Protest przeciwko torom, które poszatkują powiat legionowski. Kierowcy zablokowali drogi (wideo)

130229429_421951055507258_2207138004365225826_n

W niedzielę (13 grudnia) o godzinie 12:30 w kilku punktach na terenie gminy Wieliszew, Jabłonny i Legionowa zebrali się mieszkańcy powiatu, którzy przeciwni są wytyczaniu nowej linii dla szybkiej kolei wg zaproponowanych schematów. Jedni uczestniczą w proteście samochodowym, inni rowerowym.

 

W gminie Wieliszew punkty startowe wyznaczono z parkingów przy hali w Wieliszewie, przy szkole w Skrzeszewie, przy remizie w Kałuszynie, przy remizie w Janówku, przy Domu Wiejskim w Olszewnicy Starej. W gminie Jabłonna uczestnicy manifestacji zebrali się na parkingu przy pałacu w Jabłonnie i remizie w Chotomowie. Mieszkańcy Legionowa wystartowali spod Areny Legionowo. Około godziny 13:00 protestujący ze wszystkich punktów zbiórek wyjechali w kierunku Wieliszewa, by tam połączyć się w jedną kolumnę i dalej wolno (ok. 10 – 30 km/godz.) przemieszczać się najpierw do Nieporętu, skąd na rondzie przy McDonald’s zawrócono i skierowano się na DK 61 w stronę Legionowa.

Kolumna protestujących składa się z kilkuset samochodów, a ich sznur rozciąga się na kilka kilometrów. Aktualnie kawalkada dojechała już na ul. Szwajcarską, gdzie demonstracja dobiegnie końca.

Na peronach dworca w Legionowie od kilkunastu minut czeka już grupa mieszkańców z banerami, dojechało też kilku rowerzystów z balonami z rowerowego protestu.

Na miejscu są też 4 radiowozy policyjne.

Więcej o budowie nowej linii kolejowej przeczytacie w poniższych artykułach:

Wieliszew. „Nie wyobrażam sobie ekshumacji z naszego cmentarza.” Mieszkańcy Krubina przeciwko 3 wariantowi szybkiej kolei

Wieliszew. Wyburzenia konieczne. Niewykluczone, że każdy wariantów okaże się nieefektywny ekonomicznie

Powiat. Konsultacje online w sprawie linii kolejowych dla Jabłonny, Legionowa i Białołęki. Niestety bez przełomu

Gmina Wieliszew neguje wszystkie warianty trasy szybkiej kolei. Potrzebne inne rozwiązanie

U nas konsultacje w sprawie przebiegu linii kolejowych a CPK zaczyna skupować grunty pod lotnisko

Jabłonna. Radni przyjęli oświadczenie w sprawie proponowanej linii szybkiej kolei przez teren gminy

Mieszkańcy Buchnika i okolic protestują przeciwko budowie kolei. Trwa zbieranie podpisów pod sprzeciwem

Wieliszew. Rozmowa z wójtem Pawłem Kownackim: Budować tory, które są potrzebne

 

 

Podziel się tą informacją ze znajomymi

Facebook
Google+

komentarze: 35

  1. Patrząc na liczbę tych kilku samochodów, to protest raczej okazał się kompromitacją. Kilkanaście osób, w tym radni miasta którzy żywotnie zainteresowani są sprawą bo tory będą przebiegać blisko ich nieruchomości. Radni, którzy jeszcze niedawno krytykowali innego radnego i wytykali mu że jest przeciwko budowie tunelu w zwartej zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej bo podobno protestuje dlatego tylko, że tunel miałby być pod jego domem. Radni ci nawet nie zainteresowali się wtedy wielokrotnie większym protestem od tego z dnia dzisiejszego, gdy przeciwko inwestycji, budowie tunelu, głosowała znaczna część dzielnicy. Sami zagłosowali za, czyli przeciwko tym mieszkańcom. No ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    • Pragnę zauważyć, że chyba Pan z matematyki był baaaardzo kiepski w szkole, skoro uważa Pan, ze jest to tylko kilka aut. Tak na marginesie, większość samochodów jest z gm. Wieliszew i mało ma wspólnego z Legionowem.

    • To może Pani poświęci swoje nieruchomosci – o ile jakieś Pani ma, bo nikt kto jest właścicielem działek czy domu raczej nie odda charytatywnie na budowę bezsensownej lini kolejowej (jedyny zysk to 7 minut z Olsztyna do Warszawy, No błagam dla 7 minut robić takie zniszczenia, to tylko PiS i jego poplecznicy mogą popierać). Proszę nie opowiadać GŁUPOT bo nigdy ziemie które leżą w wytoczonych teraz korytarzach nie były przeznaczone pod kolei czy drogi.

  2. Torów nie chce u siebie: Legionowo, Jabłonna, Wieliszew – trzeba je będzie wybudować w Płocku. A nie czekaj to nie po drodze. Każdemu tory pasują u „somsiada” ale nie u siebie, a jeździć to by chcieli wszyscy

    • Jest przedstawiona sensowna propozycja budowanie torów w obecnym śladzie, następnie odbicie np. za Janówkiem po polach PAN i daje przez rzekę – tak można złagodzić ostry luk w NDM.

    • Zakładam, że właściciel postu nie ma domu w sąsiedztwie tej trasy.. na pewno nie..inaczej dziś jeździłby autem w proteście a nie dawał mądre rady i jakże błyskotliwe komentarze

  3. To nie chodźi o tory. Tory niech będą ale sensownie ułożone. Skoro można puścić pociągi w obecnym śladzie czemu iść na wyniszczenie za 1 minutę różnicy w czasie przejazdu.

  4. Uwaga trole się wbiły Asdf i Pani Marcie dziękuję za trolowanie.

  5. Stary ślad nie nadaje się. Był budowany z potrzeb wojskowych. Każde hamowanie pociągu i rozpędzanie to duże straty. Wyburzeń nie będzie dużo – raptem kilka. Żadnych skrzyżowań nie będzie bo to KDM., Przy każdej inwestycji liniowej niestety są konieczne.

  6. Trzeba było się nie budować tu gdzie ma przebiegać trasa kolejowa
    Ludzie budują się w lasach na terenach zalewowych a pozniej się dziwią, że ich zalewa albo zwierzęta im podchodzą pod dom.

    Wcale bym się nie zdzwił jakby deweloperzy sponsorowali takie protesty…dla nich to strata kasy.

    • Szanowny Panie,
      Na przedstawione warianty nigdy nie było rezerwy terenu, mówiąc krótko ludzie się tam budowali bo tereny te nigdy w planach nie były przeznaczone pod kolei czy drogi – przeznaczeniem była zabudowa mieszkaniowa.

      • Bzdura. A ul. Kolejowa w Łajskach to co jak nie rezerwa na nową trasę? Planowana była przed 2 wojną więc o co ten krzyk?

    • Jacek, pobudka, obudź się, bo pociąg Ci odjedzie…
      A serio. Ta trasa kolejowa, a w zasadzie obecne propozycje to świeży pomysł. Kiedyś istniały tereny z takim przeznaczeniem. Wtedy wyliczono, że inwestycja to skóra nie warta wyprawki, tereny oddano gminom, ludziom pozwolono na budowę. Teraz za jeszcze większą kasę chcą zyskać minuty, dosłownie minuty.
      Przypomnę takiego jegomościa, jak Piechociński. Zrobił sobie z tego program wyborczy i co?
      7 min… bo na tyle wyliczono zysk, facet spasował ale widać są następni godni naszych podatków.

    • RADOSŁAW RUMIAN a w epoce kamienia łupanego w dinozaury rzucano kamieniami xd Panie, co kogo interesuje co było przed II WŚ w chwili postanowienia o budowie domu nie było rezerwy pod kolej tylko tereny pod zabudowę i na tej podstawie ktoś wydał pozwolenia. Tak na marginesie te nowe tory nic nie dadzą mieszkańca , bo pomiędzy Olsztynem a Warszawa te pociągi nimi jadące nie będą się zatrzymywać.

  7. Czy polska zasluguje na linie kolejowe z predkoscia jazdy 250km/h. Czy ma byc zadupiem europy? Jezeli taka linia juz teraz ingeruje w zabudowe domkow jednorodzinnych to trzeba ja wybudowac jak najszybciej bo z czasem bedzie tylko gozej.

    • To jest właśnie durne myślenie zabudować wszystko, zniszczyć każdy las bo szybciej bo pieniądz. A można to pogodzić może być ciut wolniej bez wyburzeń bez niszczenia zieleni a co więcej znacznie taniej z z tą samą przepustowością

  8. Moim zdaniem 250 nie jest potrzebnej biorąc pod uwagę wielkość kraju i to, że Pendolino już jezdzi 200 km. Różnica predkości nie jest warta zachodu. Warto dostawać istniejące linie z prędkości 160 na 200 km i będzie OK. PKP sporo zaoszczedzilo na nierobieniu bezkolizyjnych przejazdów drogowych, jakie są wymagane dla 200 km, wiec niech zaczną to robic.

    • Tobie nie jest potrzebna bo masz blisko skm do roboty w stolicy. Ale ludziom w Przasnyszu czy Bodzanowie też by się przydał szybki dojazd.

      • Jak myślisz Radosłąwie, że kolej dużych prędosci jest po to by pociągi zabierały pasażerów z Bodzanowa to się głęboko mylisz,dla tych pasażeró to Kolej Mazowiecka i pociągi regionalne. Takie są realia.

  9. Oczywiście że trzeba budować tory. Zawsze będą protesty ale tym się nikt nie przejmuje. Taka jest cena postepu. Będzie specustawa wywłaszczeniowa i pół biedy jak zabiorą działkę za odszkodowaniem, gorzej jak zostaniesz blisko torów: minimalna wartość nieruchomości + uciążliwość życia. Ale jestem gotów przyjąć takie poświęcenie……zwłaszcza że tam nie mieszkam ha ha ha ha

  10. U zwolenników tak zwanej dobrej zmiany rozum nadal śpi. Wódz zadecydował budować i …
    Nieważne że w obecnej sytuacji branża lotnicza leży i będzie się podnosić latami i żadne mega lotnisko nie jest potrzebne, nieważne że kraj jest zadłużony na 1,5 biliona, nieważne że budowa nowych torów przyniesie skrócenie czasu podróży o niecałe 20 minut powodując degradację gęsto zaludnionych terenów i dewastację środowiska naturalnego.
    Mają budować i c…j
    A do tego ta ekscytacja pendolino kupionego bez wychylnego pudła jakby nie było innych pociągów
    Może warto zadbać aby ludzie mieszkający dalej mieli czym do tego pendolino dojechać??
    Co i rusz słychać o zawieszeniu kolejnej linii lokalnej a oni myślą o KDP
    Żenada

    • Daro masz rację, z wyjątkiem jednego Decyzję o zakupie Pendolina podjęła tuskowa ferajna. Nie poszli we współpracę z krajowymi firmami tylko zakochali się we Włochach. Efekt taki, że serwis tego sprzętu jest we Włoszech, na Olszynce Grochowskiej to mogą posprzątać skład i ew, naprawić drzwi.Piękny biznes na wyprowadzenie miliardow z kraju.

      • Wiem o tym, chciałem jedynie pokazać podejście decydentów w sprawie kolei.
        Pendolino bez wychylnego pudła, inna spółka kupuje pociągi bez dedykowanych lokomotyw i potem płaci miliony za wypożyczenie nieprzystosowanych lokomotyw od innej spółki, teraz chcą wydać miliardy i zniszczyć środowisko po to aby przyspieszyć pociągi o niecałe 20 minut albo rozwala się się niedawno oddane po modernizacji perony na Gdańskim
        I tak to wszystko kręci się od lat, nikt nie wyciąga żadnych wniosków, wszystko idzie na żywioł.

        • właśnie nie chcą zniszczyć środowiska, dlatego wybudują tory przez twoją działkę 🙂

          pomacham Ci jak będę sobie elegancko jechał pendolino nad morze 🙂

      • Dziękujcie za wybór Pendolino, ten skład był przyczynkiem zmian na kolei które bez niego NIGDY by nie nastąpiły, myślę w tym miejscu o modernizacji szlaków, sygnalizacji, zasilania trakcji, przejazdach i wielu, wielu rzeczy o których laik nie ma pojęcia.
        Wychylne pudło? Po co? W przypadku polskich szlaków to raczej zbędny gadżet a koszt utrzymania tego systemu (bardzo skomplikowanego swoją drogą są ogromne).
        Współpraca z krajowymi firmami? Hahaha! Kto ma własną technologie produkcji składów wysokiej prędkości? NIKT! Trzeba kupić licencje (od Włochów lub Niemców) albo kupić gotowe i sprawdzone składy co zostało uczynione.
        Wiem że padnie argument bydgoskiej PESY, zapraszam do wczorajszego artykułu w rynek-kolejowy o ich lokomotywach GAMA, wcześniejsze informacje o składach Dart (szczególnie tych co Niemcy kupili i jak się cieszą).
        A ta linia razem z CPK i tak nie powstanie….

        • Kolego Grzeczny, prawie masz rację ale… Po pierwsze Pendolino nie jest pociągiem dużych prędkości i jest to model już dość archaiczny. Po drugie i Pesa i Newag ma już składy z dopuszczeniem do 200 km, co w warunkach naszego kraju jest wystarczające, Po trzecie Platfusy wyprowadziły ok 20 mld zlotych do Włoch a nie do naszej gospodarki. Jestem za budowaniem naszej gospodarki a nie wloskiej i to bez perspektyw. Jak byś zobaczyl jak wyglądają naprawy Pendolino – wożenie tego do Włoch i z powrotem to by Cię głowa rozbolała od kosztów.

          • Drogi Viktorze, archaiczne to jest zasilanie 3000V prądem stałym. Pendolino czyli po naszemu ED250 (gdzie 250 jest oznaczeniem maksymalnej prędkości) jest pociągiem dużych prędkości dostępnych w różnych konfiguracjach. Uważam że nasza konfiguracja jest dobrana dobrze do warunków eksploatacji. Ani Pesa z ED 161 ani Newag z ED 160 NIE MA składów dopuszczonych do jazdy z prędkościami powyżej 160 km/h.
            Raz jeszcze – nie ma w Polsce krajowych samochodów, smartfonów, telewizorów, pociągów wysokich prędkości bo nie ma technologii i nigdy nie będzie – jest to nieopłacalne pomimo że bełkot polityczny twierdzi inaczej.
            Naprawę i serwis ED 250 producent ALSTOM wykonał w Piasecznie i Olszynce Grochowskiej. ALSTOM to międzynarodowe konsorcjum (bardziej francusko-szwajcarskie) we Włoszech jest fabryka gdzie produkują te składy.

        • Przeglądam materiały zamieszczone przez spółkę IC, wynika z nich że zastosowanie systemu wychylnego pudła skróciłoby czas podróży na trasie Warszawa Wschodnia-Gdańsk o 12 minut, to jest mniej więcej tyle ile wyniesie budowa nowej linii kolejowej która zrujnuje środowisko i budżet.
          Wychylne pudło jest standardem w tego typu pociągach, Polska jest jednym z niewielu krajów które zamówiły te pociągi bez wychylnego pudła jest ewenementem na skalę światową.
          Owszem Pendolino było przyczynkiem zmian na kolei ale nie łudźmy się, ten sam efekt zostałby osiągnięty także przy innych pociągach.
          Pendolino pobiera około 6MW energii, trzeba zachowywać duży odstęp pomiędzy tymi pociągami bo nie wytrzyma tego sieć trakcyjna i podstacje
          Pomijam już fakt że część przestrzeni pasażerskiej w tym pociągu jest zaprojektowana wręcz fatalnie, dużo wygodniej podróżuje mi się Flirtem 3

          • Nie Daro, wychylne pudło to nie jest standard 🙂 Jego zastosowanie ma sens na krętych szlakach jak w Finlandii o czym boleśnie dowiedzieli się tamtejsi kolejarze 🙂 U nas tak kręty jest odcinek do Olsztyna i kilka podgórskich, oczywiście te przeznaczone do ruchu osobowego.
            Nie Daro, moc silników nie jest powodem tego że tory muszą być bardziej oddalone 🙂 To problem ciśnienia powietrza pomiędzy dwoma mijającymi się pociągami i generalnie nieco innymi problemami 🙂
            To że ten skład ma moc 5,6MW to nie oznacza że pobiera tą moc w sposób ciągły, tak jak i Ty nie jeździsz swoim autem ciągle z „gazem” w podłodze 🙂
            Ja bardzo lubię ten pociąg 🙂 A do widząc na SZWAJCARSKIM Flircie Stadlera napis „wyprodukowano w Siedlcach” gęba śmieje od ucha do ucha 🙂 To jest technologia której nie mamy i fajnie że produkujemy ją u siebie, nawet dla Szwajcarów 🙂

          • Odgrzeje kotleta, proszę wkleić w YouTube „Beijing – Shanghai: China’s Busiest Railway Line”.
            Tak Chiny budowały linię kolejową dla pociągów dużych prędkości, teraz porównajcie to z naszymi „sukcesami”: przekopie Mierzei, CPK, lotniskiem w Radomiu, elektrownią w Ostrołęce, polskim samochodem elektrycznym itd…
            Nawet PKS którego reaktywacje zapowiadała „władza” praktycznie nie istnieje. Dalej będziecie protestować przeciwko czemuś co w obecnych czasach i obecnej władzy nie ma szans powstać? Protestujcie! Ale przeciwko nowym podatkom, daninom, kolesiostwu które ma się dobrze i dalszemu drenażowi naszych kieszeni – 60 mln dla Rydzyka jest większym powodem dla protestów niż kolorowe kreski na mapie…

    • Branża lotnicza to leżała za PO PSL, jak chcieli rozpieprzyć LOT na prośbę Niemcow.. niemcom LOT bardzo przeszkadzał bo zabierał klientów.

      • PiS pisze historie od nowa, musicie się jednak postarać trochę więcej.
        Pytanie retoryczne, kto próbował rozwalić lotnisko w Modlinie, kto blokował jego rozwój, blokował dokapitalizowanie, kto za wszelką cenę lansował lotnisko w Radomiu z którego nikt nie chciał latać, więc podjęto decyzję i buduje się….jeszcze większe
        Jak rozum śpi to budzą się demony

      • Nie branża leżała tylko LOT od zawsze zarządzany w/g klucza politycznego nie zasad prowadzenia biznesu. Ten sam LOT który zatrudnia personel na „śmieciówkach” i bardzo chętnie wyciąga łapy po pomoc publiczną którą otrzymał na ponad miliard złotych w różnych formach pomocy.
        A te wasze „rządy” jeśli spółka nie otrzyma pomocy o którą występuje (1 mld Euro) skończą się kolejnym ratunkiem z kieszeni obywateli – Niemcom nic do tego, oni mają swój Frankfurt, Monachium i do zbudowania hub w Berlinie, wy macie do zapłacenia roszczenia Condora (250 milionów PLN) bo sprawę przegracie w każdym nie przejętym przez PIS sądzie…
        Tak się skończą marzenia o lataniu i biznesach prowadzonych przez „Januszów” w białych skarpetkach…

  11. Piasiory miały mieć własną technologię z Ukrainą i miały śmigłowce z nimi budować. Chyba w technologii „stealth” – niewidzialnych, bo wciąż są niewidzialne również dla Sił Powietrznych RP, a Ukraina nic o nich nie wie. A propaganda tak właśnie działa, nie chcieli francuskiego śmigła bo polskie firmy mają je produkować i je trzeba wspierać. 🙂 No wiec gdzie mamy te polskie firmy i polskie technologie? Gdzie? W konsekwencji tak wspierają polskie firmy, że cały świat będzie budował „Lotnisko BARANÓW” pod Łodzią, a krajowe lotniska w Łodzi, Modlinie, być może Okęcie i inne będą musiały upaść, bo budujemy huba przesiadkowego, kiedy obecne technologie umożliwiają przelot zarówno Dremalinerów 787 Boeinga – SINGAPUR AIRLINES, jak i A350 Airbusa QANTAS AIRLINES na ponad 18 tys. km bez lądowania i to są fakty. Na tych linich takie są przeloty. Nie potrzebują wiec hubów w Amsterdamie, Francji, Anglii, czy Frankfurcie oraz Berlinie w Niemczech, nie mówiąc o polskim lotnisku dream’piś , na którym jest pole koniczyny, bez własności gruntów, a kasę ciągle pobierają. Za to barany mogą tam trawkę dalej konsumować.

  12. ROZBUDOWA LINI NR 10 NIE UTRUDNI ŻYCIA MIESZKAŃCOM NIEPORĘTU I POZWOLI NA OMINIĘCIE LEGIONOWA I WIELISZEWA

Dodaj komentarz