Tańcząca Europa -Dancing Europe

dancing-europe

fot. www.etwinning.net

Powiatowy Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie jest autorem międzynarodowego projektu eTwinning Dancing Europe- Tańcząca Europa.

Etwinning to platforma służąca do współpracy szkół z różnych krajów europejskich. Projekt, z którym wystąpiła placówka, jest skierowany do szkół europejskich. Szkoła uczestnicząca w projekcie ma za zadanie zaprezentować jeden ze swoich tańców narodowych. Na platformie eTwinning za pomocą narzędzi internetowych przedstawia się rezultaty działań, z którymi zapoznają się społeczności szkolne pozostałych uczestników. Na zakończenie projektu szkoły partnerskie podsumowują dorobek i tworzą elektroniczną wersję albumu tańców europejskich.

Cele projektu

Każdy projekt zgłoszony do Narodowego Biura Projektu musi zawierać szczegółowe dane i spełniać określone oczekiwania.

– Celem projektu jest wymiana międzykulturowa – poznanie tańców narodowych krajów uczestników projektu – wylicza Jerzy Jastrzębski założyciel projektu. – Ważna jest integracja środowisk, pogłębianie wiedzy na temat kultury krajów europejskich, rozwijanie umiejętności pracy w zespole oraz współpracy międzynarodowej, doskonalenie umiejętności prezentowania zebranych informacji w języku angielskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi, wyrabianie zdolności artystycznych (taniec), kreatywności uczestników i promowania własnych osiągnięć – kończy wymienianie celów projektu Jerzy Jastrzębski.

W projekcie Dancing Europe bierze udział 20 uczniów pod opieką nauczycieli. Zespół ma zrealizować wiele zadań. Do tej pory opracowano harmonogram prac, przygotowano film o szkole „Our school” i rejonie, w którym znajduje się placówka. Przez cały czas trwają próby tańca. Zespół uczniów pod kierownictwem nauczycieli zbiera materiały o tańcu i przygotowuje artykuł na jego temat. Przygotowuje prezentację o projekcie, partnerach i postępach prac celem poinformowania społeczności szkolnej. Robione są zdjęcia z prób i przygotowań. Opracowane materiały udostępniane są partnerom na Twin Space.

Inne kraje

W projekcie biorą udział: szkoła turecka Basaksehir Doga Koleji z Instambułu i Scoala Profesinala Speciala nr 2 z Bukaresztu w Rumunii.

– Taki projekt to ciężka praca nie tylko dla uczniów, ale całego zespołu –Należy podkreślić, iż realizacja projektu możliwa jest dzięki zaangażowaniu i nieocenionej pracy wielu nauczycieli ze szkoły. Prowadzenie prób – nauka tańca, przygotowanie materiałów, opracowanie ich z użyciem różnorakich narzędzi internetowych, robienie filmów, prezentacji, obróbka materiałów i stała współpraca z partnerami to ta mniej miła do wykonania część projektu. Z drugiej strony to wiele radości z małych i większych sukcesów. To doskonała nauka zespołowej pracy, koordynacji działań. To możliwość nauczenia się nowych rzeczy. Poznania społeczności szkolnych z innych krajów, ich kultury i tradycji dzieli się swoimi wrażeniami jeden z koordynatorów projektu Marcelina Makowiecka.

Partnerzy i korzyści

Dyrektor Powiatowego Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Legionowie Ewa Lewicka ma wiele powodów do radości. Placówka, którą kieruje podjęła się naprawdę ambitnego zadania. Społeczność szkolna uczy się współpracy na forum międzynarodowym. Pozyskała dla swojego projektu partnerów. Prowadzi ten projekt zgodnie z opracowanym harmonogramem. Projekt, po jego zgłoszeniu, otrzymał odznakę Narodowego Biura Projektu. Wszystko wskazuje na to, że podjęte działania przyniosą Placówce i jej partnerom wiele korzyści.