Kolejarze już podpisali umowę na tunel na Bukowcu. Teraz czas na ratusz!

boleslawa-roi

Tunel ma powstać na przedłużeniu ul. gen. B. Roi, fot. GP/kg (archiwum)

Kolejarze już podpisali umowę współfinansującą budowę tunelu na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi i kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej na legionowskim Bukowcu. Sfinalizowania tego kontraktu możemy się spodziewać najwcześniej po sesji (26 czerwca br.), podczas której radni uwzględnią koszty realizacji tej inwestycji w dokumentach finansowych miasta.

Dotacja zewnętrzna na budowę tunelu na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi na legionowskim Bukowcu staje się powoli faktem. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) podpisały z końcem maja br. umowę dotyczącą finansowania i współpracy z miastem Legionowo budowy tunelu w ulicy generała Bolesława Roi wraz z budową przyległego układu drogowego oraz kładki pieszo-rowerowej nad torami w miejscu obecnego przejazdu w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej. Oczekujemy teraz na podpisanie umowy przez miasto – ujawnia Magdalena Janus z zespołu prasowego spółki PKP PLK. Powyższy kontrakt musi teraz sfinalizować legionowski magistrat. Podpisanie tego dokumentu związane jest jednak z koniecznością uwzględnienia kosztów tej inwestycji w dokumentach finansowych miasta, takich jak m.in. wieloletnia prognoza finansowa miasta. – Kontrasygnata Skarbnik Gminy Legionowo będzie możliwa 26 czerwca br., po wprowadzeniu planowanych wydatków do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Legionowo. Środki na wkład własny gminy niezbędny do realizacji w/w inwestycji muszą zostać zagwarantowane uchwałą Rady Miasta Legionowo. Podpisane porozumienie zostanie wysłane do PKP PLK w dniu 26 czerwca br. – potwierdza Tamara Boryczka, rzeczniczka prasowa legionowskiego magistratu. O wprowadzeniu zmian, o których mowa, zdecydują legionowscy radni na zaplanowanej na 26 czerwca br. miejskiej sesji.

 

 

 

Prawie pół na pół

Oprócz podpisanej pod koniec maja br. przez kolejarzy umowy, w marcu br. strony zainteresowane realizacją tego przedsięwzięcia zawarły pierwsze porozumienie, w którym oszacowały wartość jego realizacji na kwotę przeszło 30,2 mln zł brutto. Kolejarze zobowiązali się wówczas do współfinansowania tego zadania w kwocie nie większej jak nieco ponad 14,5 mln zł brutto. Oprócz tego wzięli na siebie wszystkie koszty związane z jego promocją. Resztę kosztów związanych z jego realizacją – określonych na kwotę przeszło 15,7 mln zł brutto – zobowiązał się wtedy pokryć legionowski magistrat.

Tunel w Roi do końca 2022r.

Z zawartego w marcu br. porozumienia wynikało ponadto, że na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi w Legionowie powstanie albo tunel, albo wiadukt najpóźniej do końca 2022r., zaś całość tej inwestycji rozliczona zostanie do końca pierwszej połowy 2023r. Ze wspomnianego dokumentu wprost nie wynikało, jaki rodzaj przeprawy powstanie na Bukowcu. Decyzję tę kolejarze pozostawili po stronie legionowskich samorządowców i określili jedynie, że ostatecznie ma ona zostać podjęta na etapie przygotowywania projektu tego przedsięwzięcia. Wspomniany kontrakt jasno z kolei mówił, że w miejscu obecnego przejazdu kolejowego w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej powstanie kładka pieszo-rowerowa, zaś wspomniany przejazd zostanie obowiązkowo zlikwidowany. – Inwestycja w Legionowie ma zostać zrealizowana do 2022r. Do tego czasu przejazd  w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej pozostanie czynny dla samochodów i pieszych – tak w miniony piątek (14 czerwca br.) poniekąd potwierdziła te wcześniejsze założenia Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

40 bezpiecznych przepraw

Tunel w ciągu ulicy generała Bolesława Roi i kładka pieszo-rowerowa w ciągu ulic Polnej i Kwiatowej w Legionowie zostaną zbudowane za pieniądze pochodzące z m. in. projektu Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III. – Celem tego projektu jest podnoszenie poziomu bezpieczeństwa poprzez zastępowanie przejazdów kolejowo-drogowych skrzyżowaniami bezkolizyjnymi. PLK realizują ten program we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego i zarządcami dróg. Łącznie w ramach projektu planowana jest budowa około 40 obiektów w całym kraju – wyjaśnia Magdalena Janus z PKP PLK S.A.

Radni zdecydują

Więcej na temat szczegółów planowanej na przedłużeniu ulicy generała Bolesława Roi w Legionowie przeprawy kolejowej dowiemy się na najbliższej miejskiej sesji (26 czerwca br.) Warto dodać, że wielu legionowian formalnie oprotestowało wybór tego adresu i wskazało, że lepszym rozwiązaniem byłaby budowa przeprawy kolejowej w centrum Legionowa.