyżowaniu Alei Solidarności, Kościelnej i Polnej w Wieliszewie miejscowy magistrat chce wydać przeszło 5,5 mln zł. Zdaje się, że inwestycję zrealizuje firma Strabag z Pruszkowa, która w przetargu zaoferowała kwotę kilkaset tysięcy niższą. 

Wieliszewski magistrat jest coraz bliższy rozstrzygnięcia przetargu na budowę ronda na skrzyżowaniu Alei Solidarności oraz ulic Kościelnej i Polnej w Wieliszewie. Urzędnicy chcą wydać na ten cel przeszło 5,5 mln zł, a do konkursu zgłosiła się firma, która zadeklarowała wykonanie tej inwestycji w cenie o kilkaset tysięcy złotych mniejszej. Jest nią spółka Strabag z Pruszkowa. Drogowcy oferują wykonanie ronda we wskazanej lokalizacji oraz przebudowę ulicy Polnej na odcinku pomiędzy ulicami Kościelną i Miłą w kwocie nieco ponad 5,2 mln zł.

 

Roboty drogowe potrwają rok

Rozstrzygnięcie przetargu na rzecz firmy Strabag, będzie się nieuchronnie łączyło z rocznymi utrudnieniami drogowymi w przebudowywanej okolicy. Roboty drogowe mają tam bowiem potrwaj aż 300 dni. Niewykluczone, że rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Zakres inwestycji i kolejność robót drogowych

Najpierw przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Kościelnej, Polnej i Alei Solidarności w Wieliszewie. Powstaną tam rondo z przejezdną wyspą środkową oraz przejścia i chodniki dla pieszych. Te ostatnie w rejonach pasów dla pieszych będą mieć obniżone do poziomu jezdni krawężniki, a nowy układ drogowy będzie dostosowany do potrzeb osób niewidomych i słabowidzących. Po budowie nowego ronda w Wieliszewie przyjdzie czas na rozbudowę ulicy Polnej. Ta zostanie poszerzona do szerokości 6 metrów na mierzącym około 460 metrów odcinku pomiędzy ulicami Kościelną i Miłą w Wieliszewie. W ramach modernizacji tej drogi powstaną też przy niej chodnik o szerokości 2 metrów oraz ciąg pieszo-rowerowy. Chodnik zlokalizowany zostanie po stronie północnej, a szlak pieszo-rowerowy po stronie południowej.